Trevlig helg

        DATUM: 2010-10-04 TID: 11:43:46

Helgen har flytit på fint.
Hade syrran och hennes "manliga vän" på middag. Vi åt gott, spelade poker och hade trevligt. Trots att jag och "Bönan" fuskade så att djävulen log så lyckades lilla Josse ALLTID, varenda gång få bättre kort på varje giv.
Fattar inte vilken jädra tur man kan ha, jag menar - hon vet ju inte ens hur man spelar !!!!

                               

     

Peter och Josie                                                    VS                                              Sofie och Bönan











På Söndagen så mötte vi upp Mamma, Kent, Mormor, Therese och Fredrik i Litslena för att kolla på huset som vi nu skrivit kontrakt på . Har inte velat skriva om det förens affären varit avklarad, men nu är allt klart och den 15 November flyttar vi in!!! =)

Objekten är en liten mindre "gård" med ett hus på 175 kvm, 1 hektar tomt samt två större ladugårdsbyggnader och lite småhus här och där.
Till fastigheten så finns också - till Peters stora förtjusning =) - ett stort dubbelgarage med tillhörande "maskinhall". Har aldrig sett hans ögon tindra så starkt vid någon visning som när han klev in där, ha ha... Alla mäns dröm eller ??

I vår köper vi även till 2 hektar betesmark till, så att vi inom en snar framtid kan ha en liten ponny eller så ??! Linnea vill så gärna börja lära sig rida, och jag skulle mer än gärna dela det intresset med henne =)


Så ni kanske förstår att vi längtar till inflytt och att få komma in i det nya huset.




Det känns självklart sogligt att lämna det huset vi bor i nu, men efter över ett år av ångest, gråt och sorg så känns det som att det är en ny start vi behöver.
Vi har nästan inga fina minnen av Victor här, eftersom att han aldrig fick vara hemma och det känns så tråkigt att allt blev raserat den dagen han gick bort.
Alla drömmar om ett lyckligt boende i ett nytt hus, att få vara tillsammans som familj, ja allt det som VI förväntades få uppleva när vi köpte det - det gick aldrig i uppfyllelse.
Hans rum har knappt lekts i, utan har bara använts som ett "museum" och vart man än går så overumplas man av det faktum som bara vittnar om hur allt kunde blivit, men hur det aldrig blev.
Det spelar ingen roll hur mycket vi än har försökt att "bo in oss" så finns det en olustig känsla i väggarna som inte går att beskriva.
Nej huset innehåller tyvärr alldeles för lite "Victor" och för mycket sorg och tomhet...



Vill nu börja om på ett nytt ställe och så sakta men säkert försöka få tillbaka livet igen. Vill kunna njuta av Vilma och de fina minnena av Victor. Jag vill att kärleken och längtan skall VILJA få mig att leva vidare, och inte tvärtom. Jag är trött på att mörka, dystra tankar överskuggar och hindrar mig från att se det jag verkligen har framför mig - och det är Vilma...
Jag kan inte komma närmare Victor på något sätt, än via henne, och hon är det finaste som jag har kvar av honom.
Endast i hennes ögon kan jag verkligen SE honom, och endast i hennes skratt kan jag återigen höra hans röst...
Därför skall hon få växa upp i ett hem utan negativa energier och få vara omgiven av all den kärlek och glädje som hon förtjänar.
Och Victor,  behöver jag ens nämna vart han kommer att vara ?? =) Han kommer att vara där precis vid vår sida och vaka över oss, sin familj som alltid kommer att älska honom.

För varför skulle han försvinna när han har en liten syster att se över som precis har börjat sitt liv. Ja en syster som var hans sista kärleksgåva till sin familj, och som gjorde det möjligt att få behålla en verklig del av honom hos oss för alltid...


Kommentarer
Postat av: Elin

Som vanligt, skriver du och beskriver dina/era tankar på ett sådant målande och fint sätt... Spännande med flytt, det kommer säkert att bli jättebra! Precis som du säger, Victor är med er vart ni än bor <3.

Sköt om er!

Kramar!

2010-10-04 @ 11:57:30
Postat av: Bella

har nu suttit o läst hela din blogg istort sett o det går inte att hålla tårarna tillbaka.



va bara tvungen att få lämna ett lite tryck från mej.

2010-10-04 @ 13:07:17
URL: http://www.metrobloggen.se/labellavita
Postat av: Lotta Nyström

Precis som du skriver kommer Victor alltid att finnas med er, dels i era hjärtan sen som en skyddsängel för er alla.



Lycka till med flytten!



Kramar från Lotta.

2010-10-04 @ 14:16:15
Postat av: Kristina

Du skriver så fint. Jag beundrar dig som delar med dig av dina tankar, både glädje och sorg. Du ska veta att din blogg gör skillnad. Den har fått mig att skänka pengar till barncancerfonden och den har fått mig att ta vara på tiden lite bättre med dom som jag tycker om. Hoppas att flytten blir allt vad du och din familj hoppas på. Victor kommer alltid att vara hos er. Kram Kristina

2010-10-04 @ 16:33:27
Postat av: Ida N

åh vad fint skrivet Sofie.... jag förstår att ni längtar till ert nya hus, det låter helt underbart OCH det måste vara varje häst-tjejs dröm att ha möjlighet till en egen häst på gården! =D Det är iaf min ;) Hoppas jag kan förverkliga den en dag!

Massor med kramar till er alla!

2010-10-04 @ 16:56:26
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Härligt att läsa om er trevliga kväll och se bilderna!



Ja det är sorgligt att ni ska lämna huset samtidigt har jag full förståelse hur ni känner Sofie och Peter efter vad du berättar i detta inlägg Sofie. Börja om och "gården" låter ju helt gudomlig. Ja, dubbelgarage och allt därtill säkert en mansdröm och jag är väldigt glad för din skull Peter =)

Är säker på att Vilma och ni kommer att trivas alldeles förträffligt i ert nya hus och Victor han finns vid Vilmas och eran sida hela tiden.

Som så många gånger så väldigt rörd av dina rader Sofie. Tänker på er, varmt lycka till!

Kramar Malin

2010-10-04 @ 17:13:52
Postat av: Anna

Hej Sofie!

Hoppas ni kommer trivas jättebra i huset!!

Victor kommer finnas vid er sida var ni än bor!!

Är glad för att jag hittade din blogg!!

Tänker på er!! Varma kramar Anna



2010-10-04 @ 17:48:38
Postat av: Maria

Åh va spännande med nytt hus. Jag förstår att ni vill flytta, det blir bra med en ny start utan dåliga minnen. Victor är ju med er ändå hela tiden.



Kram

2010-10-04 @ 18:25:11
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Som vanligt så kloka tankar och så moget beslut. Beundrar er hur ni gör era val och verkligen tar kommandot över livet - den del av det som vi alla har privilegiet att kunna styra över. Min erfarenhet är att de gånger man vågat göra ett aktivt och genomtänkt val i livet så har det känts väldigt skönt. Det är när man känner sig bakbunden och velande som tillvaron kan kännas tung.



Jag önskar er all lycka med det nya huset - ni är så värda att få börja skriva på ett nytt kapitel. Samma huvudpersoner, samma kärlek och alla underbara minnen men förhoppningsvis med ny lust och ljus.



Kram / Yvonne

2010-10-04 @ 19:46:14
Postat av: Moa

Så roligt med nytt hus, eller en hel gård. Grattis.



Så fint skrivet om Victor.



Kram

2010-10-04 @ 20:49:24
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du skriver alltid så fint, Sofie!

Så otroligt att man kan bli SÅ berörd trots att vi inte känner varandra. Tittar in nästan dagligen med hopp om nya inlägg, kloka ord & fina tankar.



Gården verkar som en dröm & jag hoppas att ni kommer att stortrivas där!



Många kramar

2010-10-05 @ 05:48:35
URL: http://strandbyudd.blogspot..com
Postat av: Catarina

Jag tror viktor finns i allas våra hjärtan. Han finns definitivt i mitt. Han har färgat mitt liv också. Viktor påminner mig om att livet är skört. Och att man måste ta vara på det. Även om det är ruskigt kämpigt ibland, med jobb, hem, barn och vardag. Så spelar inget annat någon roll. Jag har en frisk son. Han är här hos mig. Jag har fått den stora äran att följa och leda honom i livet. Och det har viktor lärt mig. Och du påminner mig om det genom dina texter.



Du är verkligen ett föredöme. EN fantastiskt människa och en fantastisk mamma.



Så skönt med en nystart. Jag hoppas ni kommer trivas i det nya fina huset och att ni lyckas skapa härliga minnen där.

2010-10-05 @ 05:51:21
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vilket sunt beslut, då ni känner som ni gör med ert nuvarande hus! Av din beskrivning verkar det vara ett hus som passar er alla. Maskinhall, stort garage, möjlighet att ha häst m m. Lycka till!

Kramar

2010-10-05 @ 06:29:03
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Grattis till nya gården, det låter helt underbart. Tycker precis som ovanstående att det är ett sunt beslut, ni lever ett annat liv idag även om det inte är självvalt och detta är ett steg till det. Och Victor är ju med er, inte huset:) Lycka till med allt.

2010-10-05 @ 09:07:26
Postat av: Annika

Grattis, men var ligger gården?

2010-10-05 @ 13:28:34
Postat av: Kristina

För det första så skriver du så himla klokt och vackert och jag tror att erat beslut är helt rätt. Börja om med en ny frisk start i en ny miljö och en liten Victor som skyddsängel för er alla.



För det andra så vill jag hälsa er välkomna till Enköping, jag åker förbi Litslena på väg till jobbet. Hoppas ni kommer trivas.



Styrkekramar i massa

2010-10-06 @ 09:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback