Sagan om ögat fortsätter

        DATUM: 2010-01-11 TID: 17:36:54

I eftermiddags fick jag ett samtal av min barnmorska. Hon hade hört talas om mitt nyförvärvade tillstånd, och blev genast bekymmrad.
Hon hade läst min journal där det stod att man skulle avvakta tillståndet och se om det blev värre, men att de inte hade kunnat fastställt någon diagnos.
Hon tyckte dock inte att vi skulle vänta ut det, utan ringde Ackis och fixade omedelbart så att vi får komma in till något som kallas Bedömningsmottagningen i morgon kl 10.30.

Då skall de gå igenom mig och Vilma oredentligt, så att det inte är något som missats.
Jag är väldigt glad att hon tog tag i det här, då jag är en sådan person att jag alltid väntar tills i sista minuten och nästan aldrig tar någonting allvarligt.

Jag skriver så fort jag kommit hem om hur det gick, och jag hoppas att de hittar någon bättre förklaring än Enköpings lasarett.



Så här ser jag ut just nu...



Kommentarer
Postat av: Jenny

Läskigt det där.

Hur går det när du ska sova?

Hoppas du får veta vad som är fel.

kram

2010-01-11 @ 18:06:44
URL: http://adriansmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA hemskt, men fy vad du e rolig sis

2010-01-11 @ 18:22:44
Postat av: En medmänniska

Känner precis som Jenny =( och undrar också hur går det när du ska sova Sofie?

Vilken bra barnmorska som verkligen tar det på allvar och ordnat så att du och Vilma får komma in på en ordentlig undersökning imorgon. Hoppas allt kommer gå bra. Tänker på er ♥

Kramar Malin

2010-01-11 @ 18:26:52
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilken bra barnmorska som tar tag i det!!!(låter som du har Ann-Marie som BM) =)

jag hoppas att allt går bra å att du får ett SVAR på vad det beror på. å att det går tillbaka.

Du har ju blivit undersökt men alltid bra att få det kollat igen.



Åkte själv på en "halv"ansiktsförlamning för 14 år sen..(när jag var 14år gammal)

Å jag undrar bara om du tex haft öroninflammation el bihåleinflammation nyligen??

I mitt fall berodde d på en öroninflammation där bakterierna tog sig förbi mellanörat å i huvudet.(hade förvisso legat dynsjuk i veckor innan) men ibland kan något lätt som man inte tänker på leda till något annat.så fundera lite å skriv ner alla frågor på ett papper så missar inte heller du något.

Uppsala e kanon å dom får nog ordning på dig ;D



lycka till imorg!!!



kramis

2010-01-11 @ 18:33:41
Postat av: Anonym

Din stackare! Undrar också hur det fungerar när du ska sova?

2010-01-11 @ 19:51:15
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Fy va läskigt det måste va! Men va bra att du ska få det kollat ordentligt. Uppsala är bra mycket mer kompetenta än Enköping, så det är BRA att ni ska få åka dit istället.

Lycka till!



Kram

2010-01-11 @ 21:09:42
Postat av: Ammi

Hugaligen..hur det kan bli. Hoppas allt går bra i morgon



Kram och lycka till!!

2010-01-11 @ 21:34:17
Postat av: Amanda

huvvaligen. håller alla mina fingrar o tår på att det inte är något farligt. tänker på er jätte mycket <3 kramar

2010-01-11 @ 22:27:37
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: emelie

Usch va läskigt! :S Hoppas verkligen att dom kan se vad det är imorron och att det inte är något farligt!! För er och Vilmas skull!

Lycka till!

2010-01-11 @ 23:08:16
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: Ida och Viggo

Hihihihi, vad du är söt! Förstår att det måste vara väldigt jobbigt och obehagligt. Vad skönt att barnmorskan tar dig på allvar och hjälper dig. Hoppas det går bra imorgon :)



Kramar

2010-01-11 @ 23:18:52
URL: http://idaskrypin.blogspot.com
Postat av: Kristina

Jobbar med sådant så jag vet hur man gör neurologiska tester osv. Be att dom gör en CT skalle, det är en röntgen över huvudet om du inte gjort det tidigare vill säga.

Har du svårt att kissa, se händelser som sker vid sidan av huvudet, koordinera rörelser, balansen, huvudvärk så tala om det. Hur är ditt blodtryck. Du vet yrkesskadad ;)

Det är säkert ingen fara men eftersom det inte går över så ta det säkra före det osäkra.



By the way så stod det om dig i EnköpingsPosten idag och din kamp mot Förnedringskassan sen finns det en grupp på Facebook som är bildad för att stödja din kamp.



Håller tummarna för morgondagen och för allt annat också såklart.



Styrkekram

2010-01-11 @ 23:31:38
Postat av: Nina

Lycka till hos läkaren!

Kram Nina!

2010-01-12 @ 08:07:12
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: Emma Persson

Lycka till idag!



<3

2010-01-12 @ 08:50:23
Postat av: sandy

Heej!



Tycker du ska åka till Uppsala nästa gång du blir dålig eller vill undersöka dej. Tyvärr så blir man inte tagen på allvar av Enköpings läkare. Har varit inne flera gånger och skickar hem än utan resultat. Ett ex är att min sambos syster hade en cysta i magen, hon såg ut att vara i 8 månaden (stor mage). Läkarna i Enköping skickade hem henne och sa att hon skulle sluta dricka mjölk så skulle magen bli bra igen. En dag blev hon så dålig att hon hamnade i Uppsala och där var hon tvungen att operera bort ett tumöret på engång, samma dag för att det var så allvarlig. Ett skräck exempel som vi har råkat utför.



Ta hand om dej och din familj!

Kraam

2010-01-12 @ 15:26:06
URL: http://sandyeriksson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Du behöver säkert inte vara orolig, men det är väl bra att kolla lite xtra!

Jag har haft exakt samma sak själv för några år sen. Samma symtom, samma sneda face!

Ansiktsförlamningen gick över av sig själv och orsakade inga som helst men efter.

Man tror att det beror på ett virus, men visst blev man lite undrande, jag trodde jag fått en propp. Men det var det alltså inte.

Krya på dig!



Annelie

2010-01-13 @ 15:39:22
URL: http://[email protected]
Postat av: elin

Jag har haft exakt samma sak för ett par år sedan, det visade sig att jag hade fått borelia, jag fick medicin och blev sedan återställd efter ca 1-2 veckor. krya på dig!

2010-01-17 @ 18:07:24
Postat av: Malin, Alice & Lowes mamma!

Sådär fick jag med under min graviditet! Inte för att skrämma dig, men det är inte bra ännu :(

Kram

2010-01-26 @ 20:56:31
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback