Nästan ett kilo tyngre =)

        DATUM: 2010-03-30 TID: 22:05:50
I går var vi på vägning och mätning med Vilma och befann oss i väntrummet prick kl två då vår avtalade tid var.
Trodde vi ja.
Hade så klart skrivit i fel tid i almanackan och vår sköterska såg lite fundersam ut när hon såg oss.
- Jag trodde ni skulle vara här kl elva i morse, så jag väntade men ni dök aldrig upp.
- Elva? Men jag har skrivit kl 14, säger jag förvånat.

Peter suckar och klämmer ur sig att, Nämen ! Har du skrivit fel tid igen Sofie ? Vad ovanligt.

Jag har nämligen gjort detta nu vid ett flertal tillfällen och missat möten och liknande. Jag vet inte varför jag gör det och hur det går till.
Måste vara fruktansvärt disträ, då jag alltid har haft stenkoll på tider.

Vi hade i alla fall tur, då vår snälla sköterska kunde klämma in oss mellan två familjer, så vi behövde inte boka om tiden.

En sak som vi i alla fall blev väldigt förvånade över, till och med sköterskan, var att vågen visade att Vilma gått upp 900g, på bara två veckor! 
Det normala är ca 200 g i veckan, så det är långt över det.
Vilken liten sumobebis man har fått =) Hennes haka är så enorm så att hon använder den som stöd för huvudet i stället för att använda nackmusklerna. "Fusk!"



Klockan halv fyra mötte vi upp med Ena-Håbo tidningen på ett nyöppnat Cafè i bålsta, där vi gjorde en intervju om vad som hänt det senaste halvåret.
Det är samma reporter som skrev det fina reportaget sist "När en stjärna faller", och det är vi glada över då vi verkligen tycker att hon har talang.


Efter en heldag på byn, så tog Peter Vilma och begav sig till sin syster, och jag åkte till stallet för att rida. Helix var jätte duktig och det blev sent innan jag kom hem.
Middagen blev rotfrukter i ugn med chili-bearnaise framför TV:n kl tio.

Sunt liv man lever =)

Kommentarer
Postat av: Amanda<3

hej på er..vilken stor liten dam ni fått..härligt att vilma växer så det knakar..önskar er en glad påsk..många kramar <3

2010-03-30 @ 22:39:55
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: NinaEk

Men det är ju superfint att hon går upp i vikt! :) Det måste ju bara vara positivt? :) Mycket söta bilder.

2010-03-30 @ 22:54:33
URL: http://ninaek.blogg.se/
Postat av: Kristina

Oj vad mycket du hinner med hela dagarna. Vad får du all energi ifrån???

Vilma e en sådan fin bebis så det e inte klokt.

Må gott!!



Vårkramar

2010-03-30 @ 23:53:23
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Härligt att hon växer så bra, er lilla Vilma!:)



Det där med att missa möten och tider måste va nåt som är vanligt när man har fött barn. Jag är likadan, har alltid stenkoll på alla tider. Men när min yngsta dotter va ungefär 2 månader missade jag läkarundersökningen. Hade tagit helt fel på dag t o m! Jag blev helt förtvivlad och förstod inte alls vad som höll på att hända med mig. Men efter det har jag inte missat nåt mer peppar peppar så det kommer nog gå över för dig me!;)



Ska bli spännande att läsa om er i ENA-tidningen sen!



Kram

2010-03-31 @ 12:54:01
Postat av: En medmänniska

En bastant rejäl dam Vilma ;) såååå goooo =)

Kram Malin

2010-03-31 @ 19:05:34
Postat av: Maria

Det är skönt att de går upp i vikt! Jag tycker de brukar vara bra på BVC med tider och så, de är väl förstående för virriga mammor ;)

2010-04-01 @ 09:09:05
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilken liten knubbis =))) Underbart!!!!!

Jag har oxå blivit lite halvdement när jag ammat mina kids..MEN det går över ;)



kram på er =D

2010-04-01 @ 20:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback