Inställda planer

        DATUM: 2010-07-25 TID: 22:20:08
Kl sex i morse ringer det förinställda alarmet på min mobil..

Utanför öser regnet ner och kylan har under natten letat sig in genom det halv öppna fönstret och lämnat rummet isande kallt.

Huttrande drar jag täcket längre upp och sveper in mig och Vilma noga innan jag med mobilen skickar i väg ett sms till syrran på nedervåningen.

"Vi skiter i att åka.. Fy vilket väder!"

Jag lägger i från mig mobilen, flyttar mig närmare Vilmas varma lilla kropp och sluter sedan mina trötta ögon. Ganska snabbt faller jag tillbaka in i sömnen igen.


Nej, så det blev ingen utställning för oss idag. Det kändes inte värt att dra på sig en lunginflammation bara för den sakens skull.
I stället tillbringade vi större delen av dagen framför TV;n i syrrans soffa och bara tog det lugnt medans regnet smattrade på utanför.

Skönt det också ibland!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback