Stor tjej?

        DATUM: 2010-06-16 TID: 22:47:09

Proppade i mig två Alvedon och en Ipren i morse och drog i väg med Vilma till Bålsta för att träffa gänget från Förskolan med bebbar.

Det bjöds på underbart god rabarberpaj och muffins och alla de små var så glada. =) Vilma satt mest och dregglade i mitt knä och bildade stora pölar på sin fina nya t-shirt. Tänder på gång???





Senare på eftermiddagen kom mamma hit. Hon skall stanna tills på Söndag och hjälpa till med förberedelserna infördopet.                                                                                                                                                                                                                      Stackars lilla mormor gick glatt fram till sitt lilla barnbarn och skulle ta henne i famnen för att säga hej, men fick ett gallskrik och en vettskrämd blick till svar, och sedan kunde hon inte ens titta på Vilma, utan att hon stortjöt. Hi Hi !!

Lillgumman börjar medveten och blyg!  Åh, vad fort tiden går, nu är hon inte ett litet spädbarn längre, utan en liten tjej.

Efter ett par timmar, och när vilma hade fått sova så sjöng jag och mamma för henne.

Lite Imse Vimse, Vem är kungen i djungeln och Prästens lilla kråka, kan få även den argaste lilla sessa att smälta. .. =) Efter ett tag så satt hon som gjuten i mormors famn och var hur glad som hellst



 

Fröken hängläpp


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej! lilla sötnosen är svårflörtad ;o) Jag vet inte om detta stämmer men ville bara säga att jag har hört att man inte ska lägga små barn på magen. De kan då inte reglera sin kroppstemperatur på samma sätt som vi vuxna och det kan tydligen vara en orsak till plötslig spädbarnsdöd... Som sagt vet jag inte om det stämmer, men ville bara säga det appropå bilden när Vilma ligger och sussar så gott i vagnen :o) KRAM på er!

2010-06-16 @ 23:22:56
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: Ida♥

Nämen gud, fröken hängläpp!

Sitter här bara och ler åt henne.

Kram

2010-06-17 @ 08:30:17
Postat av: Hanna K

Hehe vicken söt hängläpp!

Postat av: Nina

Vilka fina bilder! Ja, det var några mycket trevliga timmar, måste jag säga. Kul att ha så mycket folk hemma hos sig. Men varför bemödade jag mig med att städa hela huset, när vi ändå satt ute på altanen - som jag inte städade? :D

2010-06-17 @ 11:53:44
URL: http://www.metrobloggen.se/moreira
Postat av: En medmänniska

Hihi kan nästan föreställa mig det hela. Vilma först vettskrämd och med en blick som om man inte vore klok ;) sen senare allt hur bra som helst =)

Så gullig bild med den lilla hängläppen =)

Kram Malin

2010-06-17 @ 17:26:39
Postat av: belma

Hej igen SOfie. jag skriver till dig igen eftersom jag inte har fått något svar utav dig, angånde en film som jag och min kompis har gjort om sjuka barn. där vi fick lov att använda en av dina dikter till Victor och foton. vi ville bara säga att vår film är klar och undrar nu om du skulle vilja ha filmen och se vad vi har åstadkommit. DEt gör inget om du inte vill ha filmen bara jag får ett svar av dig-. du kan nå mig på [email protected]



mvh

Belma

2010-06-18 @ 22:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback