Påsk

        DATUM: 2011-04-25 TID: 10:10:29






En solig helg med grillning, påsklunch samt grishusbygge.

Ja det har sannerligen varit fullt hus i helgen och jag har knappt haft tre minuter över till att skriva något, så det får bli en resume idag.



Vi har haft storbesök av släkten, jag och Sandra har jobbat med företaget och gjort klart hemsidan, vi har dragit ris, gjort ett misslyckat eldningsförsök och mycket mycket annat.


Nu när solen skiner så blir det alltmindre tid till att sitta inomhus och skriva, och de gånger jag sitter vid datorn spenderar jag ofta på mail och företagsgrejer.
Det är sååå mycket förberedelser och jobb runtomkring det vi håller på med. Samtidigt försöker jag vara med Vilma när hon är vaken, sköta hus och hem samt matlagning.
Jag önskar att det fanns ett par timmar till på dygnet =)



Vi har i alla fall haft en lyckad Påsk, trots många tunga tankar om Victor och bearbetning av den oerhörda saknaden.
I ena stunden sitter man och skrattar åt något roligt någon sagt, och nästa sekund sjunker man ner i ett mörkt hål där man bara vill vara ifred...

Ja, känslorna svallar här på Lundbygård, men det är OK och vi låter dem göra det. Man måste få känna, gråta och sakna - hemskt vore det annars.


Omgiven av familj och vänner funkar det mesta, och det som är viktigast är att man inte är ensam - även om man ibland känns som att man vill vara det. 







Lägger in lite bilder som tyvärr blev få, då kameran tog slut på batteri. Mamma och Yvonne tog tack och lov kort med sina kameror så Vilmas andra Påsk är bevarad för evigt. 


I`m a coool chick!




Vilma fick en egen choklad kanin av mormor och det var med nöd och näppe att vi fick ta den ifrån henne efter denna bild var tagen =) Ha ha!!














Smarrig lingoncheesecake med färska jordgubbar på. En efterätt jag definitivt kommer att göra igen.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Glad påsk till er alla.

Please ge mig receptet på lingoncheesecaken, mums.



Kram

2011-04-25 @ 20:13:00
Postat av: Amy- 23 & tre barnsmamma

Glad påsk! Vad lik Wilma är sin bror nu!

2011-04-25 @ 23:06:22
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Tänkt mycket på er i påsk och tänt ljus för Victor. Förstår det varit väldigt tungt och svårt men så glad också att läsa ni haft det bra. Så söta bilder som alltid på Vilma och på allt gott ni ätit.

Kram Malin

2011-04-26 @ 12:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback