Årets Mama Hjälte 2010

        DATUM: 2010-10-06 TID: 19:11:29
Som ni alla säkert vet så är det snart dags att rösta på 4 olika kvinnor som står nominerade som årets Mama Hjälte 2010.

En av dessa kvinnor är min goda vän Anna i Fagersta som vi delat avdelning med på sjukhuset under behandlingstiden.
Ni kanske kom ihåg att vi hälsade på dem i Österike där hennes lilla son Melwin strålades för sin hjärntumör förra sommaren.


I alla fall, till det viktiga och underbara =)

Hon är nu en av de fyra nominerade som har chansen att kamma hem titeln Årets Mama Hjälte, och jag är eld och lågor, för det finns ingen som jag känner som är värd denna titel mer än henne.


Hon har inte mindre än 4 barn varav den näst yngsta - Melwin, är drabbad av en väldigt aggresiv hjärntumör. De har kämpat på sjukhuset under många år och samtidigt försökt varva det med att få det att funka med de andra barnen.
Hon är en fantastisk männsika med sprudlande energi och försöker ALLTID att hålla humöret upp och tänka på andra - trots ovissheten om Melles framtid.

Har klistrat in ett litet klipp från hennes blogg där ni själva kan läsa om hennes tankar och agerande.

"Jag har nu kastats in i ”cancervärlden” och fått leva med cancer tätt, tätt inpå i över två års tid.

Tvingats inse att mitt älskade kära barn faktiskt bär på en dödlig sjukdom, att han har 50/50 chans att överleva detta hemska som härjar i hans lilla underbara huvud.

Jag kan inte göra nåt åt just det faktum, jag kan inte ändra det, även om det är min allra högsta önskan.

Men jag kan leva i det, ta lärdom och göra det bästa som jag möjligtvis kan av situationen. För min egen skull, men naturligtvis mest för att göra tillvaron så hanterbar och positiv som möjlig för de jag älskar mest, mina barn, min man, min familj…

Jag vill också göra det jag kan för att forma denna minst sagt ansträngda och ogynnsamma situation till någonting som även för något gott med sig i bagaget.

Därför vill jag gärna dela med mig av mina erfarenheter, här via bloggen, via mail och andra kontakter med de många drabbade av denna hemska sjukdom.

Jag försöker att engagera mig så mycket jag bara kan och orkar genom att sitta med i Barncancerföreningens styrelse, för att kunna påverka och på så vis förbättra tillvaron för de alltför många drabbade familjerna runt om i landet.

ALLT DETTA ville jag få fram så mycket som möjligt av, sammansvetsat med allting som rör min älskade lille parvel, hans sjukdom, de tuffa och hårda behandlingar som han tvingats utstå, lyfta fram vilken fantastisk liten kämpe han verkligen är.

Kan man ha sin son till idol…??? För det har JAG!!!"



Jag vet faktiskt inte hur jag skall kunna presentera denna människa i ord, då det inte gör henne rättvisa, men ni får läsa själva i tidningen sen och se för er själva =)


Nej, så jag uppmanar ALLA som läser min blogg att ge henne ER röst och återigen rikta strålkastarna mot det viktigaste som finns.
Kampen mot cancern....

                                                                 
                                                                          Anna och Melwin


Kommentarer
Postat av: Anna Haapala Silfver

Gulle dig vad fint du skriver om mig <3

Det värmer ända in i hjärteroten...

Du om någon vännen, vet ju precis hur det är att leva med "skitsjukdomen" och hur viktigt det är att barncancer uppmärksammas och att kampen mot den hemskaste av sjukdomar växer sig starkare än nånsin.

"Död åt alla cancerceller"!!!



De största av kramar till dig vännen /// Anna

2010-10-06 @ 20:22:08
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Anna Haapala Silfver

Kära Sofie vad fint du skriver om mig.

Det värmer ända in i hjärteroten <3

Du om någon vet ju hur det är att leva med det här "cancerhelvetet" och hur viktigt det är att det uppmärksammas, så att kampen mot den hemskaste av sjukdomar växer sig starkare än nånsin...

"Död åt alla cancerceller"



De största av kramar till dig min kära vän /// Anna

2010-10-06 @ 20:26:31
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Anna Haapala Silfver

OJ OJ OJ det var ju inte meningen att det skulle bli dubbelt upp av allt...

Datorn krånglade och första inlägget försvann ( trodde jag iaf ) så jag skrev om och då blev det dubbelt upp liksom...

Ja ja, du vet ju hur det är gumman, jag kan både se och skriva dubbelt ibland tydligen :-)



Pussa Vilma o de andra tjejerna från mig och Peter, ja han kan du väl ge en liten kram ;-)

2010-10-06 @ 20:33:10
Postat av: Anna-Lena

Hej, var inne på mama å skulle rösta men hittar ingenstans man kan rösta på årets mama hjälte, vet du vart man röstar?

Kram Anna-Lena

2010-10-06 @ 22:36:18
Postat av: Sofie

Röstningen har inte börjat ännu, men när det är dags kan ni läsa om det på Mama.se =)



Kram

2010-10-06 @ 23:29:57
Postat av: Anette

Ja min röst har hon:O)

2010-10-07 @ 14:36:14
Postat av: tor

Kan man inte få lite bilder på eran nya lya?? :)

2010-10-07 @ 15:35:23
Postat av: En medmänniska

Din fantastiska vän Anna har självklart även min röst!

Kram Malin

2010-10-07 @ 15:44:26
Postat av: Elin

Hon har även min röst! Jag läser hennes blogg också och förundras och inspireras av henne. Hon, liksom du, har ett fantastiskt sätt att skriva och berätta och sätta ord på känslor. Jag beundrar er båda för era sätt att kämpa, trots allt svåra...Ni är båda två viktiga personer som kan ta kampen mot cancer långt i och mer era bloggar. Jag tror många påverkas och vill "göra något", och då är ett steg vunnet...fler är med och kämpar, bidrar..Stor kram till er båda två super-toppen-tjejer!! Och heja heja Anna!! Kram Elin

2010-10-07 @ 22:07:57
Postat av: Anna

Även jag ska lägga min röst på henne!!

Hoppas ni får en bra helg!!

Varma kramar Anna

2010-10-08 @ 23:02:39
Postat av: factory coach outlet

Very good point, and thank you for sharing! Your forum is so different from us, very nice!

2011-02-23 @ 02:50:38
URL: http://www.factorycoachoutlets.com
Postat av: Dell Latitude D630 Akku

Wow! This is awesome!



I'm beginning to like your posts!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback