Tiden

        DATUM: 2010-07-04 TID: 10:42:20
Tiden rusar, omöjlig att stoppa.
Snabbare, snabbare, snabbare - obarmhärtig i sin framfart.

Timmar, dagar, veckor, år passerar i en sådan fart att omgivningen tycks suddig omkring.

Hur var det nu - inte gick tiden i tiden i denna hast som jag en gång minns?


Tar vi vara på det som vi blivit givna - eller låter vi det glida oss ur händerna gång på gång tills vi står där med spretande fingrar och tomma flator - undrande vad som hände.
Vi ser barnen växa upp, utvecklas och sakta men säkert ta sig ut i livet. Själv blir man liksom kvar i denna stillhet som om något kedjats fast i anklarna, och där står man nu, oförmögen att röra sig.

Hur kunde åren rusa i väg så fort, och hur hamnade jag här? Är situationen och nuet som jag befinner mig i, resultatet av mina egna val och tankar, eller blev jag genom ödet tilldelad denna resa.

Kan jag med egna val och med egen akt, påverka och bromsa tidens framfart... Få den att på något sätt anpassa sig efter mig och mitt liv., ty jag hinner inte med...


Tiden rusar, omöjlig att stoppa.
Snabbare, snabbare, snabbare - obarmhärtig i sin framfart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback