24 år tidigare...

        DATUM: 2010-03-26 TID: 21:40:12

Den 15 April fyller jag år...
Det är dagen då för ett år sedan jag vaknade för första gången på morgonen, med insikten att mitt barn var dött.
Han fanns inte längre, och det var inte någon mardröm som jag kunde vakna ur.
Vi befann oss i Barncancerlägenheten nere i Uppsala, solen lyste in genom fönstren och man kunde nästan tro att allt var som vanligt.
Det var det inte...

Det var min födelsedag, min 24:e för att vara exakt, och jag visste att inget skulle vara sig likt någonsin mer igen...
Att jag klarade av att ta mig upp ur sängen var otroligt och jag fick till och med i mig en kopp kaffe.
Runt om i rummet satt alla i familjen och hängde med huvudet. Hade någon av oss sovit alls eller hade vi varit avsvimmade hela natten ? Ingen av oss visste...

Fem minuters gångväg därifrån låg vår pojke... Kall, ensam och död i ett sterlit kylrum. Några timmar tidigare var han alldeles levande och varm, och nu fanns han inte längre...
24 år tidigare så föddes jag till livet, och nu på samma datum 24 år senare så lämnade han sitt.



Hur min födelsedag kommer att arta sig i år vet jag inte, men kanske kommer solen att skina lika starkt och kanske kan vi på graven åtminstonde få vara tillsammans.
Jag önskar mig inget annat än att du levde och kunde blåsa ut ljusen på tårtan tillsammans med mig, men jag vet att det är för mycket att fråga efter.
Kanske skickar du ned ett tecken till mamma från dig, så att jag vet att jag i dina tankar finns.

Älskar dig min fina prins =)

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag läser och gråter !

Dina tankar och känslor berör mig djupt.



För fyra år sedan, den 15 April firade vi min sons, Emils, tre års dag på astrid Lindgrens barnsjukhus. Vi skrattade och grät om vartannat... sjöng och grät igen..



5 dagar senare håller jag min andre son, William, 20 månader gammal i min famn och ser honom ta sitt sista andetag.

Ser hur Neuroblastomet erövrat hans lilla kropp, tagit över, vunnit.



Jag känner igen mig i så mycket av er sorg och i er glädje över att få barn på nytt.



Sorg och glädje kommer föralltid framöver gå hand i hand.



Många styrkekramar till er ! Kram från Therese



http://www.williamhedman.dinstudio.se



http://hedmanlindby.blogg.se



2010-03-26 @ 21:57:06
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se
Postat av: Melinda

Hoppas ni får en fin dag och Wilma får hälsa brorsans grav!! :D :(

2010-03-26 @ 22:11:48
Postat av: Camilla

Fina Sofie! Jag önskar så att du och din familj kunde få tillbaka Victor! Man ska inte behöva gå igenom något sånt här. Ni är så starka, duktiga och riktiga kämpar som tagit er igenom det här året.

Ni finns i mina tankar varje dag.

Kram

2010-03-26 @ 22:28:28
Postat av: Jonelin

Och nu forsar tårarna här.. Skriver mer senare.. :-(

2010-03-26 @ 23:00:19
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Annica

Du skriver så himla fint...helt otrolig är du som delar med dig och iaf får mig att se på allt med nya ögon...<3

2010-03-26 @ 23:27:23
URL: http://www.nogg.se/mopsenfridolf
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!!! önskar av hela mitt hjärta att du ska få en fin födelsedag. Visst finns du i Victor tankar.. jag tror att han har koll på vad du gör och han planerar nog att ge dig ett tecken på din förelsedag....

Du berör mig verkligen, med allt som du delar med dig!!! Du är så nära, men ändå så längt borta.

Hoppas att du får en fin födelsedag..

Ha en trevlig helg, med sol o värme!

Kram Anitha

2010-03-27 @ 04:55:32
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Som alltid skriver du så fint & som alltid önskar jag att det hela slutat annorlunda. Hoppas din födelsedag blir en bra dag - är säker på att Victor är med dig den dagen och även alla andra dagar. På korten i förra inlägget är Victor & Vilma otroligt lika, svårt att se vem som är vem.

Kram

2010-03-27 @ 09:29:57
Postat av: Tess

Ja fy Sofie..vilket öde ni drabbats av..Jag är mållös som alltid, vad livet kan ändras på bara några timmar.. Det känns helt overkligt att det faktiskt är verkligt, att han är borta..JÄVLA CANCER

Tänker på er och Victor dagligen...önskar med att att han kunde blåsa ljusen med mamma på hennes födelsedag..



Tess mamma till 2 grabbar

2010-03-27 @ 11:06:49
Postat av: Ida

Onej, fy sjutton vad jobbigt...

Men jag är säker, att Victor finns vid dig hela tiden även om det inte syns...

Kramar

2010-03-27 @ 12:01:54
Postat av: Malin

Sofie!!

Mina tankar finns hos dig dagligen och jag hoppas verkligen att du får en bra födelesedag och ett tecken från din lilla prins..

Den 15 april för 11 år sedan födde jag min andra son och 2,5 år senare fick min Lucas testikelcancer..

Vi hade tur och var gång den 15 April kommer tackar jag stjärnorna för att jag fick behålla honom..

Det är nåt speciellt med den 15 april speciella människor föddes den dagen..

Du berikar mitt liv fast vi aldrig har träffats.

Ha en underbar födelsedag:)



Många styrkekramar



Malin

2010-03-27 @ 12:01:56
URL: http://malinsweb.blogspot.com
Postat av: cecilia eksjö

oändligt med kärlek i tanken till er....glädjer mig varje dag åt "himlen för mig" som pryder min vägg, när lillasyster blir tillräckligt stor ska jag berätta visa o berätta för henne hur det ser ut när vår lille nils, lille victor o alla andra änglabarn har sångstund i himmelen....varm kram i vårsolen!

2010-03-27 @ 12:20:50
Postat av: Therese

Fina Victor! Jag hoppas att du får en fin födelsedag Sofie även om dagen i sig kan kännas tung.



Vi är många här ute som tänker på er alla!



Styrkekramar från Therese och liten Gustav

2010-03-27 @ 14:58:16
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Hoppas du ska kunna få en fin födelsedag trots dina svåra minnen! Kramar Ida

Postat av: zandra

hoppas ni får en bra dag!! älskar din blogg den är så vacker. gråter varje gång jag läser om victor eller ser där ni filmat han, så vackert men sorgligt. tycker det är så hemskt det som hände han, men han är en riktig liten prins och en förebild och hjälte...



kramar zandra

2010-03-27 @ 17:03:02
URL: http://zlove.blogg.se/
Postat av: Bara fjorton år

Massor av styrkekramar. En riktig kämpe, en sådant genomsöt bit av sitt hjärta gör ont att mista.

2010-03-27 @ 17:37:41
URL: http://mittimellanbarn.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh vad det gör ont att läsa.



I år kommer det att bli en bättre födelsedag.



Kramar

2010-03-27 @ 18:40:17
Postat av: Caroline mamma till 3

Du skriver alltid så fint, nu trillar mina tårar igen. Jag önskar dig all lycka på din födelsedag, och jag tror att Victor ger sin mamma ett tecken på födelsedagen.

Kram

2010-03-27 @ 19:07:03
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Du skriver från hjärtat å alla dina ord berör!!!

Har följt bloggen sen början å har kommenterat sen tidigt förra våren..när victor fortf fanns i livet.

Man kommer många ggr på sig själv med att fortf hoppas att allt SKA sluta annorlunda..än det gjorde.

Du delar med dig av ERT liv och ERT livsöde..Du låter oss läsare "lära känna" Victor..

Du berör så otroligt många männsikor VARJE dag Sofie.

Sorgen och saknaden försvinner ALDRIG,Hur skulle den någonsin kunna det?? men jag e så glad att lilla Vilma värmer era hjärtan :)))

kram

2010-03-27 @ 19:29:06
Postat av: Fröken Elin

Tårarna rullar ner för mina kinder när jag läser...skickar alla styrkekramar jag kan...

Kram på er!!

2010-03-27 @ 21:43:21
Postat av: Tessan

Åhh, gumman! Saknar ord, vet inte vad jag ska skriva... Så otroligt sorgligt, och så otroligt fel!!!



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2010-03-29 @ 08:29:14
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Saknar fullständigt också ord =( gör så ont. Tänker på Victor♥ och er varje dag.

Tänder ljus varje kväll för Victor och alla andra änglabarn. Känns så viktigt.

Styrkekramar Malin

2010-03-29 @ 20:14:29
Postat av: Anonym

Sitter här med tårar i ögonen igen... Jag kan inte ens föreställa mig vad ni varit tvungna att gå igenom... Men i år har du ett nytt ljus i ditt liv som kommer lysa upp din födelsedag. Och Victor kommer finnas vid din sida, det är jag så säker på!



Kramar

2010-03-30 @ 10:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback