Bad dag

        DATUM: 2010-01-20 TID: 18:52:11

Idag badade Vilma för första gången, hennes navelstump håller nämligen på att ramla av och luktar RUTTET!

Hon tyckte att det var underbart och var alldeles stilla och njöt. Efteråt så mös vi i soffan i ett stortbadlakan =)
Hundarna kom hem från mamma, där de nu har varit i ca två veckor. De undrade verkligen vad det var för något knyte som låg och lät konstigt i mattes famn.

Nu skall jag gå och se om det finns något gott att äta...

Kram








Redo för badet =)














Tryggt tillbaka i mammas famn igen =)






Kommentarer
Postat av: Amy

haha vilka blickar från hundarna :) skönt med bad!

2010-01-20 @ 19:21:44
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Ååh... va söt hon är lilla Vilma.

Hoppas att ni ser en liten ljusning nu efter allt det mörka.

Storebror Viktor ser nog till att det blir så.

/ Elisabeth

2010-01-20 @ 19:22:54
Postat av: Maria

Härligt med bad! Hon ser ut att tycka det är riktigt skönt. Jag kommer ihåg den där lukten - huga!



Kram

2010-01-20 @ 19:39:08
Postat av: Christel

Hon är så söt !!

Jag kan inte ens skriva så det låter bra men jag önskar er så mkt lycka att jag vet inte hur jag skall bete mej !



Kramizzzzz

2010-01-20 @ 19:46:12
Postat av: Veronica (med 3 små)

Hon är verkligen jättefin!

Kommer ihåg det första badet med mina bebisar. Känns lite läskigt hur man ska hålla och så, men att se lugnet sprida sig i ansiktet på den lille är så mysigt. Sen finns det ju i och för sig bebisar som inte gillar och bada.



Skönt att ni fick sova bra i natt. Hoppas Peter gjorde det också.



Stora sömnkramar från Veronica (med 3 små)



ps. hur går det med ögat?

2010-01-20 @ 20:05:25
Postat av: Suzanne

Mmm..vad mysigt med första badet.

Hon blir nog lika förtjust i att bada som brorsan..



Följer er blogg varje dag, även om jag inte alltid skriver nåt.



2010-01-20 @ 20:10:31
Postat av: Hanna K

Åh söt!! Vad hon har mycket hår!

Här väntar vi fortfarande på knyttets ankomst...=)

Kram!

Postat av: Nadja

Vad fin hon är!

2010-01-20 @ 20:12:26
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vad fin hon är lilla Vilma! Tycker att hon påminner om sin pappa till utseendet, riktigt mycket hår har hon. Hoppas att din goda sömn håller i sig även i natt.

Kram!♥

2010-01-20 @ 20:31:11
Postat av: Cilla

Lilla skruttan vad söt hon är!

Hoppas att vi kan busa med trubbnosarna någon dag, mina damer skulle behöva busa av sig lite :-)

2010-01-20 @ 20:49:04
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: ParadisFrida

Lilla Vilma :) Hon är så fin!! Är så glad för eran skull, och jag hoppas att du och Victor fortsätter att träffas i drömmarnas land! Bara du och han!



Tänker på er familj och på lille Victor.



Kramar



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2010-01-20 @ 21:10:06
Postat av: Maria

Jösses så söt hon här lilla pluttan.



/Maria

2010-01-20 @ 21:25:33
Postat av: Caroline

Men Sofie, så sööööt hon är! Helt underbar!

2010-01-20 @ 21:28:57
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Therese Hedman

Stort grattis till ert underbara underverk!

Jag önskar er lycka till med er dotter och Victors lillasyster!

Hon är bedårande!!!

Kram

2010-01-20 @ 21:45:03
URL: http://skrutten.bloggagratis.se
Postat av: Caroline

Awww hon är LJUVLIG! <3

2010-01-20 @ 21:49:28
URL: http://clearblue.blogg.se/
Postat av: Lina

Måste säga att Vilma är helt underbart söt!! Men, det var ju storebror också så det är ju ingen överraskning! Man blir helt varm när man ser er tillsammans, ÄNTLIGEN får ni uppleva lycka igen efter allt fruktansvärt.



Sofie, du har en sån styrka och ett sånt fantastiskt sätt att uttrycka dig på. Du har inte funderat på att göra ÄNNU mer med allt detta, än din blogg? Jag tror att du kan inspirera och hjälpa många - både föräldrar som förlorat barn och andra. Föreläsa kanske? Bli sjuksköterska? Kan iofs förstå om det skulle kännas svårt, men tro mig - det behövs såna som du inom vården!

Kramar fån en trogen läsare

2010-01-20 @ 21:56:22
Postat av: Anonym

Snuttan, va fin hon är...!

Skönt att se att ni har det så pass bra.

Tänker mycket på er.

Hoppas vi får möjlighet att ses snart.

Gjorde MRT på Melwin i måndags. Nu återstår en låååång väntan tills den 3 feb, då vi ska få besked om "klumpen" rör på sig eller inte.

Hatar den här sjukdomen!

Saknar er!

Stor Kram /// Anna

2010-01-20 @ 22:12:57
URL: http://utrotaklumpen.blogg.se/
Postat av: Jossan

Gudars såå vacker hon är eran lilla tjej!

2010-01-20 @ 22:18:36
URL: http://jossanjosefin.blogg.se/
Postat av: Moa med två små

Så fin hon är Vilma, det värmer att se er pyssla om en liten igen.

Rolig bild på vovvarna, haha, de är fina de med :)

2010-01-20 @ 22:23:53
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Vilken liten prinsessa hon är, Vilma! Riktig sötnos, och håller med Ännu en medmänniska/mamma till 3 om att hon ser ut att vara lik sin pappa! :-)

2010-01-20 @ 22:29:53
Postat av: Anna

Så söt. Hon är verkligen lik Victor, men kanske lite lik Peter också

2010-01-20 @ 22:40:00
URL: http://familjenpersson.blogg.se/
Postat av: Helène

Så underbart söt. Kul att få se bilder på lilla Wilma.

Otroligt lik pappa, finns även drag från Victor.

Varma kramar

2010-01-20 @ 22:46:43
Postat av: sara

Så fin Wilma är.....underbar!!

kramar Sara ifrån Helsingborg

2010-01-20 @ 23:06:10
Postat av: Emma Hamrin lilla Lisas mamma

Grattis Peter och Sofie, så fantastiskt näpen hon är er tjej. Välkommen kära Vilma till jordelivet !!!

Sänder här över en bön till "sin Ängel" som har stärkt mig på min resa.



DU MIN HIMELSKA VÄN MIN äNGEL

SOM HAR LEDSAGAT MIG TILL JORDEN

SOM KOMMER VATT LEDSAGA MIG GENOM DÖDENS PORT

IN I MÄNNISKOSJÄLENS ANDLIGA HEM

DU SOM KÄNNER VÄGARNA SEDAN URMINNES TIDER

UPPHÖR INTE ATT UPPLYSA MIG,ATT GE MIG KRAFT, GE MIG RÅD, SÅ ATT JAG UR VÄVANDE ÖDESFLAMMOR FRAMSTÅR STARKARE PÅ MIN ÖDESVÄG OCH LÄR ATT MER OCH MER FYLLA MIG MED DE GUDOMLIGA VÄRLDSMÅLENS MENING.



Jag är sååå glad för er skull, Vilma är helt fantastisk. Tänk, hon har valt er och hon ville komma till er just nu !

Önskar er all lycka...

Kära hälsningar

Emma Västerås

2010-01-20 @ 23:22:21
Postat av: En medmänniska

Å vilken mysig badstund ni ser ut ha haft. Vilma så go :) jättesöt liten prinsessa!

Hahaha kan tro att Biffen och Laban glodde :) så gulliga samtidigt som dom ser så komiska ut.



Tänker på er och älskade Victor.

Varma kramar Malin

2010-01-20 @ 23:27:47
Postat av: Camilla

Hon är så underbart söt!!! Tycker man ser på dagens bilder att hon är väldigt lik sin fantastiskt vackra storebror!!Kan du inte skriva lite om likheterna du ser förutom munnen :) Är så glad för eran skull att detta lilla knytte finns i era liv nu :) Och jag är helt säker på att det är Victor som skickade henne till er :) Med tanke på datum och allt!! JÄTTE GRATTIS!!! kram från en trogen läsare sen ca:1 år tillbaka!!!

2010-01-20 @ 23:36:02
Postat av: Annika

kära Sofie och Peter.

Grattis till en underbar liten flika, i hennes öon speglas minnet av sin bror.



(ett tips, var lite försiktiga med bilder ni lägger ut, det finns många sjuka människor där ute och det är på såna här bloggar de ofta håller till)



Varmaste kramar från Småland

2010-01-21 @ 07:13:59
Postat av: Hanna

tror inte de behöver oroa sig ang bilder. Sjuka människor finns överallt men jag tror inte man ska hässha upp sig i onödan ang bilder på ett badande nyfött barn.



Vilma är toksöt! Hon ser ut att ha många funderingar den lilla damen...o samma hundarna haha..sådär såg mina ut också när min första dotter föddes. Som två fån haha.

2010-01-21 @ 09:22:12
URL: http://alltisvart.blogg.se/
Postat av: Annie

HERREGUD vad SÖÖÖÖT hon är! En riktigt liten goding som man skulle kunna äta upp;-)

2010-01-21 @ 10:34:58
Postat av: frida

gud vad fin hon är!!! även med "rutten" navel :)

2010-01-21 @ 10:58:26
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hon är så otroligt söt :)

Jag är så glad för eran skull och önskar er all lycka.



Varma kramar

2010-01-21 @ 11:41:47
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

vilka fina bilder på tösen =)

Härligt med bad å mys :D

Hahahah hundar e för härliga.. toppenbild ;)



kram till er

2010-01-21 @ 18:45:16
Postat av: Moa

Hahaha härliga hundar!

Lilla Vilma, vad fin hon är. Hoppas navelstumpen ramlar av snart, låter ju jättemysigt med lukten :p Kram!

2010-01-21 @ 19:50:46
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback