Kallt kallt

        DATUM: 2010-11-17 TID: 09:19:36
Vaknar upp, och det är iskallt i huset. Peter och barnen håller på att göra sig i ordning i köket, Vilma har vaknat och jag ligger stilla en stund och lyssnar.

Dörren till vårt rum måste ha varit stängd under natten, för kylan som råder i det lilla rummet är inte nådig. Brrr...


När Peter och barnen har åkt till skola och jobb, så kliver jag och Vilma upp. I köket är det varmt, för Peter har tänt en brasa.
Temperaturen ute ligger på -5 och det går en iskall ilning längs ryggen när jag tänker på att bege mig ut idag.


Jag måste åka in till sthlm och ta mig till Dramatiska institutet på Gärdet runt ett tiden. Har ett möte angående ett jobb som jag har på en reklamfilmsinspelning i morgon.
Hoppas att det inte är alltför långt att gå från Karlaplans tunnelbanestation =)


I natt skall Vilma sova över hos moster Josse, då jag kommer att vara borta från morogn till kväll under Torsdagen.
Jag har packat en liten väska med små kläder och lagt ner lite extra fina, för hon skall nämligen på date! Jo, rå, Vilma skall träffa en liten pojke i hennes ålder tillsammans med moster och pojkens mamma, och tydligen är han lite rockig av sig.
Hittade en liten jeansklänning nere i källaren som skulle passa fint med hennes Beatles tröja hon har.



Nej nu måste jag skynda mig på, för Laban skall få en promenad innan vi sticker, och jag vet själv hur stressad jag blir om jag blir sen.

Ha en bra dag i kylan!!!!


Kram

Kommentarer
Postat av: Niina eonsuu

Kan vi få se bild på henne sen i kläderna..lät snyggt.

2010-11-17 @ 09:25:38
Postat av: anna a

Kyla är hemskt men brasan låter underbar! Här var det -22 grader imorse och den enda brasan jag har är en DVD med en jul-eld på :) Vet aldrig om jag skrivit något här men jag har läst din blogg rätt länge och gör det varje dag! Stor kram!

2010-11-17 @ 11:25:10
Postat av: Maria

Mysigt med brasa så där på morgonen. Spännande med reklamfilm. Nej, det är inte alls långt från T-banan till DI.



Kram

2010-11-17 @ 11:35:02
Postat av: Kajsa

åh, va Josse ska vara nöjd! Och Vilma med förstås.

2010-11-17 @ 17:29:56
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Linda Björk

Hej Sofie!

Har läst din blogg varje dag sedan lång tid. Först i hopp och förtvivlan över fina Victors grymma öde, och sedan inte kunnat släppa den eftersom jag gillar ditt sätt att skriva och imponeras av din styrka och vad Du och Victor lyckats åstadkomma. Att använda sin förtvivlan till så mycket konstruktivt är värt all beundran och kommer att vara en så fin grund för Vilma när hon växer upp och inser vad som fattas henne.



Nåväl, idag var jag i Bålsta för att hålla i en utbildningsdag. Eftersom jag själv bor i Växjö är Bålsta inget ställe jag brukar dyka upp på. Döm om min förvåning när ett välkänt ansikte dyker upp mitt under min föreläsning. Det var nämligen din syster som jag så väl kände igen från Bloggen. Jag hoppas hon framförde min hälsning.



Stor kram från en tidigare ganska anonym bloggläsare.

2010-11-17 @ 21:17:25
Postat av: En medmänniska

Måste varit en lång dag för dig. Hoppas du är hemma nu och att det gått bra idag. Undra hur Vilmas date gått ;) Kan tro hon var fin och cool i sin jeansklänning =)

Kram Malin

2010-11-18 @ 19:53:57
Postat av: En medmänniska

Måste varit en lång dag för dig. Hoppas du är hemma nu och att det gått bra idag.

Vilmas date ;) så gulligt. Kan tro hon var tuff och fin i jeansklänningen =)

Kram Malin

2010-11-18 @ 19:58:43
Postat av: En medmänniska

Har inte kunnat kommentera, om det beror på min dator eller något annat vet jag inte. Får se om detta kommer fram så det funkar igen hoppas jag. Vilma gjorde säkert succe på sin date ;)

Kram Malin

2010-11-19 @ 12:58:04
Postat av: En medmänniska

Hm, tydligen har det fungerat iallafall men varför har jag då inte kunnat se det. Ja,ja huvudsaken det funkar men ursäkta för alla upprepningar ;)

Kram Malin

2010-11-19 @ 13:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback