Tankar, eller bristen på det...

        DATUM: 2010-06-02 TID: 23:16:51
På nätterna innan jag somnar  så ligger jag alltid och funderar. Tankarna snurrar omkring och det kommer alltid upp mycket som jag skulle vilja skriva om på bloggen, och jag gör allt för att minnas det morgonen efter.


Tyvärr så är det oftast så att när jag vaknat dagen efter så har ALLt bara försvunnit och det är helt blankt i minnet. Så då sitter jag som nu på kvällen när Vilma somnat, och så är det bara helt tomt.
Alla fina ord, alla funderingar och alla formuleringar som låg så fint i min hjärna kvällen innan är som bortblåsta.

Efter att allt hände med Victor förra året, så har mitt minne inte varit sig likt, och jag är ofta virrig och tankspridd.
Kanske är det hjärnans sätt att "stänga" av och sålla ut efter allt det hemska. Kanske går den på något sätt på sparlåga och lite autopilot då den måste få tid på sig att återhämta sig.


Just nu så sitter Peter på golvet nedanför mig och sorterar gamla papper, vad som skall slängas och vad som skall sparas.
Sida efter sida dyker jobbiga ord upp angående Victor. Begravningsplaneringar, gåvobrev, panerade resor som blivit beviljade men aldrig blev av, medecinjournaler, ja allt som vittnar om att det inte bara varit en dröm.
Tunga ord och papper som med sina vita bakgrunder och kolsvarta bokstäver sticker i både ögon och hjärta. 

Tänk att ett litet papper kan kännas så hårt och så grymt...




I morgon skall jag in till Söder för Barnacancerfondens fotografering. Hoppas att jag hittar, för jag är expert på att irra bort mig.
Måste åka i tid så att jag hinner även om det skulle hända.
Nu blir det sängdags, men är nog för trött för att fundera och det är också skönt att slippa ibland.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag tycker allt du skriver är intressant och givande. Jag brukar ha en lite anteckningsbok vid sidan av sängen för att skriva ner stödord när jag inte orkar gå upp och sätta mig vid datorn. Ofta räcker bara ett ord så kommer man ihåg tankebanorna.

2010-06-03 @ 09:06:45
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Ida♥

Åh Sofie. Inte visste jag att du kände så!

Jag tycker du redan skriver mycket och som verkligen man vill läsa.

Ja, papper, att det kan kännas så grymt! Men samtidigt är det ju inte så konstigt för det är planeringar till en begravning för ens eget barn.

Hoppas det gick bra med fotograferingen idag.

Kram

2010-06-03 @ 15:15:08
Postat av: Marie (en mamma med tre små barn)

Du skriver så himla gripande å fint hela tiden...alla ord går rakt in i hjärtat på oss läsare =)



E rätt vanligt att alla ord "ligger rätt" på kvällen för att sedan vara som bortblåsta morg efter.Men ett tips är´att ha ett block å penna vid sängen..skriv ner lite av det du tänker så hjälper du minnet på traven ;)



Allt som ni går igenom e så himla fel ...önskar så att man hade nå tröstande att säga till er.

men sänder alla kramar jag bara kan.



kraaaaam

2010-06-03 @ 20:49:17
Postat av: Maria

Jag förstår att alla papper får en massa minnen att komma upp till ytan.



Det du skriver är alltid fint skrivet och intressant att läsa.



Kram

2010-06-03 @ 21:23:19
Postat av: En medmänniska

Förstår att det måste varit jättejobbigt för Peter och dig att gå igenom papperna =(



Kan bara hålla med ovanstående allt du delar med dig Sofie, allt du skriver är så fint, så gripande. Undra om ni kan förstå hur viktiga ni är för så många människor som följer bloggen...

Tänker på er.

Kramar Malin

2010-06-04 @ 15:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback