Styrkan och själen dör aldrig...

        DATUM: 2010-03-04 TID: 23:01:50
När Victor fortfarande levde och var liten, så sade vi alltid i familjen att den där lilla killen kommer det att bli något stort av. Han kommer att göra en förändring här på jorden!
Inte visste vi att den starka lilla stjärnan en dag skulle falla och inte finnas mer.



Även nu efter hans död så fortsätter hans styrka att sprida goda ting runt omkring. Jag känner själv att det JAG orkar, det min kropp och mitt sinne kan ådstakomma, den styrkan ger HAN mig.

Det svåraste som finns när man som förälder har förlorat ett litet barn, är att försöka finns någon mening med det som hänt.
I början såg jag bara mörker och kyla, inget hopp, ingen framtid och oförståelsen var total och höll mig i ett järngrepp.
Nu fanns det ju ingen mening med någonting längre... Ingen mening alls...

När jag nu, snart ett år senare blickar tillbaka och ser alla förändringar och händelser som har skett på grund av Victor, så ser jag också ljus.
Jag blir liksom varm inombords och kan känna viss glädje av att vi har haft sådan tur att det har kommit så många bra saker från hans död.
För oss som familj kommer det aldrig att få bort sorgen och saknaden, men tanken på att han har bidragit till att göra världen en smula bättre, gör sorgen lite, lite lättare. 



Jag tänker mycket på hur viktig han var/är för oss, men även för andra.
Vi vet att hans minne inte bara kommer att blekna och att han kommer att glömmas bort, utan ju fler som skickar honom en tanke, destå starkare kommer han att fortsätta lysa som den stjärna han faktiskt fortfarande är!


ÄLSKAR DIG VÅR UNDERBARA PRINS!!! 



          

Kommentarer
Postat av: Jonelin

Tårarna rinner längs med kinderna nu..

2010-03-04 @ 23:52:02
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Veronika

Underbara lilla Victor,

Du har med dina små fötter satt stora fotspår i mitt hjärta och där kommer dom att finnas kvar för evigt.

Tänker på dig ofta, himlens vackraste ängel!

Kram



2010-03-05 @ 00:07:59
Postat av: Emmie

Jag kan inte låta bli att gråta ännu en liten skvätt, samtidigt som jag gläds med er över det lilla ljus som nu kommit ur allt det mörka.



Jag tänker ofta på dig, lilla vän. Varje gång jag ser på min egen son påminns jag om dig och om hur lyckligt lottad jag är för varje liten sekund jag har här tillsammans med honom.



Även i mitt hjärta kommer Victor alltid att leva vidare. ♥



Varma hälsningar från ännu en småbarnsmamma

2010-03-05 @ 00:21:42
URL: http://emmieliving.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag hörde om lagändringen på nyheterna igår. Vad glad jag blev! Då var det glädjetårar som kom!

Många varma kramar till er!

Nina

2010-03-05 @ 06:39:02
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: Natalie

Victor har säkert inte bara fått oss att uppskatta det man har, han kommer aldrig glömmas bort!

Lilla fina Victor!

Kramar

2010-03-05 @ 06:57:29
Postat av: Tessan

Victor har fått mig att verkligen börja ta tillvara på livet, att inte ta så stort på alla små vardagliga problem, att uppskatta tiden med mina barn mer och att man aldrig ska ta någonting för givet.



Jag kommer aldrig glömma er lilla Victor. Han kommer alltid ha en del av mitt hjärta. Prinsen!



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2010-03-05 @ 08:02:53
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Liiza

Så vakert skrivet. Du griper tag i mitt hjärta med dina ord.

Jag går hem och kramar om mina tjejer lite extra och tänker på hur lyckligt lottad jag är som får göra det. Hålla mina barn i mina armar.

Mina tankar finns ofta hos dig och din familj. Det ni genom gått är så fruktans värt.

Att en sådan vacker lite pojke inte fick fort sätta sin vandring på vår jord är sorgligt.

Styrke kramar från Liiza i Sundsvall.

2010-03-05 @ 08:08:21
Postat av: Annika

Victor har verkligen gjort världen bättre. Men det är också tack vare dig och Peter! Att ni orkat kämpa för Victors och andra barns skull. Hoppas nu lex Victor går igenom. Oavsett vilken regering vi får efter valet lär ingen säga nej till den.

2010-03-05 @ 08:48:55
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Camilla

Några tårar faller när jag läser dina meningar. Jag har hela tiden själv tyckt att Victor varit ett speciellt barn. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom och dig och jag är in på bloggen flera gånger om dagen. När jag läste på aftonbladet om Lex Victor så blev jag jätteglad för er skull. Ni är verkliga kämpar du och din familj. Och såklart Victor!



Ta hand om er!

Kram

2010-03-05 @ 08:57:20
URL: http://camiillaa.blogg.se/
Postat av: Amy-mamma till Oliwer & Elliot

Han var väldigt lik dig söta lilla victor

2010-03-05 @ 09:23:41
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Josefine

Älskar ditt initiativ till att väcka så mycket känslor och att lyckas sprida "Victoranda" över hela Sverige! Det är inte så många små änglar som blir så mycket ihågkomna av människor som aldrig har träffat dom som du lyckats göra Sofie för ditt älskade barn! Och att du också lyckats åstadkomma en lagändring till blivande änglaföräldrar är så starkt jobbat! Min kompis va i samma situation som dig för några årsedan och jag vet hur arga vi runtomkring henne var över det här omänskliga beslutet! Så riktigt bra jobbat!!! Och Victor finns i våra tankar här varje dag och jag följer din blogg och din lilla skrutta varje dag!

kram från "ännu en småbarnsmamma"

2010-03-05 @ 09:41:37
URL: http://josefinkans.blogg.se/
Postat av: elin

tårarna rinner ner för mina kinder när jag läser det här.

Jag har alltid känt att det är något speciellt med Victor precis som er. och vi hade rätt. Victor blev något stort. även om det inte var på det sättet man tänkt sig.

Jag lovar att Victor aldrig kommer glömmas bort. eran historia har satt spår i många hjärtan som alltid kommer finnas där och eran historia har förändrat min och flera andras syn på livet. det gäller verkligen ta vara på tiden och på dom man älskar för vad som helst kan hända. att aldrig ta allt för givet

och jag lovar att Victor är stolt över sina föräldrar som fortsätter kämpa och aldrig ger upp. ni fortsätter alltid kämpa och ni ger även andra familjer hopp. så nu ber jag till gud att Lex Victor går igenom det måste den göra.



jag tänker på dig Victor varje dag. himlens finaste ängel

tusen kramar till er och tack för allt ni gör

2010-03-05 @ 10:25:05
Postat av: Sofija

Jag fick verkilgen gåshud på armarna när jag läste det du skrev.

Lilla plutten som har haft så stor inverkan på oss alla! Det finns nog inte en enda människa som är normalt funtad som inte har blivit berörd av erat öde:(

2010-03-05 @ 11:02:39
URL: http://justflippacoin.blogg.se/
Postat av: ParadisFrida

Lille Victor! Det han har lämnat efter sig här på jorden förutom stor sorg och saknad..



* Massor med fina minnen av glädje, kärlek och bus!

* Hans fond som hjälper andra sjuka barn, och ser till att forskningen kan fortsätta för att stoppa cancermonstret.

* En helt unik gravsten för barn.

* framtida lag ändring, Lex Victor.

* En bok om hans kamp för livet.

* Busungekalendern 2010



Jag kommer aldrig att glömma den lilla pojke som förändrade mitt sätt att se och ta tillvara på livet!



Victor för alltid i mitt hjärta....

2010-03-05 @ 11:34:07
Postat av: frida

jag tänker på er varje dag och Viktor kommer jag aldrig glömma. hans öde och er styrka tillsammans har gjort stor skillnad i mitt och även andras liv



och det vill jag tacka dig för,att du orkar dela med dig



alltid i mitt hjärta och tanke!

2010-03-05 @ 12:34:47
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Nenne

Jag såg slutet på en film igår där slut frasen löd:

Alla sagor har ett slut men i värkligheten är slutet bara början på något nytt!

Jag tycker det stämmer otäckt bra!

lycka till med fortsättningen på era liv:)

2010-03-05 @ 13:52:48
Postat av: Helène

Victor är en stark stjärna som kommer lysa starkare och starkare för varje dag. Han kommer alltid att beskydda sina syskon och föräldrar. Himlen har fått världens finaste kille.



Tänker på er och följer denna blogg varje dag.



kramar Heléne

2010-03-05 @ 14:05:55
Postat av: Anki

Nu har jag ägnat några timmar på att läs din blogg.

Kom in av en slump och blev helt gripen och kunde inte sluta läsa.

Som en bok med mycket sorg, glädje, spänning och framför allt kärlek i enorma mängder.



Det är helt omöjligt att försöka sätta sig in i er sits men jag känner enormt med er.

Vilken kamp ni har gått genom och fortfarande gör. Fantastiskt att ni fortfarande kämpar.

Jag miste min bror som 14 åring och min mamma som 16 åring så jag kan känna sorgen som ni har. Det är 22 år sen min bror valde att sluta sitt liv men det kan fortfarnde kännas som igår.

Tack för att du delar med dig av er otroliga resa i ert liv.

Massor av styrke kramar till dig och din familj

2010-03-05 @ 15:15:27
Postat av: Linda Eriksson

Hej!



Jag gjorde fem veckor sjuksköterskepraktik på 50 C. Min första kväll på avdelningen var även Victors första kväll där. Jag var in på eran sal några gånger. Ville bara säga att eran lilla kille verkligen berörde mig. Jag har tänkt på honom och er mycket sedan dess.



Ta hand om er.

2010-03-05 @ 15:59:13
URL: http://kattskatt.blogspot.com
Postat av: Michaela

Men HAN gör ju faktiskt något.. vilken folkmängd ni har nått ut... för att stödja barncanerfonden.. som uppmärksammar.. läste ngt idag om lagbyte osv!!.. att sådant här inte ska få hända, ja med försökringskassa osv... Ni berör hjärtat med eran historia.. så många som tänker till lite extra.. och allt pga VICTOR!!.. och hans fantastiska föräldrar som för hans talan..som kämpar.. som har vilja o glöd.. Och vem vet.. kanske va det så att han lämnade plats åt en liten tjej.. som kommer uträtta stora fantastiska Mirakel :)

2010-03-05 @ 16:04:12
URL: http://bubbiz.blogg.se/
Postat av: Lotta Nyström

Viktor och givetvis du och din övriga familj finns varje dag i mina tankar.



Jag har min busungekalender på jobbet och varje dag när jag ser den tänker jag på Viktor och hans öde.



Så liten plats på jorden en männsika kan ta, så stor är saknaden....



Ni finns i mitt hjärta. Stykrekramar till er. från vännen Lotta.



P.S. Hoppas Vilma gillade den komönstrade babyutstryseln. D.S.

2010-03-05 @ 16:25:04
Postat av: Maria

Ja, tårar kommer här med. Tänk vad lilla Victor ändå har lyckats åstadkomma (med hjälp av er förstås). Det är helt otroligt!



Jag tänker på Victor varje dag.



Kram

2010-03-05 @ 17:21:42
Postat av: Anonym

tänder ett ljus varje kväll särskilt för Victor.Han glöms aldrig bort den underbara lilla pojken

2010-03-05 @ 17:30:19
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Så fint skrivet av dig sofie!!!

Å varje ord e såååå sant!

Denna lilla kille har verkligen GJORT SKILLNAD!!!

Det finns ingen mening med att han dog men det finns en mening med allt som hans tragiska död medförde.

En enorm skillnad i många människor,en skillnad för sjukvård,för myndigheter å även för partierna!!

Denna kille har inte bara gjort avtryck med sina små fötter utan han har tagit sig in i hjärtat på så otroligt otroligt många människor.. och han kommer alltid att lysa!!!!!



kram till er <3

2010-03-05 @ 18:31:48
Postat av: anna

Ja, tänk vad mycket en liten människa kan beröra! Vi var minuter ifrån att mista vår son när han var en vecka gammal. Jag känner så otroligt mycket med er, men jag vet ju inte hur det känns att förlora ett barn, bara hur det känns att nästan göra det. Ni är så starka och jag blir så imponerad över den styrka som verkar komma ur dig av allt det som hänt, många hade nog gett upp och blivit bittra. Jag blir stolt över dig fast att jag inte känner dig:-) Jag tror att Victor kom till er med ett alldeles speciellt uppdrag, tänk bara så många människor han har påverkat än så länge!



Jag vill jättegärna läsa din bok, men bara jag ser omslaget gör det så fruktansvärt ont i mig. Så trygg han ligger i sin mammas famn, varför fick han inte stanna där???? Jag tror på Gud och en himmel där Victor har det bra. Leker, badar, äter glass och åker omkring på sin lilla motorcykel. Den av er som kommer dit först kanske han kommer och möter på sin lilla motorcykel! Fina, fina Victor, jag vill träffa dig när jag kommer dit!



Fortsätt vara er på samma sätt som ni gör nu, ni är riktiga förebilder! KRAM

2010-03-05 @ 19:03:51
Postat av: Heidi

Trots att jag aldrig träffade Victor så har han gjort en stor skillnad även i mitt liv. Och jag tror att han har gjort en stor skillnad för många. Jag uppskattar saker och ting mycket mer och om det tex känns motigt på jobbet tänker jag "vad är det här att hänga upp sig på, vad i livet är viktigast? Inte är det jobbet i varje fall" och så skakar jag av mig det jag irriterat mig på. Jag tänker på er lilla prins varje dag! <3 Vi ses kanske på sjukhuset i helgen hos Cazper! Bamsekram!

2010-03-05 @ 19:17:06
Postat av: Tess W

Har inte mycket till övers för moderaterna, men just nu gillar jag dem!



Victor har under sin korta levnad gjort mycket mer än de flesta hinner under ett långt liv!!



Tänk alla föräldrar som nu kanske slipper gå igenom det ni fick göra.



om inte Victor funnits hade ni inte kämpat för dessa saker eller hur?



Så Victor är en väldigt starkt lysande stjärna för er och för många av oss andra med!



Stora kramar Tess W

2010-03-05 @ 19:20:38
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Åh shit, vad ska man skriva för att det inte ska låta fel? Hua.. Jag har suttit och läst alla dina rader du skrivit och har inte kunnat hejda tårarna alla ggr.



Jag beundrar dig och din styrka! Grattis till lilla Wilma, hon är super söt.



Jag hoppas att det inte gjort något att jag länkat dig från min blogg? Va tvungen att skriva några rader. Kram på dig!

2010-03-05 @ 19:23:42
URL: http://aboutourslife.blogg.se/
Postat av: Cynthia

Jag tänker mycket på Victor och han har fått mig att uppskatta min son mycket mer än tidigare. Tack Sofie för ditt mod att dela med dig av dina tankar och känslor i denna otroligt gripande blogg.

2010-03-05 @ 19:49:02
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Ja, er starka och älskade stjärna kommer att fortsätta att sprid ljus bland många. Det är helt fantatiskt vad mycket ni tillsammans gjort och kämpat för andra i samma situation. Och ni fortsätter att lämna betydelsefulla fotspår hos oss alla som har förmånen att läsa. Ni är en unik, stark och beundransvärd familj.



Kram / Yvonne

2010-03-05 @ 22:16:26
Postat av: Maria A

Känner med Er

2010-03-05 @ 22:53:54
Postat av: sara

heidi!! lägg ner.

2010-03-05 @ 23:08:15
Postat av: Giselle

Hej Sofie.Jag tänker på er och Victor hela tiden.

Jag läser ofta din blogg. Vilma är så söt. Hälsa så mycket Peter från mig. Hoppas Cazper mår bättre. Kram Giselle

2010-03-06 @ 09:36:12
Postat av: Anonym

Fina, fina Viktor!

Han blev något stort han. Men han skulle ju bli det i livet. Inte efteråt...

Och inte skulle han behöva kämpa mot knäppa politiker. Men han gjorde det och vann!

Sofie, han är bäst din Viktor!

Jag såg dig i tv4 och imponeras av din styrka efter allt du gått igenom.

Ta hand om dig och familjen, vi är många som tänker på er!



2010-03-06 @ 12:51:34
Postat av: Helena

Visst har han gjort en förändring lille Victor. Visst har han förändrat saker för fler människor än mig. Genom bloggen och det du skriver har jag börjat fundera över lycka och orättvisa i världen..och vara tacksam för livet på ett annat sätt idag. Du/ni betyder mycket för många. Vi kommer alltid att bära med oss lillkillen i våra hjärtan!

KRAM

2010-03-06 @ 13:43:31
Postat av: Caroline

Hej,Jag är en tjej på 17 år i växjö. Jag känner inte dig alls, bara hittat din blogg genom en av mammas jobbarkompisar, Jag fastnade direkr för hur stak du är som person och allt du för vidare till andra. Jag är helt tagen av texterna du skriver. Och när jag då läste din blogg för ett tag sedan satt jag och grät, allt är så fint, och när jag för några dagar sedan av en slump kollar tidningen och får se dig och din sambo där, blir jag helt tagen igen, går igenom varenda inlägg. Jag verkligen avgudar dig och din blogg, du ger andra människor hopp. Jag förlorade min pappa för 2 år sedan, det var väldigt tufft men samtidigt kände jag inte att jag kunde gräva ner mig i ett hål och bara ligga där. utan de hjälpte att prata mycket om det istället. och när jag läser din blogg så får man så mycket styrka som man bara vill ge till alla som inte känner samma hopp.

Tackar för en underbar blogg!

2010-03-07 @ 09:35:41
Postat av: En medmänniska

Ni är fantastiska Sofie och Peter! Allt ni gjort tillsammans och er kamp för andra i samma situation. Har svårt att hitta orden för man är så överväldigad utav allt.

Tänk i så många hjärtan eran underbara prins gjort stora avtryck. Och Victor fortsätter hela tiden att beröra och det kommer han alltid att göra. Hoppas verkligen att det blir en lagändring och tänk om den fick namnet Lex Victor :0 Håller tummarna hårt!



Tänker på er alltid.

Varma kramar Malin

2010-03-07 @ 10:48:37
Postat av: Anna

Han var en otroligt fin och söt pojke. Kämpa på! Ni är fantastiska.

2010-03-07 @ 18:29:00
URL: http://annasjosten.blogg.se/
Postat av: Nea



Er kille verkar vara så fin och underbar. Inte alla ettåringar som kan trolla med bakom ryggen. Eller veta precis vad som ska göras på sjukhuset? Varför skulle det ta en sådan fin pojke, och precis som du sa: Han har inte gjort något, för att han skulle dö.



Har även köpt boken om Victor. Bara för någon timma sedan. Funderar även på att skänka till Barncanserfonden. Provläste och jag ser verkligen fram i mot att läsa den! Det jag nu vill att Victor ska komma fram igenom jorden och leva med din familj. Fruktansvärt.



Starka och varma kramar



2010-03-08 @ 16:11:19
Postat av: mamma

Ville bara säga;

Saknar Er, älskar Er, det vet ni!



Kram Cazper krya på Dej!!

Marie

2010-03-08 @ 19:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback