Ibland är det tomt där inne...

        DATUM: 2010-01-06 TID: 14:40:34








Mamma är här den här veckan och hjälper mig lite så här på slutet när allt känns tungt.
Lagar mat, är ett bra sällskap och tar de längre promenaderna med hundarna så att jag slipper.

Det är skönt att slippa det och inte känna att man måste.




14 grader var det i huset när vi vaknade i morse. Fy faaan, vad kallt! Jag klev inte upp förens Peter hade eldat upp en normal temperatur som gick att vistas i. Tack gode gud för Braskaminer. =)

Vår värme pump klarar kyla ner till 25 - , sedan lägger den av.

Skulle igentligen ha åkt på hundutställning idag och ställt ut Laban på Kista mässan.
Och som jag har tränat med det lilla fettot, så han skall uppföra sig normalt mot domaren, jag har till och med badat honom.
Så igår kväll så skulle jag kika in på Kista mässans hemsida och se vad entre avgifterna var, och då såg jag det!
Mopsutställningen hade redan varit... I SÖNDAGS!!!
Helvete!!!!! Hur fan kunde jag se fel på datumet och tro att det var idag?? VARFÖR fick jag för mig att det var den 6:e ???

Och vilken tur att jag såg det kvällen innan så att vi inte hade åkt dit kl åtta på morgonen i 25 gradig kyla, köat med vår lilla mops framför veterinärbesiktningen, bara för att bli utskrattade och hemskickade igen.
Nej, ibland vet jag inte vad som rör sig innan för pannloben. Antagligen ingenting!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hihihi, skyll på hormonerna;)

Men du är vackert gravid måste jag säga.



Sänder en varm styrkekram i kylan

2010-01-06 @ 14:50:26
Postat av: En medmänniska

Ja, vilken tur att du gick in och kollade så ni inte hade kört iväg tidigt imorse!

Så snällt av din mamma att hjälpa er.

Bilden så vacker Sofie, man undrar så när Vilma behagas tycka det är dags att möta sin familj :)

Tänker på er.

Varmt lycka till ♥



Kramar Malin

2010-01-06 @ 15:01:54
Postat av: Helena

Vacker är du! Både på in och utsidan=) Hoppas ni får upp värmen därhemma. Nu fick den lilla mopsen sig ett ordentligt bad iallafall...kanske välbehövligt ändå?!

Må bäst. Sköt om er alla.

Alltid i mina tankar

Kram Helena

2010-01-06 @ 15:59:56
Postat av: Johanna

Vilken rofylld och vacker bild på dig o magen...



Njut av hjälpen du får hemma. Själv boar jag för fullt, har iofs en månad kvar mot dina få dagar :-) Tvättat bebiskläder, grejat och pysslat. Mysigt värre!!!



Hoppas du får en skön kväll, tänd mycket ljus, ger lite extravärme i kylan



Kram Johanna

2010-01-06 @ 17:29:36
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Maria

Vilken fin bild på dig! I vårt hus är det också kallt, jag misstänker att pannan inte riktigt fixar den här kylan... Vi eldar också så att det står härliga till.



Skönt med sällskap och hjälp av mamma.



Idag har jag varit och tänt ett ljus för Victor i minneslunden utanför Mariakyrkan i Sigtuna. Det var så vackert där med alla ljus och all snö.



Kram

2010-01-06 @ 17:41:00
Postat av: Therese

Vilken vacker bild! Och du är inte ensam om att vara glömsk under graviditeten här är fler :)

2010-01-06 @ 17:49:43
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Hilde Alexandersson

Å vilket fint bilde på dig....

Kramar från Timrå

2010-01-06 @ 19:18:37
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

hoppsan. skönt att det finns fler virrpannor ;D S

neee det e sånt som händer men skönt att ni aldrig hann åka iväg iaf. =)



skönt att få lite hjälp här på slutspurten... nedräkning..... =)

Hoppas tösen e lika punktlig som sin bror.. =D



jättefin bild på dej å bebismagen!!!



kramis

2010-01-06 @ 19:23:32
Postat av: Tess W

Vilken vacker kvinna!

Vilken vacker soffa!

Vilket vackert kort!



Var är soffan köpt?



Hur punktlig var Victor när han föddes?



Stora kramar Tess W

2010-01-06 @ 19:42:08
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Att du är virrig får du skylla på graviditetshormonerna.....

Jättefin bild, fin mage & fin mamma. Skönt att få lite avlastning och sällskap av din mamma. Spännande, nu är det nog inte långt kvar.

Kramar♥

2010-01-06 @ 20:40:01
Postat av: Annika

Ha, ha, råkade ut för något liknande i går. vi skulle på middag hos en kompis. Sambon ringde en timme innan bara för att kolla läget och det visade sig att det var i dag vi skulle dit:-) tur att vi inte hann sticka iväg. men nu har vi varit där. och det var gott!

Du är superfint gravid.

2010-01-06 @ 20:42:54
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Kia

Åh vilken vacker bild!

Jag önskar så att vi tagit lite finare bilder på mig & magen när lillan fortfarande bodde kvar där inne...

Ta hand om varandra!

2010-01-06 @ 20:55:43
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Är du morgon trött?

2010-01-06 @ 20:59:06
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: azra - happines

det är så gulligt med stora magar, alltså där det finns en bebis hihi :D

2010-01-06 @ 20:59:29
URL: http://floxerpoxer.blogg.se/
Postat av: Ida, Ludvigs mamma

Vacker bild :)

2010-01-06 @ 21:00:17
URL: http://ida880328.blogspot.com
Postat av: Cilla

Det kommer fler utställningar! Det jag kan säga är att det tog en evinnelig tid alltihopa. Domaren ska döma 20-25 hundar i timmen och denna dam dömde 10 hundar i timmen! Det var nästan outhärdligt mot slutet, det gick så sjukt långsamt.

Hörde att du träffat våra kompisar med Gotti, Peach & Athena :-) Vi blir alltid lika glada när det kommer en ny mops till bygden!

Vill du ha tips på mopsträffar och handlingträningar är det bara att höra av dig!

Hoppas att den sista tiden inte känns så tung för dig, men snart kommer hon din lilla tös!



//Cilla

2010-01-06 @ 21:45:22
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Moa

Vilken otroligt fin bild på dig med din fina mage.

2010-01-06 @ 22:32:34
Postat av: Mysan

Vill skänka en lyckönskning nu när det snart är dags för er lilla Vilma att komma till världen. Tänker på Er, varma kramar till er

2010-01-06 @ 23:55:37
URL: http://yssan.blogg.se/
Postat av: Suz

Fy vilken osis, skönt att ni inte hann iväg iaf. Är väl massor annat som snurrar i huvudet så här på slutet av lillasysters magvistelse kan jag tänka mig ;)

Jag läser din blogg ett par gånger i veckan, den har verkligen berört mig och du skriver så gripande. Jag är ledsen för ert öde och har ingenting vackert att säga om det alls, ser ingenting vackert i att en människa dras bort alldeles för tidigt. Det är hemskt men jag är glad över att se att ni överlever även om jag inte förstår hur. Er styrka är imponerande.

Jag bara svamlar.. Kom att tänka på er pojke idag när vi satt och såg "sisters keeper" som är en film som handlar om en familj vars öde liknar ert fast ur ett annat perspektiv.



Jag hoppas att det blir lättare att bära med tiden och att er pojke har funnit ro på en plats någonstans där han trivs och känner sig trygg.

Lev väl.

/Suz.

2010-01-07 @ 00:16:35
URL: http://susenknopp.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Fin bild!

Och vilken supergullig mamma du har som hjälper dig med allt!:)

Trist med utställningen, men det kommer fler tillfällen. I sommar kan ni åka på härliga utomhusutställningar istället...;)



Kram kram

2010-01-07 @ 10:11:26
Postat av: Frida

vad skönt att du fick stanna hemma ändå och vila och du nu har en ren hund hehe, du får se det positivt :) du får spara på krafterna! :) vill ge dig en lyckönskning nu innan det kanske blir för sent... mina tankar finns med er!

2010-01-07 @ 12:05:01
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad skönt att din mamma är där och hjälper dig, och mysigt med sällskapet.

Vila så mycket som möjligt nu och samla krafter inför förlossningen. Känner du av mycket förvärkar?



Går in och läser med spänning varje dag nu för att se om det är något på gång =)



Ha en bra dag!!



Kram

2010-01-07 @ 12:56:00
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Maria B

Vill bara önska er all lycka och välgång på detta nya år och med er nya bebis!



Bor i Österbotten i Finland och här är jättekallt idag -28,5 grader imorse. Beställde din bok som julklapp åt mig själv före jul och även om ja följt med och läst din blogg så var det lika gripande att läsa allt en gång till.



Varje gång jag ser reklamen på tv om barncancerfonden går mina tankar till er då jag ser den tomma stolen....hu jag ryser, vilken mardröm, har själv 2 barn en pojke 12 (snart 13) och en flicka 16 år och jag vet inte vad jag skulle ta mig till om nåt hände dem....kan inte ens i min vildaste fantasi förstå hur ni och alla andra har det och hur ni klarar det,men jag antar då man blir slängd in i en sån situation att man på nåt vis bara hänger med.



Nu kom killen från sin första skoldag efter jullovet så nu ska jag gå och ge honom en stor kram då man vet hur skört livet kan vara.



Ha det riktigt bra och lycka till med lillan.



Kramar Maria B

2010-01-07 @ 14:06:41
Postat av: Sanna

Vad du är vacker med din mage! Lycka till med den lilla skruttan! Kramar

2010-01-07 @ 22:08:04
Postat av: Matilda

vilken vacker bild :)

2010-01-15 @ 08:38:06
URL: http://twinturbot.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hejsan hejsan! =)

Har läst inlägg från tidigare. Tycker det är så hemskt att detta ska hända och har även läst en del i tidningen.

Tycker det är otroligt starkt utav er att ni kämpar på som ni gör! =) Hejar på er! Eller vad ska man säga. Ville bara lägga in ett ord eller två och säga att jag tänker på er! =)



P.S.

Jag har en 5 månaders valp som heter Laban! =)



många varma kramar!

/ Alexandra Palfi

2010-01-16 @ 00:09:26
URL: http://alexandrapalfi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback