En bra dag...

        DATUM: 2011-08-10 TID: 21:53:57
Vilmas första dag på dagis gick jätte bra.


Hon passade perfekt in i gruppen och lekte jätte fint på egen hand. Fröknarna är väldigt mysiga och man märker på de barn som varit där en längre tid - hur de verkligen tyr sig och litar 100% på dem.


Jag var lite orolig, eller snarare fundersam över hurvida Vilma skulle klara av att sova i vagnen efter lunchen. Hon sover ju aldrig i vagnen längre, utan är vi hemma så blir det i sängen, och är vi borta så blir det oftast på resan i bilen.
Det tog väl ca 15 minuter och lite tjafs innan fröken slocknade. Hon ville bara busa och leka tittut och förstod inte alls varför alla helt plötsligt skulle vara lugna och tysta.
Haha, jag tror att hon kommer att få in en rutin på det där ganska snabbt, efter en vecka eller två.



Samtidigt som barnen lekte så observerade vi föräldrar på lite avstånd, så jag fick många timmar att tänka på.
Det gör så ont i hjärtat att se Vilma leka med de andra barnen, och samtidigt veta att Victor aldrig fick chansen till att göra det.
Tänk, han hade varit 4 år nu...


Samtidigt så gläds jag över att ha ett friskt barn, och försöker verkligen att inte tänka så negativt... Det är svårt...








I helgen så kommer vi på Victor & Vilma att står på Täby galopps "drive in loppis" med några av våra produkter. Så för er som vill komma dit och säja hej, gör jätte gärna det!!!
Gå in här och läs mer.


Lördag-Söndag kl 12-16.




Ha en bra kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Nej det är banne mig inte rättvist... Men du ska vara stolt över hur bra du ändå har hanterat allt och att du överhuvudtaget står på benen. Vilma kommer vara stolt över sin starka mamma och storebror, och hans finns med henne på dagis.



Stor kram, hoppas vi kan ses snart!

2011-08-11 @ 07:13:22
URL: http://www.metrobloggen.se/moreira
Postat av: En medmänniska /Malin

Förstår att det måste vara svårt. Gör ont att läsa dina rader. Så Oändligt sorgligt att er älskade Victor aldrig fick chansen. Men som Nina ovan skriver så hoppas jag också innerligt att storebror finns där bredvid sin lillasyster på dagis. Vakar över henne. Och er Sofie & Peter.

Styrkekramar ♥

2011-08-11 @ 14:33:41
Postat av: Emma

Min dotter går på samma dagis som Vilma nu håller på att skolas in på (världens bästa förskola för övrigt!) och jag såg dekalen om bloggen på din bil på parkeringen och blev nyfiken. Nu har jag läst i kapp och blir så ledsen, glad, känslosam, arg...ja berörd helt enkelt. Kände att jag måste lämna ett spår efter mig här på bloggen. Önskar er all lycka med inskolning och allt annat!

2011-08-11 @ 15:07:53
Postat av: Lena

Du har all rätt att sörja, det behöver du aldrig be om ursäkt för!

Kul att Vilma verkar trivas på dagis och stort lycka till i helgen :)

2011-08-12 @ 00:14:13
Postat av: Sara

Hej! Jag beklagar så den sorg du drabbats av. Själv förlorade jag min pojkvän plötsligt för snart 6 år sedan i en hjärtattack. Jag har sedan några år tillbaka drivit en hemsida www.sorginfo.se och försöker hjälpa och stötta andra som drabbats av sorg. Jag undrar om det är ok att jag länkar till den här bloggen och till din bok från min hemsida, och isåfall om det är ok att använda någon bild? Vänlig hälsning. Sara

2011-08-12 @ 12:39:54
URL: http://www.sorginfo.se
Postat av: sofie

Hej Sara!



Självklart får du använda bilder samt skriva om oss.



MVH Sofie

2011-08-12 @ 16:30:30
Postat av: Sara

Tack så mycket! Jag har lagt upp länkarna nu och om det är något som inte är bra så är det bara att säga till så ändrar jag. Ta hand om dig! /Sara

2011-08-13 @ 11:03:59
URL: http://www.sorginfo.se
Postat av: En medmänniska /Malin

Sofie och Peter, Tänker på er älskade Victor och er extra mycket idag.

Styrkekramar ♥♥♥♥

2011-08-15 @ 09:14:13
Postat av: Felicia

Oj är Vilma så stor redan att hon ska börja dagis..=) förstår att det är ledsamt att inte Victor fick chansen att gå på dagis men han finns där tillsammans med lillasyster! Hoppas inskolningen går bra och att Vilma gillar dagis.



MÅNGA kramar Felicia =)

2011-08-15 @ 12:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback