Fylla? Nej bara lite Cocillana =)

        DATUM: 2010-09-08 TID: 23:43:27
Är helt slut efter en hel dag på stan.

Cocillana medecinen som jag fick av läkaren gjorde att jag redan igår kväll började svettas och bli yr (vilket är helt normalt vad jag förstår) och det blev ett väldigt obehagligt illamående som kom smygande också.
Tyckte dock att det skulle vara värt lite biverkningar, om jag bara fick en hel natt utan hosta.

Vaknade dock kl två utav rena rama motsatt effekt... Jag hostade, och hostade... Vände mig om, hostade lite till... Gick upp och drack ett glas vatten... Hostade ännu mer... Gick och lade mig igen, och fortsatte hosta.

Det slutade med att jag fick ta täcke och kudde med mig och snällt lomma iväg till soffan, så att stackars Vilma och Peter fick sova vidare.


I soffan var det kallt, mörkt och trångt... Och så fortsatte jag att hosta... Suck...



Vaknade tidigt vid halv åtta, TOTALT slut, fortfarande snurrig och kände mig allmänt bakfull...
Ja, det är faktiskt det bästa sättet att beskriva hur jag mådde, som efter en ren och skär FYLLA!

Ja ja, tänkte jag och dukade fram frukosten och hällde i mig ett glas vatten. Det blir säkert bättre om jag får något i magen.
Efter en timme så var dock yrseln kvar och nu började jag må illa också. Kallsvetten bröt ut i pannan och ut med ryggen... Fyyy vad jag mådde!


Hur skall denna dag arta sig, tänkte jag när jag efter mycket om och men - lastat in mig och Vilma i bilen och begett mig av till tågstationen.
Väl på tåget satt jag och panikstirrade glasartat framför mig, inställd på att försöka glömma bort det krypande illamåendet och känslan av att befinna mig på en gungande Finlandsfärja.
Svetten ville inte sluta rinna och nu hade jag nått till en punkt där jag faktiskt trodde jag skulle svimma. Klarade dock av resan ända fram, trots att det var en pina.

Mötte upp min vänninna på centralen, berättade hur jag mådde men försökte sedan svälja känslan av obehag. Vi hade ju en tid att passa. =)





Eventet på WeRFamily var skoj och det presenterades en hel del roliga nya varumärken.





Vilma och Ville satte snällt och lyssnade när de vuxna pratade en stund, men sen fick det vara nog. Ville bestämde sig för att bajsa, så att lukten gjorde att M fick gå därifrån, och Vilma började kasta sin napp på golvet samt sparka kvinnan i stolen framför... Det blev då vår tur att gå därifrån =)





Mycket roligare att sitta här ! tyckte de små =)









Lite lunch paus på balkongen =)





Den nya härliga höstkollektionen på me&i var underbart söt och tillsammans med Cecilia Blankens så hade de arbetat fram en kollektion för de lite mindre barnen som föll mig i smaken.

Många av plaggen hade tex, en speciell liten figur på dem - nämligen en mops!! Tyckte det var skit sött med denna lilla krabat som prydde både insidan asv foder på vissa plagg och även fungerade som "logga" på andra.

Han såg precis ut som Laban, så det passar ju extra bra om Vilma har dem på sig eftersom att vi har en sådan hund =)




Ur söt kofta med mops på !

Gå in på meandi.se för att se övriga kollektioner och för att läsa mer.





Charlies Bästa Änglar var även på plats för att presentera sin skräddarsydda barnpassningstjänst. I samarbete med barn och familjepsykologen Malin Alfvèn så erbjuder de hjälp till föräldrar som behöver komma bort, hjälp med hämtning från dagis, läxor, matlagning etc.

Toppen tycker vi!!







Självklart så fick vi en välfylld Goddie Bag på vagen ut med en massa smått och gott för barn och vuxna. Alltid lika trevligt =)


Det trevligaste var dock att träffa M igen! Har saknat henne otroligt mycket och det var super skoj att prata gamla minnen =) Vi skall ses snart igen och fortsätta där vi slutade.




Skall nog ta och lägga mig nu...

Eftersom att jag fortfarande mår som en nedbankad spik, så skall jag nog undvika mer Cocillana, stå ut med hostan och försöka vänta ut detta elände. Det är helt enkelt inte värt att må piss en hel dag bara för att ta en medecin som ändå inte hjälpte speciellt bra...

Tål kanske inte morfin.. Inte vet jag...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va lustigt att du blev så kass.Jag tycker Cocilana är den bästa (och enda) hostmedicinen som faktikst hjälper. Visst blir man lite yr men inte alls så som du beskriver det. Som du själv skriver så verkar det ju som du inte tål den. To bad!! Fina kläder förresten. Kram

2010-09-09 @ 08:27:00
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: Emilyyy

Du får gärna berätta hur du sminkar dina ögon?(: Superfint.

2010-09-09 @ 08:33:05
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: nenne

Hej! urgulliga kläder:)

Synd att du inte fick Lepeton istället den funkar skit bra mot hosta, min ett åriga son fick den när han hade lunginflammation, har själv provat den:) enda biverkningen är att man tappar apptiten dock ej pga illamående, den slår ut all hosta. krya på dig.

2010-09-09 @ 09:40:28
Postat av: Kristina

:) säkert så reagerar du mot morfin annars brukar den vara bra. Bedövar i halsen så hostan ger sig. Ligger själv med en envis hosta nu men kör glass o halstabletter ;) Är egentligen en världslig sak.

Krya på dig iaf.

kram

2010-09-09 @ 11:18:30
Postat av: Anonym

Hej! Cocillana Etyfin är känt för att ge vissa biverkningar. Det vanligaste är att man blir dåsig, snurrig occh illamående. det är ju morfinet som orsakar det. Vissa är känsligare än andra. det lustiga är att du känner av det även hela dagen därpå låter som att du kan vara känslig för morfin. Om du inte tog större dos än det är angivet bör du nämna detta till din läkare nästa gång. Angående tipset om lepheton vill jag bara säga att det är morfin även i denna hostmedicin. Hoppas du slipper den där hostan snart! :) Kram Josefine (trogen läsare :) )

2010-09-09 @ 12:09:12
Postat av: Cilla

Oooo men det är ju ett MÅSTE till mina tjejer!

Var kan man köpa Me&I, hittade inte mopskläderna i deras webshop?!??

2010-09-09 @ 17:03:08
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Veronica S

Morfin ger ju biverkningar såsom yrsel och illamående.... Fick du rätt dos så den inte var för hög??

2010-09-09 @ 17:53:44
Postat av: Jenny

Jag har blivit livrädd för Cocillana. Höll på att kvävas utav den.

Jag hoppas din hosta ger med sig snart. Läkaren har inte kollat så du inte har halsfluss?

2010-09-09 @ 21:09:36
Postat av: Helena

Cocillana kan vara riktigt jobbigt speciellt om du har haft gallproblem tidigare, då ska du INTE äta denna. Kanske skulle du fått Mollipect i stället?



krya på dig!

2010-09-10 @ 09:04:20
URL: http://tryfflan.wordpress.com
Postat av: Lilian

Förstår dig precis, känner mig likadan själv. EN gång den hostmedicin o aldrig mer. Lilla Wilma är världens sötaste, kram

2010-09-10 @ 16:05:50
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Hej! Det var jätteroligt att ses! Jag blev bara så ställd eftersom jag kände ju igen dig så väl efter att ha följt bloggen så länge. Det var nästan som att träffa på en kändis, så jag blev lite nervös! Du är så himla söt irl :) Kram på dig!

2010-09-11 @ 19:00:45
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Hur är det med dig Sofie? Hoppas verkligen du är bättre.

Så söta bilder på dom små =)

Kram Malin

2010-09-12 @ 19:27:53
Postat av: Chrirtina med Elliot och Isa

Åh stackare..hoppas att din hosta blivit lite bättre.

Om inte så kolla om det inte är något annat än vanlig hosta då jag själv för snart 2 år sedan fick kikhosta som vuxen(32år)började med massa slem i luftrören och vanlig hosta och efter ca 2 veckor så gick det över till kramper i svalj i sammband med hosta.Hostan var från början väldigt väldigt jobbig och intensiv.Min då 1 åriga son(hade vaccinerats för det alla 3 sprutorna)fick det oxå men väldigt mycket lindrigare och vi upptäckte det i tid så han fick medicin för det.Själv hade jag hosta i ca 7 veckor och fick utskrivet både cocillana och mollipect men inget hjälpte.Fick verkligen stå på mig att det inte var vanlig hosta. Läkarna skrattade åt mig och trodde verkligen inte att det var kikhosta då det är väldigt väldigt ovanligt.Stor stor kram och krya på dig.

Kärlek!!!

2010-09-14 @ 14:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback