Fix och trix

        DATUM: 2010-11-20 TID: 09:24:25

I mitt senaste inlägg så skrev jag ju om att jag skulle på ett möte inne i stan, och gjorde lite förberedelser inför ett jobb som skulle utföras på Torsdagen. Jag hade nämligen ansvar för fikabordet samt alla ätbara ting vid en reklamfilmsinspelning för Intersport.
Halva Onsdagen gick ut på att resa fram och tillbaka till Gärdet, och den andra halvan på att handla en massa gott till 25 pers. 



Själva inspelningsdagen gick kanon bra, trots att jag klev upp kl 4!!, var på plats halv 7 samt hade allting klart vid halv 8 då alla människor började anlända med kurrande frukostskrikande magar. 

Hade lite prestationsångest över att allt skulle läggas upp och presenteras på så snyggt sätt som möjligt, men jag är jätte stolt över mig själv och kan påstå att jag klarade det galant!! 

Efter frukosten så serverade jag fruktbuffè med lite tilltugg i form av nötter, grissini, olika 
juicer osv + kaffe och te så klart.
Efter lunchen så proppade jag bordet fullt av bullar och kakor från ett lokalt bageri och efter att det fick stå framme en stund så avlutades dagen med exotiska melonspett, kex och mjukost, chokladfrossa samt en heldel blandgodis =) 


Det var faktiskt skoj att ha uppgiften att göra små konstverk av allt, ja ungefär som att måla på en duk, fast med mat =)



Väl hemma igen vid sju på kvällen så var jag HELT slut i ryggen. Vi plockade upp Peters mamma i Sundbyberg på vägen hem samt Vilma i Kungsängen hos Josse.  Någon timme senare så anlände barnen också.... 



Resten av helgen skall spenderas i nya huset, där övervåningen skall börja inredas, samtidigt som Peter fixar det sista i köket. Kl tre idag kommer Sandra förbi och då skall vi arbeta på vårat projekt som vi har, och det lär ta tid... 
Berättar som sagt mer om det senare!



Hoppas att ni har en lika toppen helg som jag, och så hörs vi sanrt igen!!!

Kommentarer
Postat av: En medmänniska

Jösses vilken kanon prestation utav dig! Samtidigt förvånar det mig inte ett dugg eftersom du är så himla duktig Sofie. Lät så smaskens allting =) Förstår du måste varit helt slut när du kom hem. Ha det så bra själva i helgen i nya huset och med ditt och Sandras projekt. Ska bli spännande att få läsa om det sen!

Allt gott till er, ni och Victor finns alltid inom mig.

Varma kramar Malin

2010-11-20 @ 11:34:11
Postat av: Kristina

Spännande med en massa nya projekt som tar form, du verkar sprudla av ideer och ork att fullfölja dom. Fortsätter att läsa med spänning.

2010-11-20 @ 19:34:13
Postat av: Moster Josse

http://www.youtube.com/watch?v=VxJnk5t6o84



Jag vet att du sover

Känner värmen från din hud

Bara lukten gör mig svag

Men jag vågar inte väcka dig nu



Jag skulle ge dig

Allting du pekar på

Men bara när du inte hör

Vågar jag säga så



Jag kan inte ens gå

Utan din luft i mina lungor

Jag kan inte ens stå

När du inte ser på

Och genomskinlig grå blir jag

Utan dina andetag



Min klocka har stannat

Under dina ögonlock

Fladdrar drömmarna förbi

Inuti är du fjäderlätt och vit



Och utan ett ljud

Mitt hjärta i din hand

Har jag tappat bort mitt språk

Det fastnar i ditt hår



Jag kan inte ens gå

Utan din luft i mina lungor

Jag kan inte ens stå

När du inte ser på

Och färglös som en tår blir jag

Utan dina andetag



2010-11-22 @ 06:36:24
URL: http://josiek.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Åh vad roligt att fixa och dona måltider! =) Men förstår att du blev slut!

Kram!

Postat av: pappa

Driftiga tjejer man har :) Stolt pappa

2010-11-22 @ 16:27:30
Postat av: pappa

Fin dikt Josse...kram

2010-11-22 @ 16:28:29
Postat av: Toruna

A very nice site keep it up. Regards

2011-10-27 @ 07:58:03
URL: http://toruna.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback