Vilken talang besitter fröken?

        DATUM: 2010-01-26 TID: 17:17:48

Sitter här och skriver ett lååångt inlägg angående några favorit bloggar som jag brukar skumma igenom på dagarna. Precis när jag skall skriva ner de sista orden och posta det så blir all text helt plötsligt ENORM, GIGANTISK och JÄTTE TJOCK!!

Vad händer ???!!!

Jag trycker på alla knappar jag kan och , Vips!! Texten är borta!

HELVETE!! Jag som redan har ont om tid att skriva och Vilma har så snällt legat och knoppat i 45 min så att jag kunde smita ifrån. Nu orkar jag inte upprepa mig tyvärr, kommer ändå inte ihåg vad jag skrev...

Ja ja, ingen idè att irritera sig, gjort är gjort.. Grrr....


Jag satt föresten och funderade idag, på vad Vilma kommer att syssla eller jobba med när hon blir stor. Vilka talanger och förmågor kommer hon att besitta och kommer hon att bli proffs på något?
Jag har alltid velat varit riktigt bra på nåt, men aldrig riktigt lyckats.
När jag var liten tex, så var jag grym på att åka skidor och redan som tre åring susade jag ner i stora backarna som vilket proffs som hellst.
Tyvärr så dog intresset ut när jag som 12 åring flyttade från Dalarna till Bålsta, där det inte fanns samma närhet till backarna.

Vem vem vet, kanske kommer Vilma att gå i mammas fotspår och bli nästa Anja Persson ! =)





Kommentarer
Postat av: Melinda

Tråkigt att all text försvann... :( Man kan bli riktigt irriterad över sånt, hoppas vi får läsa om bloggarna nån annan gång! Söt video med Vilma <33 Beundrar hur du tog/tar det igenom förlusten av Victor! Han har berört mej riktigt mycket... :-) den finaste ängeln...

2010-01-26 @ 17:48:29
Postat av: Linda

Du är ju grym på att skriva :)

2010-01-26 @ 17:50:08
Postat av: Willes mamma

Du e ju jätte bra på att sjunga,teckna o skriva.:)

2010-01-26 @ 18:09:16
Postat av: Anna

Du besitter talangen att beröra, du besitter talangen att se ljus och sprida ljus i det mörkaste av mörker...du bestitter en massa talanger och jag (även om jag inte känner dej) beundrar dej och din styrka..

2010-01-26 @ 18:25:12
Postat av: Elin

Precis som några redan skrivit så är du jättebra på att skriva, otoligt bra på att sjunga och du ritar helt underbart fint!



Tänk om man kunde nåt av det :)



Kramar

2010-01-26 @ 18:51:39
URL: http://elinogizmo.blogg.se/
Postat av: Johanna

God Kväll!

När vi döpte vår tjej Clara, så skickade vi runt lappar där gästerna fick skriva ner vad de trodde Clara skulle bli när hon var stor.

Himla roligt att läsa och kommer säkert att bli roligt för Clara att läsa när hon blir stor.

2010-01-26 @ 19:24:04
Postat av: Lilian Hedström

Jag tycker Du är en stor talang hela Du!! Gud vad gullig o söt Wilma är!!Riktigt goa "pussekinder".Kram

2010-01-26 @ 20:17:58
URL: http://denstarkastestjarnan
Postat av: Sandra

Hej! Har följt din blogg ett tag, följt vad som hänt eran lilla pojke och familj. Jag vill bara säga att jag tycker att du är en otroligt stark människa, och en fantastisk mamma! Min son heter också Victor, han är 19 månader och sedan jag började följa din blogg har jag blivit mer ödmjuk inför livet och tar inte längre allt för givet. Du skriver i inlägget att du kommer från Dalarna, vart ifrån? Tyckte du skrev i ett inlägg att du har släkt i Dala-Floda? Jag kommer också från Dalarna (Mockfjärd), tyckte att din dialekt lät bekant :)

Kramar

2010-01-26 @ 20:45:23
Postat av: Livet med tre, Maria

åhhh vad sånt är irriterande!! hoppas du orkar/hinner skriva om inlägget nån dag, det är alltid kul att få nya bloggtips :-)

kan inte göra annat än att hålla med föregående talare.. Du är såååå duktig på att skriva!

Massa kramar till dig och din familj!

2010-01-26 @ 22:38:13
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Fanny

Grattis till nykomlingen!!! :)

2010-01-27 @ 00:30:50
URL: http://fhakman.blogg.se/
Postat av: Angelica Vidgren

Jag blev jätteberörd när såg er på tv första gången, innan jag vid ett senare tillfälle läste om Victors bortgång. Jag satt framför tvn och tårarna bara forsade ner för min kind när jag såg er lilla prins. Sådan glädje i hans blick, han utstrålade en massa positiv energi genom tvrutan, något som jag försökte förklara för andra senare om denna underbara lilla kille jag sett som kämpade, men det fanns inte ord nog i mina förklaringar! Tårarna rann då av glädje när jag såg honom, denna starka lilla glada kille. Jag log lika mycket som jag grät! Och när jag vid ett senare tillfälle läste igen att Victor inte klarade kampen så visste jag inte vad jag skulle säga, denna sprudlande lilla kille. Jag vet att du får säkert höra av alla att ni är så starka osv osv och även jag vill sända er dessa ord men framförallt så vill jag tacka dig för din underbara lilla son som gav mig denna glädje när jag såg honom! Det var något speciellt med honom och jag kommer aldrig glömma honom, sååååå söt! Jag gick genast in och gav mitt bidrag till Victors fond och jag ska beställa din bok och läsa den. Vill ge det lilla jag kan till er som tack för den glädjen jag fick av att se er lilla ängel på tvn! Många kramar till er!

2010-01-27 @ 00:46:43
Postat av: Maria

I hate when that happends.... Ja, ja vad gör man, det är bara att släppa det.



Jag funderar också över vad min lilla V ska bli när han blir stor. Jag undrar hur mycket man påverkar sina barn och hur mycket som är eget intresse eller talang.



Du är väl riktigt bra på många. Det vi har sett/hört här: teckna, sjunga, skriva och vara en stark bra mamma.



Kram

2010-01-27 @ 10:52:56
Postat av: Erika Axelsson

Hej, känner inte dig personligen men har läst din blogg sedan några månader tillbaka och vill bara säga att du om någon besitter en himla massa talanger, du är fantastiskt stark och har en livskraft som ja inte tror någon besitter..att du orkar gå vidare och upprätthålla dig själv efter de som hänt..även om ja förstår att allt, precis som knoppar på våren, bara brister ibland. Du är 24 år men har redan gått igenom nånting som ingen förälder ska behöva uppleva, att förlora sitt barn. Jag har själv en dotter på 1år och 5 månader och tror inte ja skulle orka leva vidare om hon försvann...men du orkar, du är fantastisk, glöm aldrig det.

Stor kram Erika

2010-01-27 @ 10:59:49
Postat av: Josefin, projektarbetet

Hej sofie, jag har skickat ett x antal mejl till dig, men du har inte svarat. Jag har skickat kommentarer här gjort allt för att försöka få någon kontakt, men har inte lyckats. Jag vet inte om du och peter inte vill vara delaktiga mera, mne vore bra om du kunde kontakta mig. Känns för mig att det är viktigt att ha en kontakt med dig.

2010-01-27 @ 13:20:37
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Du har många talanger Sofie..å Vilma kommer förmodligen visa er tidigt i livet vilka talanger hon besitter =)))

Det e underbart att höra dig prata om framtiden..för den e er!!!

Att vilma blev till när hon blev,blev beräknad på victors namnsdag å föddes den 14e när han somnade in.. allt det säger så mkt.. hon kom med hopp och framtidstro..



Njut av er lilla tjej!! hon kommer få höra så många underbara berättelser om sin bror!! <3



kraaaaaam

2010-01-27 @ 18:52:43
Postat av: ParadisFrida

Men Sofie!! vad är det jag läser?? Har inte du någon riktig talang.....!?!



Du har ju MASSOR med otroliga talanger: Ditt skrivande, du sjunger jättefint, du har det artistiska som att måla och fotografera, din otroliga styrka som människa! hi hi, jag har sett en liten filmsnutt på dig när du åker skidor och jag kan bara hålla med om att du var GRYM!! Har även sett en film på dig och dina syrror när ni sjunger åhh Mickey, mickey, mickey hej, mickey du är helt okej :D



Ta hand om er! Kramar



Victor för alltid i mitt hjärta....

2010-01-27 @ 21:00:56
Postat av: En medmänniska

Åå men Sofie du är ju full av talanger!! :)



Massa kramar Malin

2010-01-27 @ 22:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback