Livet

        DATUM: 2010-01-09 TID: 23:50:26

Livet måste vara mer än vad livet är nu
Det måste vara mer än saknad, sorg och mörker
Det tycks som att kampen aldrig riktigt tar slut, hur mycket man än slår och slår
Allt går emot, det tynger och trycker ner
Myndigheter sätter snaror och vägrar att släppa taget, orkar vi fortsätta dra?

Kommer ljuset att spira med det nya liv som tänds?
Kommer åter kraften att öka?
Jag är bara lilla jag, kan inte vara något mera
Om detta inte räcker till, vad gör jag då?







Victor, sommaren -08


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Snutt-victor! Va fin han är med sin solmössa.

Så mycket nyfikenhet i blicken.

Kram på dig.

2010-01-09 @ 23:59:59
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Amy

Vilken liten söt buse han var!

2010-01-10 @ 00:52:02
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken jättefin blid på Victor. Man undrar ju om det är människor eller maskiner som jobbar på myndigheterna.... var finns empatin för dem som verkligen behöver deras support och stöd????? Jag begriper ingeting, jag blir så himla förbannad och ledsen när jag läser vad ni får gå igenom utöver sorgen. Det borde/ska vara det enda som ni ska behöva fokusera på. Från den dagen vi fick vår dotters cancer besked har jag sagt att, "gå igenom detta är ingenting jag önskar ens för mina värsta fiender".... men dessa myndighetsmänniskor borde få smaka på sin egen medicin. Stå på er, ni verkar ha ett fantastiskt nätverk... tillsammans är ni starka!!!! Många styrkekramar Maria

2010-01-10 @ 00:55:03
URL: http://www.insulander.bloggsida.se
Postat av: Anitha Leidefors

Hej vännen.. Hur går det för dig? Blev så glad när jag såg att du varit hos läkare och att det inte var något allvarligt. Men det räcker ju ialla fall, om man tittar vad du har gått igenom..

Hoppas att du piggnar till, innan lilla Vilma tänker göra tala om, Mamma o pappa, nu kommer jag!

Underbar bild på Victor! vilka ögonm jag druknar i dem. Undrar vad han tänker på, eran lilla prins.

Underbara tankar du skrivit ner.. har samlat en hel del av dina i "Min lilla bok". Jag hämtar så mycket styrka o kraft från din blogg, ska du veta.

Hoppas att FK kan ge sig någon gång..önskar att jag kunde göra något för dig..

Ha det så bra...

Kramar i massor från mig till dig.

2010-01-10 @ 01:23:27
Postat av: Kristina

Fortsätt kämpa bruden, du är stark och tillsammans ska vi alla stå emot den byråkratiska orättvisan. Du kan dock inte vara stark hela tiden men livet kommer att bli lite lättare att leva trots att minnena alltid finns där. Det kommer dagar då du kommer att le åt minnena istället för att gråta åt dom. Det kanske dröjer men sorgen måste få ta sin tid.



Styrkekramar



PS: Vet du att det finns en grupp på facebook som strider för dig mot FK

PSS: Underbar bild på liten kille

2010-01-10 @ 01:28:58
Postat av: Jossan

SÅÅÅ otroligt VACKER han är <3

Mångar kramar <3

2010-01-10 @ 01:50:40
URL: http://jossanjosefin.blogg.se/
Postat av: Ida och Viggo

Jag har sagt det förr, och jag kan säga det hur många gånger som helst - Ni har den finaste av alla änglar!



Dina ord har som så många gånger förr gått rakt in till mitt hjärta....

2010-01-10 @ 02:50:22
URL: http://idaskrypin.blogspot.com
Postat av: Nina

Kram!

2010-01-10 @ 04:59:44
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: ML

HEJA DIG! Du fixar det här, heja heja heja! Många kramar, vi är med dig, tänker, lyssnar o läser

2010-01-10 @ 08:54:11
Postat av: Anonym

Man räcker till, man orkar, du kommer få ny energi och kraft i och med den lilla. Fråga mig inte hur men så är det. Jag vet. Men saknaden och sorgen kommer alltid att finnas där. Det är bara att acceptera som en del av dig, som någonting bra, som en erfarenhet, en insikt. Trots att jag "bara" är jag, du "bara" är du så är vi starkare än vad vi tror. kämpa på!

2010-01-10 @ 09:10:27
URL: http://www
Postat av: Ida

Blir så ledsen. Underbart söt han är er lilla Victor. Fortsätt kämpa!!!

Kram från Ida

2010-01-10 @ 10:03:50
Postat av: Malin

Lilla söta fina Victor.....det gör så ont i hjärtat..



Jag hoppas att ni snart kan känna kraften, ljuset och lyckan igen...det kommer, även om det går sakta, tror att lilla Vilma kommer att hjälpa er en bra bit på vägen.



Tänker på er och på Victor och önskar att allt vore annorlunda.... <3



Kramar

Malin

2010-01-10 @ 10:14:36
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad heter gruppen på fb? måste få så många som möjligt att gå med i den.

2010-01-10 @ 10:14:46
Postat av: Anna

Du är så otroligt stark Sofie; du kommer att klara det här,du är en inspiration varje dag, jag beundrar dej och Peter.vad Underbart söt han är Victor,så otroligt fin! Kämpa på!

2010-01-10 @ 10:36:59
Postat av: Anonym

fina lilla victor.



kramar

2010-01-10 @ 10:37:20
Postat av: Caroline

Kämpa på Sofie! Hoppas att livet kommer ta en ny vändning snart, fortfarande med sorgen boendes i ert hem men även med massa kärlek och glädje för er lilla bebis. Även om oron och skräcken också finns där så hoppas jag att även stunder av frid kommer att infinna sig.

2010-01-10 @ 10:40:17
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Fortsätt att kämopa, Victor finns där brevid er och e säker på att han inte vill att ni ska ge upp. Ni är så starka och fina, och jag beundrar er som bara den. Snart kommer en liten flicka till er, och sprider glädje och värme igen, och genom henne får ni tillbax en liten bit av Victor.



Och jisses vilket litet charmtroll Victor va, så söt o fin. Han finns i mina tankar varje dag... Fina lilla killen, jag hoppas så att han vet vilken skillnad han gjort i många av våras liv..



Kramar!

2010-01-10 @ 10:45:25
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Jessica

Gud vilken fin bild. Han va verkligen jättevacker. Kämpa på! Styrkekramar!

2010-01-10 @ 10:46:01
Postat av: Maria

Åh vilken fin bild på lilla Victor!



Fortsätt kämpa (lätt att säga förstås). Jag förstår inte hur men på något sätt verkar det finnas någon "superkraft" hos människor som drabbas av sådana här öden (eller vad man nu ska kalla det).



Lilla Vilma kommer självklart mer energi och glädje. Min lilla V föddes i samband med att min mamma blev sjuk i cancer och vi hade en annan tuff händelse i familjen. Hade jag inte haft min lilla prins hade dessa saker blivit ännu tuffare.



Många kramar till dig

2010-01-10 @ 12:11:29
Postat av: Maria

Jag hittade gruppen på FB så jag tar mig friheten att svara (hoppas det är OK)



Den heter Sofie Karlsson VS Försäkringskassan

2010-01-10 @ 12:21:53
Postat av: en med människa

En jättefin bild på Victor. man kan verkligen undra om det är människor eller maskiner bakom telefonerna, De har tydligen svårt att visa empati,

Var rädd om dej!

2010-01-10 @ 13:07:53
Postat av: Paulina

Många gånger när man är på botten tror man att man ska drunkna, men någonstans inom oss finns en kraft som är starkare. Den övervinner.... Du klarar även detta och livet kommer ha mycket fint att ge dig.



Tänker på dig



Styrkekramar Paulina

2010-01-10 @ 13:28:10
URL: http://mitthopp.blogspot.com
Postat av: Therese

Vilken underbar bild på fina Victor



Tänker på er.



Styrkekramar från Therese och liten Gustav

2010-01-10 @ 16:29:27
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Håller med "Ida och Viggo" - ni har den finaste av änglar...Och jag önskar och tror att du kommer känna kraften av livet när Vilma kommer.



Kram / Yvonne

2010-01-10 @ 17:06:58
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Du har rätt med att kampen i sig aldrig kommer att ta slut..saknaden och sorgen kommer för alltid att vara en del i ert liv..hur ni än vrider och vänder på den.

Men kampen mot myndigheterna lär ni snart slippa (tack och lov)

och jag är övertygad om att du kommer att känna sann glädje när lilla Vilma anlänt,även om kanske sorgen efter Victor kommer att ligga som ett moln över er så tror jag att du/ni kommer att kunna se det ljusa som livet även har att ge.



Och att du Sofie är just du är det som gör att du kommer att orka!!

Du säger nästan svaren själv på allt du skriver.Bara att du e uppmärksam på vad som kan hända gör att du redan nu ligger "steget före" och skulle du inte orka så finns det såååå många människor som skulle fånga upp dig... så fortsätt att vara JUST DU!!! =)



många många kramar!!!!!

2010-01-10 @ 17:08:24
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

glömde en sak.... UNDERBAR BILD PÅ PRINSEN!!!

2010-01-10 @ 17:10:03
Postat av: Hanna

Skär i mig när jag ser Prinsen eran när man vet han är en ängel.

Styrka till er i det svåra!!! Stor varm kram härifrån som vanligt.

2010-01-10 @ 19:04:37
URL: http://alltisvart.blogg.se/
Postat av: Anonym

I hjärtat finns ett rum

som bara är för dig.

Och var jag än tar plats

så finns du där hos mig.



Jag hör ditt varma skratt

som inspelad musik.

Jag lyssnar om igen

för det är helt unikt.



I mörker och i ljus

ditt ansikte jag ser.

Ur minnet tar jag fram

de bilder där du ler.



Men bland allt du är för mig

finns något svårt att bära

- min längtan efter dig

när jag inte har dig nära.

2010-01-10 @ 19:27:45
Postat av: En medmänniska

Så underbar bild på er älskade blåsbubbleprins!

Tänker på er.

Styrkekramar Malin

2010-01-10 @ 19:51:02
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Såååå söt!!!



Jag kan inte tala av egen erfarenhet, men har läst repotage och artiklar om föräldrar som mist sina barn. Och man kan och kommer se ljus igen. Men det kan ta tid... Det måste få ta tid. Livet kan aldrig bli som förut. Man tvingas kämpa på en väg man egentligen inte vill ta. Men med nytt liv kommer oxå ny glädje och kärlek. Sorgen och allt det jobbiga kommer alltid finnas där, men när ni får er lilla prinsessa tror jag att er kärlek till henne kommer vara så stark att det som nu tynger er så väldigt kommer kännas något "lättare" (svårt att hitta rätt ord, men jag hoppas att du förstår hur jag menar...)

Ni är så otroligt starka som orkar kämpa er igenom allt som går emot er!



Många kramar till er!

2010-01-10 @ 20:19:30
Postat av: Ida

Ni är helt underbara människor!

Ni är såå starka, det kommer ingen kunna ta ifrån er!

Jättefint kort på charmtrollet!!



Kram Ida

2010-01-10 @ 20:37:27
Postat av: Malin

Hei!



Jeg har fulgt med på bloggen din helt fra tiden før Victor døde. Jeg har familie i Sverige som har tipset meg når dere har vert i media. Og jeg vil si at jeg beundrer deres styrke, og håper inderlig at alt løser seg snart...!



Jeg har vert i kontakt med Vulkan og fått dem til og sende boken din til meg i Norge. Ser frem imot å lese den! <3



Ønsker dere lykke til med fødselen, og sender dere mange store klemmer!



"Englebarna leker bak skyene..."



Malin

2010-01-10 @ 20:38:01
URL: http://www.deifinasteting.blogspot.com
Postat av: Malin

Hei!



Jeg har fulgt med på bloggen din helt fra tiden før Victor døde. Jeg har familie i Sverige som har tipset meg når dere har vert i media. Og jeg vil si at jeg beundrer deres styrke, og håper inderlig at alt løser seg snart...!



Jeg har vert i kontakt med Vulkan og fått dem til og sende boken din til meg i Norge. Ser frem imot å lese den! <3



Ønsker dere lykke til med fødselen, og sender dere mange store klemmer!



"Englebarna leker bak skyene..."



Malin

2010-01-10 @ 20:39:09
URL: http://www.deifinasteting.blogspot.com
Postat av: Malin

Hei!



Jeg har fulgt med på bloggen din helt fra tiden før Victor døde. Jeg har familie i Sverige som har tipset meg når dere har vert i media. Og jeg vil si at jeg beundrer deres styrke, og håper inderlig at alt løser seg snart...!



Jeg har vert i kontakt med Vulkan og fått dem til og sende boken din til meg i Norge. Ser frem imot å lese den! <3



Ønsker dere lykke til med fødselen, og sender dere mange store klemmer!



"Englebarna leker bak skyene..."



Malin

2010-01-10 @ 20:40:17
URL: http://deifinasteting.blogspot.com
Postat av: Jessica

Väldigt fin bild på Viktor. =)

Låter jobbigt med ansiktsförlamningen. Jag hoppas den släpper snart och att lilla Wilma tittar ut. Ska bli roligt att få se bilder på henne. =)

Sköt om dig!

Kramar Jessica

Postat av: Ammi

Vilken underbar bild på lillprinsen!!



Många varma styrkekramar!

2010-01-10 @ 21:05:36
Postat av: Meli

Jag förstår inte hur det kan vara så att manska behöva kämpa mot myndigheter när man har förlorat ett barn!! Något av det grymmaste en människa kan råka ut för någonsig.



Fortsätt att kämpa. Allt kommer se ljusare ut när du har Vilma i dina armar. Det är jag säker på.



Styrkekramar!!

2010-01-10 @ 21:19:24
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Jag är övertygad om att ni kommer att hitta ljuset i livet igen, även om er allra finaste lilla stjärna alltid kommer att fattas er. Ni står inför en ny omvälvande händelse, men den här gången kommer det att föra med sig något fantastiskt och positivt istället för djup sorg.



Många varma kramar från Skåne.

2010-01-10 @ 22:40:19
Postat av: Sara

Kämpa på tjejen Du är stark person. Sänder massor med styrkekramar till dig och Peter. Kram

2010-01-11 @ 09:59:37
URL: http://sariskonst.blogg.se/
Postat av: Ida, Ludvigs mamma

Så fin bild på Victor!

Ge inte upp. Vi tänker på er varje dag!



Styrkekramar från oss

2010-01-11 @ 10:24:05
URL: http://ida880328.blogspot.com
Postat av: Amanda

Söt pojke!!

2010-01-15 @ 16:42:19
URL: http://bauwtaleckertt.blogg.se/
Postat av: jenny

Han var väldigt söt!

2010-01-16 @ 16:14:18
URL: http://jjeennyys.blogg.se/
Postat av: Elin

Det måste kännas hemskt att förlora sitt barn. Min kompis dog i december och det kändes väldigt tungt. Det måste vara ännu jobbigare om ens barn dör. Han var en väldigt söt pojke. <3

2010-01-17 @ 16:24:34
URL: http://elinjohannajakobsson.blogg.se/
Postat av: Vegardkaisa

This is great please keep on the good and wonderful work.

2011-03-12 @ 11:24:03
URL: http://vegardkaisa.blog24h.com
Postat av: Vegardkaisa

This is great please keep on the good and wonderful work.

2011-03-12 @ 11:24:12
URL: http://vegardkaisa.blog24h.com
Postat av: Vegardkaisa

This is great please keep on the good and wonderful work.

2011-03-12 @ 11:24:25
URL: http://vegardkaisa.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback