Bakning och storm...

        DATUM: 2010-01-27 TID: 16:23:00

Idag blir det fin besök.

Lilla Tilde som har legat inne på sjukhuset samtidigt som oss, skall komma och hälsa på med resten av familjen.
Tilde är/var drabbad av samma sorts cancer som Victor och vi spenderade en hel del tid på 95 A med dem.
Tack och lov så verkar Tildes behandling ha gått bra och idag är hon en pigg och levnadsglad tjej utan några större men efter den kamp som hon så länge har genomlidit.

Nu när jag sitter och tittar ut över vår tomt och ser snön rasa ner utanför, så hoppas jag verkligen att familjen kan anlända hit utan att bli liggande i något dike någonstans.
De har ju utfärdat varningar för att ge sig ut i trafiken, men jag antar att de stannar hemma om de känner sig osäkra då de har många mil att åka.

Blir alltid så nervös för nära och kära när det är dåligt väder och de är ute och far. Det är så lätt hänt att man sladdar av och att det händer en olycka. Nej, stanna hellre hemma OM ni kan, man vet aldrig.



Så, med allt detta dåliga väder så vill man ju inte direkt ägna sig åt utomhusaktiviteter, så jag bestämde mig för att rensa i skåpen och baka lite.

Det blev kolakakor (Skit goda), kokostoppar och havreflarn. Allt som allt så tog det ca 40 min tack vare liknande ingredienser, värme på ugn och en väldigt kissnödig Sofie.











Idag var det en kvinna här från BVC som vägde och kollade så att allt stod bra till med Vilma.
Hon har gått upp från 3580g till 3640g, så det verkar som att maten räcker ändå.
Magknipet gav med sig tillslut och hon har varit nöjd både idag och igår.

Tack till alla för era tips föresten!





Kommentarer
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Hoppas att besöket av Tilde med familj kom fram som dom skulle :)

Inget kul väder idag inte...å snön verkar inte sluta heller.. :/



Va skönt att få höra om barnen det oxå går bra för..att få se att cancern inte övervinner allt..att läkarna faktiskt kan döda det hemska monstret..



Super allt lilltjejen har vänt och ökat i vikt =)))

hon ser så rund och go ut på alla bilder!!



Kolakakor e några av mina favvosar med.. MUMS!!!



hoppas ni får en mysig kväll.



kramis

2010-01-27 @ 18:39:07
Postat av: Jessica

Tänk om jag kunde vara lika duktig och baka och sånt. Jag gillar ju att göra det, men sen är frågan vem som ska äta upp alla bakverken. Jag skulle bara bli tjock om magen själv. =)

Ha en skön kväll!

Kramar

Postat av: En medmänniska

Så skönt för Vilma och er att hon är bättre i sin lilla mage och att allt var bra med henne.

Usch ja, känner precis samma vad det gäller det här vädret :(

Undra om ni hade besök idag, skönt iallafall att höra om barnen det också går bra för som Marie skrev.

Va duktig du är på att baka, ser väldigt inbjudande ut :)

Kram Malin

2010-01-27 @ 22:26:46
Postat av: Jeanette - Mamma till Noel

Åh, som mina tårar har runnit och hjärtat brustit under hela resan genom din blogg. Började läsa och kunde inte sluta. Vad vacker du är måste jag få säga. Och vilken son - Viktor. Vilken kämpe. Och det gör mig så illa att gud väljer att ta tillbaka våra små liv. Önskar inte ens fienderna detta. Finns så mycket jag vill säga. Men så lite som skrivs ner. Jag vet att Viktor lever gott. Era tankar och kärlek till honom får honom att växa och utvecklas. Lilla Vilma kan vara stolt. Hon har en alldeles egen vakande änglabror. Aldrig att hon behöver vara rädd i livet. Genom mig ger jag er styrka i livet, så gott jag kan. En massa miljoner kramar till hela familjen. / Jeanette

2010-01-27 @ 23:40:41
URL: http://deeluxee.blogg.se/
Postat av: Christin

Gud så gott med kakor, men jag ska försöka hoppa över sånt ett tag framöver.



Jag har en liten fundering... Du skrev en önskelista till jul och då var det en sittring med. Har du något tips på var man kan hitta en sådan?

Min lilla kille passade nämligen på att ha av mammas svanskota på vägen ut och nu har jag pinats i tre veckor.



Tack för en jättefin blogg! Den bidrog till att de flesta julklappar var gåvor från Barncancerfonden och barnen bara ÄLSKADE nallen Tryggve!

Kramar!

2010-01-28 @ 12:45:24
Postat av: Cathy "Fia"

Va duktig du är:-) Men hur i herrans namn hinner du?? Å var tar du orken ifrån?? :-)Så skönt att lilla Vilma växer å mår bra!!

HOPPAS verkligen erat besök kommer fram utan problem!!

Kramar!

2010-01-28 @ 13:59:26
URL: http://fourkids.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, vilket väder!!!! Hoppas Tilde med familj kom fram säkert!



Va duktig du är på att baka.



Härligt att Vilma går upp i vikt. Vi hade sådana problem med vår lilla V - han gick inte upp i vikt som han skulle. Varannan dag skulle det vägas och jag stod där med andan i halsen.



Kram

2010-01-28 @ 21:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback