Hus och Val

        DATUM: 2010-09-18 TID: 19:15:18
Jaha, då var man officiellt bostadslös igen.

Det blev inget med skrivningen på det nya huset. Jag och Peter hade så ont i magen hela natten innan och var så jädra osäkra, så vi bestämde oss för att hoppa av.

Min tanke är att om man inte känner sig helt säker på ett objekt och att om man innerst inne tvivlar, - då är det inte huset du skall bo i...


Så nu är vi på jakt igen efter "vårt" hus, och idag så var vi på visning på en liten gård i Litslena utanför Enköping. Peter och jag blev genast sålda, men innan vi bestämmer oss så måste vi se vad besiktningen visar på vårat hus, då de tilltänkta ägarna har rätt att hoppa av om de hittar något fel som överstiger 30 000...


Nej, det är stora saker det här med husköp, så man skall verkligen vara säker på att man hittar rätt =)





Har även valet i tankarna, och i morgon skall vi rösta...

Jag vet i alla fall på vilka min röst faller på - Vet du??






Kommentarer
Postat av: Frida

Jo, jag tror att jag äntligen har bestämt mig för vad jag ska rösta på för parti i morgon.

Finns erat hus kvar på mäklarfirman? Hade varit kul att se en länk, fast du kanske inte vill lämna ut det!

2010-09-18 @ 22:39:56
Postat av: SaaraSaariioniitaa

söt header !:)

2010-09-18 @ 22:54:40
URL: http://SaaraSaariioniitaa
Postat av: Jeeennny

besök min sida & anmäl dig till VECKANS BLOGG ! :*

2010-09-18 @ 22:55:09
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej



Tycker det e jättesvårt inför valet - alla lovar så mkt en hur mkt kan dom hålla. För mig är vården så viktig eftersom jag jobbar inom den och kan se hur mkt den får stå tillbaka. Ska sätta mig ner och läsa under morgondagen innan jag röstar.



Angående husköp så är det ett stort steg minsann men ni är varmt välkomna till Enköping :)



Kramar

2010-09-19 @ 00:17:52
Postat av: Anna

Hej Sofie!



Vilken dag och kväll det här blev då... Jag ramlade in här vid fyratiden idag, och nu har jag läst klart allt var du skrivit genom åren, om Victor, om er kamp, om sjukdomen, om Vilma... 9 ½ timme spenderade jag här vid skärmen... Jag har gråtit floder, skrattat och totalt kärat ner mig i er Victor, en så stark, vacker och fin pojke han är. Och jag ska vara ärlig, jag är inte den som smälter av bilder på barn, men Victor har en sådan... en sådan kraft, en sådan gnista i ögonen, att det bara inte går att undvika att påverkas.



Jag minns ett av avsnitten från serien Sjukhuset, där jag såg Victor och det tog inte lång tid innan jag kopplade att det var hans sida som jag hamnat på.



Du anar inte hur ärligt stolt jag är över dig, över din (er) kamp för att få rättvisa, för att ta er igenom allt det här svåra med allt det inneburit på vägen. Jag önskar att jag kunde hoppa genom datorn och ge dig en riktig styrkekram, men det får helt enkelt bli med bokstäver på en skärm istället.



Jag önskar er all lycka i framtiden tillsammans med Vilma, med husköp och allt som ni tar er för!

2010-09-19 @ 03:45:21
URL: http://annasgc.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

funderar på att rösta på Kd, gillar deras budskap om ett mänskligare Sverige.

2010-09-19 @ 05:54:30
Postat av: Anonym

RÖSTA RÖTT.

2010-09-19 @ 11:33:28
Postat av: En medmänniska

Tycker ni gjorde rätt som hoppade av. Förhasta er inte och precis som du skriver Sofie, det ska verkligen kännas rätt!

Kram Malin

2010-09-19 @ 11:48:24
Postat av: Amanda

hej sofie...var ett tag sen jag va inne på din blogg och läste..hoppas allting är bra med er och att ni snart hittar ert drömhus..kram till er alla o ja jag har röstat, inte lätt men det gick :)

2010-09-19 @ 23:02:35
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag röstade på MP. Känns bra och hyfsat lätt o välja =)

Bra att ni hoppade av det andra huset, det är ju ett STORT steg !! kram

2010-09-20 @ 10:26:15
URL: http://hakanssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback