Helgen

        DATUM: 2010-06-13 TID: 15:46:21

Helgens dop var underbart vackert, men vädret gjorde allt för att visa vem som bestämde.

Det blåste och regnade så in i norden att vi trodde att tälten som vi satt i skulle lyfta och flyga iväg. Tyvärr så hördes även prästen rätt dåligt, men sången som sjöngs via mikrofoner hördes kanon och det var SÅ vackra låtar.

Det bjöds på både smörgåsar och pålägg av alla dess slag och sedan på ett 20 tal olika efterätter =) Åt mig rejält mätt och bokstavligen rullade sedan tillbaka till husbilen där vi fortsatte vår resa.

Glömde tyvärr kameran igår, så jag har bara tagit några enstaka bilder med mobilen.




Resan fortsatte ut på landet och hem till födelsedagsbarnet Andreas där vi ställde upp oss och förberedde för övernattning.

Vi satte igång och grillade vid halv sju och sedan var det dags för de alltid obligatoriska "lekarna".  Hoppasäck, springa med ägg i sked osv, ja sånt där som säkrar gräsfläckar på kläderna, skrubbsår på benen och en bestående yrsel för resten av kvällen. =)

Jag tror att kl var runt nio när jag bestämde mig för att jag och Vilma skulle gå och lägga oss och mysa ute i husbilen, så vi lämnade sällskapet, bytte om till hennes sovkläder och lade oss sedan framför TV;n och tittade på AMF. Det var såå mysigt, och inom 45 minuter så hade hon somnat in så sött bredvid mig. Jag väntade ytterligare 10 minuter innan jag begav mig tillbaka ut till den ständigt växande männsikoskaran.

Resterande tiden av kvällen gick åt till att springa mellan husbilen, för att titta till Vilma, och att vara social och ha trevligt. Vilma sov i alla fall som en stock och vaknade inte förens halv sju morgonen efter.

Peter gav upp vid tolv, och jag halvtimmen efter. Det är liksom inte samma sak att gå på partaj nu som för några år sedan. Orkar inte hur länge som hellst, utan vill hellre krypa ner och snusa Vilma i nacken än att ta de där sista vinglasen eller att dansa den där sista dansen.

Tråkig, eller bara klok?






Allt som allt en trevlig kväll med trevliga människor och god mat. Idag skall vi fixa lite på tomten och sedan bara ta det lungt... Det är trevligt med sånt också =)

Bye bye!


Kommentarer
Postat av: Ida♥

Vad trist att det skulle bli regn, kanske kunde bli något roligare om man räknade bort regnet!

Det verkade gå bra resten iaf.

Skönt att Vilma somnade vid husbilen och att få komma ut lite..



Kram

2010-06-13 @ 17:38:33
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Åh det ser så mysigt ut!

Haha rolig bild med de snygga ölglasögonen :P

2010-06-13 @ 18:50:39
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Annika

Oj, vad stor hon blivit tjejen!

2010-06-13 @ 18:58:04
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Roligt att läsa hur ni haft det och se bilderna :)

Synd att det var sånt oväder bara. Så fin Vilma♥ är i sin laban pyjamas!

Kramar Malin

2010-06-13 @ 20:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback