Medvetna handlingar av ren ondska

        DATUM: 2010-09-13 TID: 09:57:15

Min morgon börjar med tårar idag...


Tårar efter att ha läst en fruktansvärd artikel i tidningen, ännu en artikel som vittnar om vilken ondskefull och orättvis värld vi lever i.

Lilla Theo blev bara 2 år gammal och avled på grund av att hans mammans sambo i smyg, misshandlade honom när hon var på jobbet.
Misshandlade honom till döds...



Känslan och tankarna som dyker upp inom mig när jag läser om det här, vilket inte ens är något speciellt ovanligt idagens samhälle, är att jag fylls av hat och sorg.
Hela kroppen stormar av känslomässiga toppar som både gör ont och som känner så fruktansvärt mycket för den stackars unga mamman, som för alltid blivit berövad de finaste hon har.

Det finns ingen som kan ge tillbaka det som HAN tagit från henne, och att som mamma, dessutom få veta att misshandeln pågått under en längre tid måste vara... Olidligt...
Vad kan en liten 2 åring ha gjort för att trigga en vuxen karl till misshandel? Svaret är ingenting, för det här är bara resultatet av ren och skär ondska.

Jag vet hur det är att förlora ett barn, men jag kan inte förstå hatet och skuldkänslorna som måste uppstå, när allting begåtts på grund av den hemska handlingen som utförts av en annan person.
Att veta att en annan människa är orsaken, till att ens barn inte lever längre...

Nej, FY FAN, säger jag bara!!! Hoppas att de aldrig släpper ut karl jäveln, och om de gör det så hoppas jag att det som han gjort, kommer att hemsöka honom för resten av hans liv!




Nu skall jag gå och tända ett ljus för Teo och hans mamma i Victors rum, och jag hoppas att den lilla pojken får fortsätta sin resa på en plats där bara värme, kärlek och lugn omger honom.

Vila i frid lilla barn....




                     sorg och saknad Zannas ex-sambo har erkänt att han dödade he

                                                                   Foto: Peter Vixtröm


Läs artikeln Här


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det där är ju helt sjukt gjort av styvpappan. Hur är man funtad när man kan göra en sån sak mot ett litet barn.

2010-09-13 @ 10:07:04
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Moa

Fy, får kalla kårar... läste inte klart ditt inlägg och inte artikeln. Får kika in ikväll igen när de små sover, kändes som om det skulle göra för ont i hjärtat att läsa just nu!!



2010-09-13 @ 13:17:00
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Johanna, Mamma till Lukas

Jag ska tända ett ljus för den lilla fina pojke som fick avsluta sitt liv på ett hemskt sätt! Det finns verkligen onda människor!

2010-09-13 @ 13:58:19
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se
Postat av: Tess

Håller med dej..ren och skär ondska.. Vad fan är det för fel och på folk..

Det är sååå fruktansvärt det som har hänt... Stackars stackars lille pojk...



Detta gör oss åter påminda om att vi alla vuxna ute har ansvar över barnen..kanske tittar & lyssnar man lite extra efterman har detta hemska om Theo..



Vila i frid lille prins



Tess mamma till 2 grabbar

2010-09-13 @ 16:13:53
Postat av: Veronika G

Jag finner inga ord, hjärtat knyter sig när man läser... Lilla pojke... <3

2010-09-13 @ 16:45:37
Postat av: En medmänniska

Finner heller inga ord =(



Malin

2010-09-13 @ 18:48:35
Postat av: Caroline

men fy FAN!!! jag svär sällan, men hur sjuk kan en människa bli??? Jag var tvungen att läsa om ditt inlägg för att ens kunna fatta vad du har skrivit. Om det finns människor som borde plågas långsamt till döds så är det såna som han! USCH!!

2010-09-13 @ 19:52:38
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: nancy.

Svårt att sätta ord på sånt här, jag finner ingen förståelse alls till hur man kan göra illa ett litet barn som inte har en enda chans att försvara sig..

2010-09-13 @ 21:17:49
URL: http://giveitall.blogg.se/
Postat av: Amanda

huvvaligen, det är så fruktansvärt att man tror det att det inte är sant :S sänder mina varmaste tankar till theos familj..kramar

2010-09-13 @ 22:44:33
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, vad ska man säga? Att det finns sådana människor. Stackars, stackars mamman

2010-09-14 @ 07:22:49
Postat av: Anna Lindfors

Ja vad säger man.....Sååå tragiskt och tårarna rinner nerför kinderna....

2010-09-14 @ 08:58:59
Postat av: Lina

Hemskt är det! Jag förstår inte hur man ens kan tänka tanken att höja handen mot en så oskuldsfull liten person??

Jag har en pojke som är 2 år och en liten till kille på 1 månad och jag gråter varje gång jag tittar på dem och tänker på vad monstret gjorde!



Det värsta är att mamman, Zanna, faktiskt visste om att detta hände men pga att de väntade ett barn tillsammans nu betydde hennes "man" mer för henne än hennes sons välmående..

Jag kan inte tycka synd om en människa som var metveten om att hennes son blev misshandlad och slagen vid minst 15 tillfällen... inte heller om det bara var vid ett tillfälle..



Vila I Frid Theo! Du finns i våra hjärtan!

2010-09-14 @ 10:43:36
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: Moa

mamman är en gammal kompis till mig, jag har inte träffat henne sedan hon var gravid men minns hur glad hon var. jag fick en sån fruktansvärd chock när jag såg theos dödsannons i tidningen i juli...

hur kan man göra något sånt? HUR?

jag sitter och läser tidningsartiklar och fattar fortfarande inte.

2010-09-14 @ 18:21:29
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Kiia

Var tvungen att blogga om detta även jag, ursch, jag gråter bådet innombords ocg fysiskt... Hur kan man vara så grym????? Tänkte fråga dej, när du ska länka till något hur får du det som ''här'' som du fick, själv får jag bara hela länken så att säga...Skulle vara toppen om du ville hjälpa mej.... kram

2010-09-14 @ 20:40:33
URL: http://MizzModig.bloggplatsen.se
Postat av: teresa

hej sofie... vi är familjehem åt en liten 4 månaders kille som blev grovt misshandlad av sina föräldrar (nu tror jag till och med att det klassas som mordförsök då de lät honom ligga i en och en halv vecka innan dom åkte in med honom!) jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det mer än att denna lilla pojke mår jätte bra idag och har fått det jätte bra med massa kärlek och omsorg! så han har haft tur kan man ändå säga :) helt sjukt och helt hemskt! så det finns hopp ändå :) ang teo så är det bara såååååå hemskt... fick en klump i magen när jag läste om det... FY... men som sagt...det finna några solskenshistorier också... lilleman är nu uppväxtplacerad hos oss och han kommer få det toppen långt ifrån sina föräldrar... ha en bra dag :) kram från tessan (peters numera fru :) )

2010-09-15 @ 09:20:19
Postat av: Vickan

Det gör mig så fruktansvärt ledsen att läsa om sådana här saker. Samtidigt så arg, inte bara för att det finns monster som kan göra en sådan här sak, men att INGEN har reagerat starkare.

Dagispersonlaen har tidigare sagt att pojken var rädd när styvpappan kom och hämtde honom, och han kröp upp i personalens knä.

Pojken gick dessutom i två dagar, TVÅ DAGAR!!! med bruten arm hemma innan läkare kontaktades. Varför får saker som dessa ske utan att någon gör något snabbt, fort, helst igår, inte ens mamman!?



Skall lägga till att jag absolut inte känner till hela historien, men man blir bara så fruktansvärt ledsen. Alla barn har rätt att känna sig trygga, särskilt i sina egna hem!

2010-09-15 @ 14:38:59
URL: http://lifeandtimesofvictoria.webblogg.se/
Postat av: Anna

Nu rinner även mina tårar... Stackars lille prins. Inte kunde han försvara sig eller förklara för mamman heller. Vilket SVIN till man! Hualigen vilken värld...



Nu ska jag gå och lägga mig tätt, tätt intill min prins och sova middag och bara njuta av hans värme och hans doft! Hjärtat värker av kärlek till min lille skrutt!



Allt gott till er!

2010-09-16 @ 14:18:05
Postat av: Mysan

Läste precis ett skolarbete om dödstraff som min son skrivit, han går sista året på gymnasiet! Kan bara säga en sak: finns bara ett straff som denne man borde få!Vid vissa typer av brott är det faktistk befogat! Öga för öga, tand för tand......

2010-09-17 @ 16:15:48
Postat av: Veronika G

Satt och läste i en artikel om lille Theo att styvpappan fick 12års fängelse, vilket hån mot de anhöriga! Tänk, lille Theo skulle då vara 14år när strafftiden är slut, bara 14 år. Skulle han ha blivit 74 hade vi kunnat börja prata om straff. Dessa monster ska låsas in under jord och inte ha tillgång till varken dagsljus eller någon som helst kontakt med omvärlden, ingen tv, inga tidningar, inga gym, sämre mat än i skolorna... Ja, listan kan bli lång! Dessa monster är inte värda att minnas! Och sen säger advokaten att styvpappan mår jättedåligt och att 12år är ett långt straff... Det är så jag skäms för att vara svensk, lagen behöver skärpas ordentligt!

<3 Lille Theo, tårarna rinner nerför mina kinder samtidigt som jag kokar av ilska inombords. Ska nu tända ett ljus för dig och be för att alla barn ska få vara älskade så som mina barn blir älskade av mig. <3

2010-09-21 @ 11:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback