Strul och kul....

        DATUM: 2011-08-06 TID: 18:18:15

Lite bilder från veckan...



Skummade igenom kameran och upptäckte att det var 99% badbilder på Vilma, har tydligen inte tagit på så mycket annat =)


Ja ja,  lägger in lite sådant..






Veckan började med lite strul, då Gerd fått en läcka i backen. Vatten strömmade upp ur gräsmattan och Peter var tvungen att åka till Huddik för att hyra en grävmaskin och hitta läckan.
Det som skulle ta ett par timmar resulterade i tvådagars slit i en lergrop. Stackars Peter och Max var totalt slutkörda innan hålet kunde lokaliseras.

Ha ha, vilken bra start på semestern!








Lite fika i vackra Strömbacka hanns det med på Onsdagen...










Medans gubbarna slet så far jag och Vilma till stranden så att hon fick bada lite.
Vi lekte "jaga jaga, nackufis" i lekparken och det var lika roligt som alltid =)























Sand e fint tycker Vilma....





Skönt att värma sig under en filt. Strax efter detta kort blev taget började det blåsa rejält så vi åkte tillbaka till huset igen. Mys med farmor framför Bolibompa blev det på kvällen.











Max och Peter var så leriga efter allt jobb, så det blev till att tvätta av sig i regnvattnet innan de fick tillträde in i huset. HI hi....
















Vilma tyckte iaf att grävmaskinen var hiskeligt rolig och ville prompt inte hoppa av, trots att den på Torsdagskvällen skulle tvättas rent och lastas på släpet.















Solen bestämde sig för att stråla idag, och vi begav oss upp till Skärås för att bada. HÄRLIGT med alla berg i bakgrunden och med det kristallklara, ljumna vattnet runt benen.


























Det var lite bilder från veckan, vi har gjort så mycket mer, men eftersom att jag - som vanligt - är lat med kameran så blev det inte bättre än så här.

Nej nu vaknar Vilma så det är dags att gå!



Bye bye!


Kommentarer
Postat av: sol och måne

Oh så söt lilla Vilma är!!

Jättefina bilder ifrån er semester!

2011-08-06 @ 20:29:55
Postat av: Syster Therese

Underbara bilder :)

2011-08-06 @ 21:53:28
Postat av: Yvonne och Morfar



Vilka härliga sommarbilder,finaste Vilma-så glad och go...

2011-08-07 @ 11:06:32
Postat av: En medmänniska

Fy, det var ingen rolig början =( Hoppas allt ok nu och att Peter också har kunnat njuta av semestern!

Bilderna är underbara, älskade barn och Laban svalkar sig också kan vi se =)

Kör försiktigt hem.

Kramar Malin

2011-08-07 @ 16:34:29
Postat av: Anonym

Ser jättehärligt ut! Fina sommarbilder på Vilma.



Jag bara undrar, är du inte rädd att bilderna du lägger ut på henne används av fel personer? Jag skulle nog inte våga lägga ut bilder på mitt nakna barn då risk finns att de hamnar på sidor för pedofiler...

2011-08-07 @ 20:40:49
Postat av: Josefin

Måste bara skriva en rad eller två.. Jag satt och letade efter en bild på google och hamnade här, jag har nu efter många timmar läst nästintill HELA bloggen. Jag finner inte ord för det som ni har gått igenom, jag har grinat om vartannat och inte kunnat sluta läsa, vilka kämpar ni är! Jag rent utsagt avgudar dig, det är inte många som klarar att gå igenom det som du har gjort. DU ÄR EN STJÄRNA! Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att du alltid kommer må bra, och att alla i din omgivning också gör det! För det är du VÄRD!!! Du har världens sötaste dotter! En hälsning från Vingåker

2011-08-07 @ 20:57:25
Postat av: Christina

Ja super fina sommar bilder och underbar blogg.

Håller bara med ovanstående ang nakna bilder på vilma..det finns så mycket sjuka människor här i världen,så för Vilmas skull kanske man kan" retuchera" lite bara:)stor kram till er och tänker ofta på Viktor<3

2011-08-07 @ 22:03:01
Postat av: Mia

Hej!

Jättefina badbilder på Vilma, jag undrar vad du har för kamera och vilket objektiv du använder?

2011-08-08 @ 08:29:59
Postat av: jennie

MEEN åååå vilka fina bilder du tagit !! nakunfis :) härligt :) Min dotter älskar oxå det, naateeen säger hon glatt <3

Bilden med sanden i handen är toppen!



2011-08-08 @ 22:16:34
URL: http://haggkvistbloggen.blogg.se/
Postat av: Lotta Nyström

Håller med den som skrev, VARFÖR dessa nakenbilder? Det finns ju folk med oärliga avsikter som surfar runt på nätet efter såna bilder....



Annars är det en trevlig blogg du har.

2011-08-09 @ 09:06:47
Postat av: Nina

http://www.stickin.se/



Kolla in denna sida Sofie, många fina grejer, kanske något för er?

2011-08-10 @ 07:12:55
URL: http://www.metrobloggen.se/moreira
Postat av: Marita

Du har en underbar blogg som kan inspirera och trösta många. Berättelsen om Viktor ger en klump i halsen samtidigt som den är ljus och fin.

Samtidigt måste jag fråga dig, liksom flera här ovan, varför du lägger ut bilder på din lilla dotter när hon är naken och du t o m visar hennes könsorgan? Förtjänar hon inte lite mer privatliv? Du borde kanske retuschera eller ta bort de mest kränkande bilderna......//Marita

2011-08-18 @ 13:46:52
Postat av: Ida

Hej!

Jag måste skriva igen. Jag skrev den första kommentaren om bilderna på nakna Vilma. Jag tycker absolut inte att bilderna på nåt sätt är kränkande. Det är härliga, vackra och underbara bilder! I en perfekt värld hade jag inte oroat mig för att de skulle kunna användas på fel sätt. Ville bara förklara att jag inte har nåt emot bilderna men är tyvärr rädd att de kan hamna på sidor för pedofiler...

2011-08-19 @ 18:06:31
Postat av: Marita

Det är trist att pedofiler ska styra vår tillvaro men du har rätt i det, Ida, för jag läste om ett barnporrtillslag hos en pedofil och många bilder som fanns lagrade i datorn var just från sådana här bloggar. Kränkande kan du ha rätt i att ordet är något starkt men jag tycker så här: barn har också rätt till ett privatliv och att slippa exponeras nakna innan de själva kan fatta ett beslut och deras könsorgan ska inte föräldrar lägga ut bilder på. Rädda Barnen, Rikspolisstyrelsen och kvällspressen har försökt förmå föräldrar att tänka till. Jag tycker att bilderna på tjejens kön kränker hennes integritet MEN annars vill jag ånyo uttrycka min beundrar för bloggen i övrigt. Berättelsen om Viktor är oerhört vacker. finstämd och mitt i allt sorg så finns det ett slags ljus och livsglädje i den. Hälsningar Marita



PS Men jag vädjar också till blogginnehavaren att tänka på din dotters privatliv och låt hennes kön få bli en privat angelägenhet. Det finns så många andra härliga bilder som vi bloggläsare kan njuta av DS

2011-08-19 @ 21:55:33
Postat av: Cornelia

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-03-19 @ 00:37:11
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback