Valborg och hundutställning

        DATUM: 2010-05-02 TID: 00:18:00

Det blev ett lungt valborgsfirande, med sisådär väder, men trevligt ändå.
Peter var "bartender" och försåg alla med förfriskningar inne i klubbhuset och vi andra stod ute i duggregnet och gjorde annat.
Kan ju faktiskt erkänna att jag var en aningens yr i bollen när vi skulle bege oss hemåt =)

Var på graven tidigare på dagen och tände ljus, planterade en ny blomma och sjöng Victors favorit låtar lite tyst på huk. Det är svårt att tänka sig att ett år har gått...









Utställningen som vi for på i morse gick super bra, då Laban lyckades kamma hem både ett BIR (Bäst i ras) och ett HP (Hederspris).

Han fick utmärkt kritik med en smula minus på gången, men den skall vi träna på. Allt som allt så var jag jätte nöjd då det är hans första utställning.

Vädergudarna ville dock jävlas och de bjöd på iskalla stormvindar hela dagen och vi frös HÄCKEN av oss !
Tror dessutom att jag lyckats dragit på mig en urinvägsinfektion också. Inte roligt alls =(












Är såå stolt över vår lilla Laban !!


Kommentarer
Postat av: Ingrid S

GRATTIS till BIR! Alltid roligt när man får fint omdöme om ens hund!

2010-05-02 @ 01:43:10
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!!! Kul att det gick bra med eran insats på festen och att vädrets makter inte visade sin värsta sida..

Grattis till dig och Laban!! Vad fin och söt han är!! Du har all anledning till att vara stolit över honom!!

Ett litet tips, om du misstänker urinvägsinfektion. Ta ett glas vatten med några teskedar äppelcidervinäger i.. Det är lite surt, men det är bra!!

Ha en bra dag!

Kram Anitha

2010-05-02 @ 05:09:24
Postat av: Ida♥

Grattis till er o Laban!

2010-05-02 @ 12:18:42
Postat av: En medmänniska

Kul med alla bilder! Grattis till eran Laban och till dig med Sofie =) Roligt det gick så bra, ni har all rätt att vara stolta över er lilla söta mops =)

Urinvägsinfektion usch stackars, men du tranbärsjuice kan visst hjälpa. Du kanske kan prova med det.



Jaa, så ofattbart att ett år har gått =( Älskade lilla prins Victor♥



Kramar Malin

2010-05-02 @ 17:28:27
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Va skoj att det gick ¨så bra för Laban på utställningen :))) Han e ju för söt!!



Jag håller med Malin... ofattbart att ett helt år har gått..känns inte som det var så längesedan man följde er å victors kamp.. :( finaste victor <3



kram till er

2010-05-02 @ 18:27:40
Postat av: Gnillib

Fina och duktiga Laban då! Fast urinvägsinfektion suger. Men det är sant som de andra säger, att dricka sura saker kan iaf förebygga nya infektioner. Bakterier trivs nämligen i söta miljöer, och följdaktligen inte där det är surt. Alltså: om du dricker sura drycker så skapar du en sur miljö i urinblåsan och urinröret, och då trivs inte bakterierna. (ja, jag vet att jag är en besserwisser. Förlåt!)

Postat av: ina

Grattis till Laban och familj :o)



Jag har följt din blogg ett tag och tycker att du skriver så gripande. Tittar in på din blogg varje dag för den är så fin, vacker och varm.



Jag fick ett award för min blogg, när man fått det skulle man skicka det vidare till 7 andra bloggar som man följer och tycker om. Jag valde att skicka det vidare till Dig. För att tacka för att Du delar med dig av det som händer i ditt liv, både stort och smått, glatt och sorgligt.



Kika på länken om du är nyfiken!

http://inaslillaliv.blogspot.com/2010/04/jag-har-tilldelats-ett-award-o.html#links



:o)

/Ina

2010-05-02 @ 22:16:15
URL: http://www.inaslillaliv.blogspot.com
Postat av: Amanda<3

grattis laban vad kul :) hoppas ni haft en fin valborg trots dåligt väder :O massa kramar <3

2010-05-02 @ 22:45:32
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Grattis till Laban! Vad roligt att det gick så bra för honom!:)



Härligt att ni hade en trevlig valborg!



Kram

2010-05-03 @ 22:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback