13 April

        DATUM: 2011-04-13 TID: 18:35:33

Den 13:de April 2009...

Har skummat igenom datorn efter bilder från den dagen för 2 år sedan, men hittar inga...

Det är inte så konstigt heller... Vem ville ägna tid åt att knäppa kort på en bunt människor i djup sorg, instängda i ett rum med ett döende barn vid sin sida...


Trots bristen på foton så är minnena knivskarpa och än idag kan jag känna lukter och höra ljuden runtomkring, som om det var igår.
Vi satt bara där... Väntade på det oundvikliga.

Mitt i den stora vita sängen låg Victor. Likt en porslindocka utan ögonframsar eller bryn och med torra läppar som ständigt ville ha väta.
Ljudet från de enorma syremaskinerna på golvet fyllde utrymmet med ett dovt surrande och försåg honom med liv. En liten stunds liv till, några minuter i taget, timme efter timme...

Hur länge skulle det dröja nu? Vilket andetag skulle bli det sista?


Dagen innan var han så full av liv, trots det otroliga tryck som måste ha fyllt hans lungor, och trots de hundratals små tumörer som snabbt förökade sig därinne.
Thea hade gjort en liten påskkyckling i skolan som hon hade med sig till Victor. Han tyckte om den direkt och lekte så gott han kunde och orkade.
Jo för i all sorg så var påskens alla färger där och fyllde avdelningen. Jag är glad för det på ett sätt, för trots hans korta tid som han hade kvar, så var han ju fortfarande ett barn som gillade färger.
Vem vet om han såg något alls, eller om han ens upplevde det vi gjorde, men jag tror faktiskt det.


De sista bilderna som togs på Victor i livet, är från den 12:de April, och de enda jag kommer att lägga upp. Jag ber så många som möjligt som har tid över att sätta in en slant på hans fond i morgon, för mer kan vi inte göra.

Vi kan inte bota, vrida tillbaka tiden eller få honom tillbaka. Men vi kan kämpa vidare för andra och förhindra att samma helvete sker någon annan.




















Vila i Frid älskade lilla prins...

I morgon skall vi göra fint på graven med nya blommor och jag hoppas att solen skiner för dig.

Vi älskar dig så!


Kommentarer
Postat av: Anonym

alla vi älskar lilla prinsen!

2011-04-13 @ 19:06:27
Postat av: Kia

Vet precis hur du känner Sofie,saknaden har ingen tid,den bara är där.Spelar ingen roll om det gått 1,2,3 eller 5 år.Våra älskade ungar finns för alltid inom oss.Simon gick bort för 3 år sedan och på fredag utför hans skola "Simonloppet" för andra gången.I år uppmärksammar vi Almers hus bl.a och lekterapin på vårt "hemma"sjukhus.Förra gången gick allt 45000:-till BCF.Kram Kia

2011-04-13 @ 19:11:34
Postat av: Hanna K

Att tiden gått så fort! Lilla fina prinsen, och modige, och starke! Alla mina tankar till er imorgon!

Postat av: Anna

Inte ett öga är torrt.

2011-04-13 @ 20:09:48
Postat av: En medmänniska

Ditt inlägg Sofie och med dom sista bilderna på er älskade Victor♥ Har torkat mina tårar och vill skriva något till er men va finns egentligen att skriva. Massor, samtidigt som man inte finner några ord alls. Jag vet att ni kommer göra så fint hos Victor imorgon och jag hoppas också att solen lyser för Victor och fåglarna sjunger i trädet.

Styrkekramar till Er allihopa Victors familj nära och kära ♥



Malin

2011-04-13 @ 20:16:34
Postat av: Elin i Malmö

Underbara Victor, sötaste stjärnan! Livet är så orättvist! I de bästa av världar borde vi alla vakna upp nu från denna mardröm där sådan här SKIT händer våra fina oskyldiga barn!!

Tänker på dig Victor, och din mamma, pappa och systrar! Vila i frid!

2011-04-13 @ 20:35:17
Postat av: Annika

Vilka fina bilder, jag var nyss i kyrkans hus där jag bor, minns att jag tände ljus där för victor på årsdagen av när han gick bort. Hoppas ni får en fin dag i morgon mitt i all sorg.

2011-04-13 @ 20:59:14
Postat av: jossan

Imorgon blåser vi såpbubblor här för eran vackra ängel!! Jag vet inte vad man ska skriva...men jag känner så för er, hela mitt hjärta värker och jag mår helt illa över vad ni tvingas gå igenom. stor tröstekram!!!

2011-04-13 @ 21:02:49
URL: http://josefinkans.blogg.se/
Postat av: Malin H

Fina Victor, vilken liten kämpe. Han har funnits i mina tankar varje dag i två års tid nu. All styrka till er, tycker ni är fantastiska som kämpar för andra barn och mot den hemska sjukdomen.

Hoppas du har det bra där du är nu finaste Victor<3



Hopp

2011-04-13 @ 21:12:12
Postat av: mammafia

Tänker på er!!

2011-04-13 @ 21:14:16
Postat av: Sara

Fina fina Victor, vilken tapper liten kämpe du var in i det sista! Jag tänker så på er och önskar av hela mitt hjärta att ingen skulle behöva gå igenom det som ni har gjort. Hoppas att ni i sorgen och saknaden ändå får en fin dag imorgon hos er lilla fina prins!

2011-04-13 @ 21:24:56
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

♥Victor♥

2011-04-13 @ 21:40:44
Postat av: Malin

Tänker på er och tänder ett litet ljus för er lilla prins<3

2011-04-13 @ 21:47:00
Postat av: Ida ♥

Tänker på Victor och er imorgon! ♥

2011-04-13 @ 21:50:25
Postat av: Elin

Tårarna rinner...tänker så mycket på er och er älskade ängel Victor! <3

2011-04-13 @ 21:54:50
Postat av: Caroline

sov gott du fina!

2011-04-13 @ 22:11:45
Postat av: Michelle

Hej Sofie.

Hittade till din blogg. Jag blir så berörd. Gör ont i hela min själ. Sänder mina starkaste tankar till er. Krama lilltjejen hårt och ta hand om varandra imorgon..och alla andra dagar också.

//Michelle från Pigan.

2011-04-13 @ 22:27:41
Postat av: Emilia

Livet har varit alldeles för grymt mot dig,lill prinsen Victor. Cancermonstret har besegrat din kropp, men du lever kvar i så många människors hjärtan. Hoppas innerligt att i morgon visar du dig igen som en färgglad fjäril för din mamma och pappa. Vila i frid, fina Victor.

Tänker på Er.

2011-04-13 @ 22:29:49
Postat av: Hanna

Jag beklagar så otroligt mycket det som han och ni alla har fått gå igenom. Mycket vackra och harmoniska bilder på er fina lilla pojke.

2011-04-13 @ 23:01:10
Postat av: mrsg

I morgon är en sorgens dag då vi tänder ett ljus och sätter vid den vackra bilden på ängeln Victor medan alla våra tankar och böner är hos er. <3 Åsa m familj

2011-04-13 @ 23:19:40
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com
Postat av: Johanna

finns inga ord... tänker på er idag den 14:e

Postat av: Cecilia

Åhhh, jag blir så ledsen:( INGEN ska behöva mista sitt barn!! Så himla fin Victor är på korten:) Har följt din blogg väldigt länge nu, mysigt och få läsa om er.

Ta nu hand om er imorgon och pussa extra mycket på Wilmis<3



Stor kram på er

2011-04-14 @ 07:51:06
Postat av: Therese, Linköping

En tung dag med sorg i hjärtat. Ta hand om varandra.

Nu brinner det ett ljus här på kontoret för Victor!

Kram

2011-04-14 @ 07:58:30
Postat av: Felicia

Idag blåser jag blåsbubblor här för eran fina ängel!! vet inte vad jag ska skriva men de värker i hela mitt hjärta för vad ni går igenom :(



VILA I FRID VICTOR



Stor kram Felicia! =)

2011-04-14 @ 08:03:48
Postat av: Kajsa, Brian & Lewis

Vi ska också blåsa bubblor för Victor idag. Lewis har valt ett extra stort bubbelrör som vi ska ta med till parken.

Vi tänker på er.

2011-04-14 @ 08:07:48
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Mamma till 3

Tänder ett ljus för dig Victor..

2011-04-14 @ 08:25:04
Postat av: Tuija

Hej Sofie!! Våran tankar går extra mycket till er idag.Det finns inga ord ,tårarna rinner när man tittar på dom fina bilderna du lagt upp igår.

Tänder ett ljus för prinsen,Victor,idag och sänder en extre tanke till er!! Kramar från en mamma

2011-04-14 @ 08:31:22
Postat av: Veronika G

Tänker på er! <3



2011-04-14 @ 08:34:02
Postat av: En medmänniska

Tänker på er ♥

Styrkekramar Malin

2011-04-14 @ 08:57:34
Postat av: Maria

Tänker på er varje dag men extra mycket idag.



Victors fond får självklart en liten peng idag.



Kram

2011-04-14 @ 09:45:14
Postat av: Jenny

Solen skiner för Victor idag.

Mina tankar finns hos dig och din familj och ikväll tänder jag ett ljus för finaste Victor. <3<3<3

Styrkekramar

2011-04-14 @ 10:44:31
Postat av: gammelmorfar och Yvonne



Kära ni,en tung dag,finner inga ord,det är så orättvist.En stor glädje och tröst är ju hans lilla-syster.Vi ses idag.

2011-04-14 @ 11:04:18
Postat av: Ullis

solen strålar starkt och värmande på dagen då den finaste pojken fick sina vingar, då victor blev en ängel. minnet av hans fotspår på jorden reflekteras i strålarna som värmer er nu.



<3

2011-04-14 @ 13:26:59
Postat av: Marie (En mamma med 3små barn)

FINASTE VICTOR <3



Det finns inga ord i världen som kan trösta eller ändra på det som hänt...Men det går inte en dag utan att jag tänker på er o den finaste lilla ängeln.

ofattbart att det redan har gått 2 år.. Att tiden kan stå stilla, som om d nyss har hänt eller kanske aldrig hänt..men samtidigt rusa i sån fart att man inte hänger med!



Alla kramar i världen till dig å din familj Sofie. Och ikväll brinner det många ljus för er lille kämpe <3

2011-04-14 @ 14:02:08
Postat av: Ida♥

Tänder ett ljus för Victor och er ikväll och ni finns i mina tankar!!

Kram

2011-04-14 @ 14:46:07
Postat av: Emma

Finaste prinsen! Tårarna rullar ner för mina kinder när jag ser korten på Victor. Mina tankar är hos er och kväll tänder jag ett ljus för Victor och er.

2011-04-14 @ 16:16:49
Postat av: Moa

många kramar till er idag...

2011-04-14 @ 17:20:01
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Emilia

Tänker på Er

I kväll tänder jag ett ljus för Victor

2011-04-14 @ 18:22:41
Postat av: Jessica

Fina Victor, finaste ängeln

2011-04-14 @ 18:43:29
URL: http://http:/busnova.blogspot.com
Postat av: Anna med William & Wiktor

Sofie! Jag tänker på er ofta, och just idag blir det med extra mycket sorg!

Finaste Victor! Hemska monstersjukdom, som slet honom bort från sin familj!!

Tänder huset fullt av ljus ikväll..

KRAM



2011-04-14 @ 19:17:10
Postat av: Sara

Lilla fina Victor!! Du är så otroligt fin! Man kan inte hålla tillbaka tårarna!! Kramar

2011-06-28 @ 19:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback