Ängladans

        DATUM: 2010-09-28 TID: 22:37:21

Idag har det inte hänt någonting alls... Verkligen ingenting...

Eller, igentligen så händer det ju alltid någonting när man har barn, men förutom alla vardagliga sysslor så har dagen inte innehållit något extraordinärt att skriva om.

Föresten, jo jag har faktiskt för första gången på länge ritat lite på boken. Är inne på ett litet sidospår angående designen, och kan inte riktigt bestämma mig för hur bilderna skall tecknas.
Vilken ålder vill jag rikta mig till för det första, för det spelar stor roll i vilka sorts bilder det är.


Har ca 8 sidor tecknade och klara i två olika stilar, så´jag får helt enkelt forttsätta och se vart det slutar. Kanske blir det två olika böcker till slut =)




Samtidigt som jag spanade på de två olika stilarna så målade jag den här bilden.
Tycker att den är både vacker men ändå "simpel" i sin skönhet och jag tänker kalla den för "Ängladans".



Kommentarer
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Nämen den var ju urgullig den bilden!

Ett fint namn till den med!

kram :)

2010-09-29 @ 00:04:20
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken fin bild! Så varm <3

2010-09-29 @ 07:02:00
Postat av: Elisabeth

Helt ljuvlig!!!

Vilken talang du har! Fantastiskt att du använder den på detta sätt.

2010-09-29 @ 07:19:46
Postat av: Johanna

Jättefin. =)Tror nog att båda böckerna skulle komma till användning.

2010-09-29 @ 07:32:35
URL: http://cakelicious.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Jättevacker bild, vilka härliga färger!!!

Postat av: Lotta Nyström

Åh, vilken härlig bild, du är ju en fantastisk konstnär. Må så gott. Kram från Lotta.

2010-09-29 @ 09:05:59
Postat av: Anna

Läser din blogg nästan dagligen och beundrar din konstnärliga talang!

Kan du inte börja sälja tavlor?

Väntar tålmodigt på boken/böckerna, hoppas de finns i handeln snart! =)

2010-09-29 @ 12:43:41
URL: http://Annaohlen.blogspot.com
Postat av: ulle

Vilken jättefin bild!! Såå duktig konstnär, väntar med spänníng på att få se din/dina färdiga böcker!!

Kram

2010-09-29 @ 16:09:16
Postat av: Moa

Vilken fin bild, så duktig du är.

Håller med ovanstående ang. tavlor. Jag skulle absolut köpa en bild som den ovan till barnens rum. så säg till om du säljer :)



Kram

2010-09-29 @ 17:03:03
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Kan som vanligt bara hålla med, jättefin. Man kan drömma sig vidare in i bilden, in i änglarnas värld när man tittar på den.

Du är så himla duktig Sofie!

Kram Malin

2010-09-29 @ 18:22:10
Postat av: Tess

UNDERBART VACKER!

2010-09-29 @ 20:13:51
Postat av: Anonym

Hej!

Vilken jättsöt och vacker bild!

Jag följer Moas blogg och kom hit via den.

Har läst om er fina Victor och ska säga att jag

blev rörd in i själven! Dina ord och bilden på er om sista natten har satt sig fast i mitt hjärta och jag

tänker på orden, bilden och er varje dag!! (Har två barn själv, 3 och 1 år) Du verkar vara en fantastisk människa och en vacker själ! Jag blev såå lycklig när jag förstod att du väntade barn igen och att du nu har din lilla prinsessa att glädjas åt!!!!

All lycka och kärlek till dig och din familj

Och många tankar till lilla ängeln Victor

Kram Anna

2010-09-29 @ 21:54:53
Postat av: Anna

Hej!

Vilken jättsöt och vacker bild!

Jag följer Moas blogg och kom hit via den.

Har läst om er fina Victor och ska säga att jag

blev rörd in i själven! Dina ord och bilden på er om sista natten har satt sig fast i mitt hjärta och jag

tänker på orden, bilden och er varje dag!! (Har två barn själv, 3 och 1 år) Du verkar vara en fantastisk människa och en vacker själ! Jag blev såå lycklig när jag förstod att du väntade barn igen och att du nu har din lilla prinsessa att glädjas åt!!!!

All lycka och kärlek till dig och din familj

Och många tankar till lilla ängeln Victor

Kram Anna

2010-09-29 @ 21:55:39
Postat av: Bodil

Hej. Hamnade just här via en länk, vet ingenting om dig.

Ska läsa senare.

Men föll handlöst för din fina tavla "Ängladans".

Säljer du?

2010-09-30 @ 09:01:33
Postat av: michaela (gravid v 25)

Så otroligt härlig...förmedlar en fin känsla! duktiga du!

2010-09-30 @ 20:54:12
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Milla

Vilken vacker bild! Ängladans var en otroligt passande titel :)

Trevlig Helg!

2010-10-01 @ 09:05:43
URL: http://millasfoto.blogspot.com
Postat av: pappa

Undrar vem du brås på ;)



Stor kram

2010-10-04 @ 09:19:14
Postat av: Elin i Malmö

Hej vännen,

jätte fin bild! Verkligen!

Fick en känsla av att jag sett något liknande tidigare, stilen alltså. Fick nämligen en bok från vår församlingen när vår son döptes "min dopbok" heter den och dina teckningar påminner mkt om illustrationerna där. Har du sett dom? Jätte fina!!



http://bok.nyamusik.se/images/products/333144_Mindopbok.jpg

2010-10-08 @ 10:25:51
Postat av: Steffi

Hej!

Tack för en fantastisk blogg!

Har läst att du skrivit en bok, och undrar nu vart man kan köpa/beställa boken?

Kan knappt vänta tills jag får läsa den.

Ta hand om dig och familjen!

Kram

2010-11-15 @ 17:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback