Twinkle twinkle, little star.....

        DATUM: 2010-11-12 TID: 23:50:35






I morse vaknade jag av att jag grät. Ja hela kudden var våt av tårar och det kalla tyget var klibbande vått mot min kind när jag lyfte på huvudet för att vända på den.

En molande värk i bröstet låg länge kvar medans jag med klarvaken blick låg och stirrade upp i mörkret. Kom inte ens ihåg vad jag hade drömt om, men jag vet att Victor var med, och det brukar räcka för att hjärtat skall brista och att de emotionella dammarna öppnar sig.


Vid lunch satte jag på TV:n för att se på vädret, och på 4:an spelades det upp en låt till en reklamfilm. Det var en vacker verision av Twinkle, Twinkle little star (Blinka lilla stjärna) och jag som alltid varit svag för ordens innebörd, blev alldeles tagen.
Jag höll Vilma tätt tätt intill mig, och så dansade vi sakta och stillsamt omrking till den vackra melodin, och hon lutade sitt lilla huvud mot min axel och vi bara njöt. Om jag hade kunnat stanna tiden där, just då - så hade jag aldrig velat lämna rummet och allt det vackra, men som alla vet så är ju reklamer rätt korta - och vips! Så var ögonblicket över.


Är visst lite emotionell för tillfället, men det är också skönt att vara ibland. Att få känna, sakna, älska och gråta. För vad vore vi utan våra känslor???

Inte mycket, den saken är säker...





Kommentarer
Postat av: Elin

Skickar en stor kram till dig <3

Vilken fin version av den visan...

Kram!

2010-11-13 @ 09:40:24
Postat av: Anonym

Det är fredrika stahl som sjunger. Lyssna på hela versionen och njut av en längre dans med lilla Vilma.



Stay strong <3

2010-11-13 @ 11:49:18
Postat av: Anna

Åh Sofie!

Så vackert och så sorligt!!

Sänder en varm kram till dig!!!!

Fortsätt dansa med lilla Vilma! Victor dansar nog med er!

Kram

Anna

2010-11-13 @ 12:35:38
Postat av: En medmänniska

Känner precis som Anna skriver. Jag hoppas och tror Victor finns där och dansar med er ♥ och att ni möts i drömmarna. Vill bara inte du ska vakna på det sättet =( Har för en stund sen tänt ljus här hemma för Victor och alla andra änglabarn. Tänder för deras minne varje kväll.

Tänker på er.

Varma kramar Malin

2010-11-13 @ 16:49:54
Postat av: Cilla

Åh jag vet, jag blev också helt tagen när jag hörde den veriationen av den. Hon som sjunger heter Fredrika Stahl.

2010-11-13 @ 20:33:57
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Caroline

Fina Sofie. Du är så stark. Du är min idol. Kram Caroline

2010-11-13 @ 21:28:43
Postat av: Anna

Till Malin en medmänniska!

Läser alltid alla kommentarer här oxå, och jag

tycker du verkar vara en varm och härlig person!!!!

Du skriver så fint oxå!!

Kram till dig!

2010-11-14 @ 11:43:42
Postat av: margaretha Dahlrot

Hej Sofie!

Det âr konstigt att du trâffar sâ râtt pâ det du

skriver o jag som ocksâ âr en emotionell medmânniska

o mâr dârefter just nu,finner sâdan trôst i det!

Lilla M

2010-11-14 @ 14:16:52
Postat av: En medmänniska

Till Anna: Tack snälla för dina fina ord!!

Kram Malin

2010-11-14 @ 21:13:15
Postat av: Marie (en mamma med tre små barn)

Stor kram till dig Sofie. Är övertygad om att Victor finns runt er.Han var en del av dig precis som Vimla är OCH genom er kommer han alltid att leva vidare <3

2010-11-16 @ 20:40:01
Postat av: Ida

gud så söt header :)

2010-11-16 @ 21:08:05
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Alva

fin blogg :D

2010-11-16 @ 21:22:53
URL: http://allviz.blogg.se/
Postat av: melina

gud vilka söta bilder du har i din header! :)

2010-11-16 @ 21:43:05
URL: http://nattstad.se/meliinas
Postat av: Studiobootleg - Bäst och nyast musik!

nice blogg du har!



Vill du ta del av den nyaste musiken och de bästa spotifylistorna? gå då in på Studiobootleg.com där länkar jag den nyaste musiken innan radio spelat, samt lägger jag upp de bästa spotifylistorna till alla tillfällen! :)

2010-11-16 @ 21:43:44
URL: http://studiobootleg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback