Sjuk igen...

        DATUM: 2011-02-05 TID: 23:45:06
Reser mig ur soffan med tunga armar som känns som bly. I famnen ligger en stekhet Vilma i en tunn, alldeles för stor sommarklänning.
Hennes panna och kinder är ilsket röda och håret lätt klibbat mot huden.

40,3 grader visade tempen för en timme sedan och jag har en känsla att den inte dalat särskilt märkbart de senaste minutrarna.

Igår kväll så började allt med att Vilma kräktes mitt på köksgolvet, när klockan var runt 19.00.
Sandra och Ronnie var på besök och vi skulle precis till att börja käka middag då det hände. Efteråt så var Vilma hel pigg och for runt precis som vanligt och vid 20.00 så gick hon och lade sig som vanligt. Ingen tänkte mer på det...

Natten avslöjade så mycket mer under sina mörka timmar, då jag fick rusa upp 5-6 gånger och hjälpa henne att spy. Med noll minuters sömn och med ett öga ständigt vakande, så tycktes det dröja en evighet innan det första morgonljuset letade sig igenom gardinerna.

Vilma tycktes relativt pigg på morgonen och vi gick upp tillsammans och slog på tv4 Nyhetsmorgon. Vi satte oss ner bekvämt i den svarta skinnsoffan och plöjde igenom både nyheter, väder samt någon gästartist som kommit ut med ett nytt album jag inte minns namnet på...

Det dröjde inte mer än en timme innan hon spydde upp den lilla mängd välling som hon sekundrarna innan ätit. Strax efter det satte även febern igång.


Nu har jag konstaterat att jag har suttit en  HEL dag med henne i min famn, och knappt lämnat soffan med undantag från en kort promenad med Laban.
Jag har ont överallt, men nöden har ingen lag då hon inte vill sitta själv.


Nu är klockan snart 12 och jag har skrivit dessa ord med Vilma i knät, och nu skall vi föröka lägga oss. Jag tror febern har dalat, men hon är fortfarande gnällig och inte  tillfreds alls.


Får - om jag kan - skriva mer utförligt i morgon. Nu hinner jag inte.

Kommentarer
Postat av: KRISTINA

Oj fy, stackars liten. Hoppas hon kryar på sig snart.

Kramar om <3

2011-02-06 @ 01:01:48
Postat av: Cecilia

Stackars lilla gumman! Tips: Ge INTE vällning när hon är kräkig.. Hon kräker mer av det! Precis som det är för starkt för lilla magen:(



Stor kram till bästa mamman<3

2011-02-06 @ 08:29:59
Postat av: En medmänniska

Å neeej stackars liten =( Hoppas hon inte kräkte mer inatt och får vara kräkfri idag och verkligen kryar på sig. Tänker på er!

Många kramar Malin

2011-02-06 @ 09:37:02
Postat av: Matilda

Oj, stackars liten! Hoppas att hon kryar på sig!

2011-02-06 @ 11:13:48
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: veronica

Min lilla tjej på 19 månader har haft kräksjukan ett otaligt antal gånger där vi t.o.m fått uppsöka sjukhus. Så jag har några tips; Nr 1 är Piggelin. Det är vätskande, skönt för en kräkig hals och sockret stillar illamåendet lite. Välling går bra, bara det är majsvälling annars blir det värre. Annars det gamla vanliga med blåbärssoppa/puré, morots- och majspuré men man brukar ju inte vilja äta direkt när man mår så illa. I värsta fall 5 ml vätskeersättning var 5:e minut. Stackars lilla gumman, hoppas det värsta snart är över...

2011-02-06 @ 13:05:59
Postat av: Ida♥

Åh, stackarn...Krya!

2011-02-06 @ 14:02:18
Postat av: Maria

Stackars liten, vilken otur ni har nu. Ni har ju nyss varit magsjuka.

Krya på er!

/Maria

2011-02-06 @ 14:19:01
Postat av: Maria

Stackars liten, vilken otur ni har nu. Ni har ju nyss varit magsjuka.

Krya på er!

/Maria

2011-02-06 @ 14:19:19
Postat av: Annika

Skickar bara ett litet..krya på er!

Tack för en fantastisk blogg!

Kram Annika

2011-02-06 @ 16:16:21
URL: http://www.anglarnafinns.blogspot.com/
Postat av: Annika

Skickar bara ett litet, krya på er!

Tack för en fantastisk blogg!

Kram Annika

2011-02-06 @ 16:19:10
URL: http://www.anglarnafinns.blogspot.com/
Postat av: Kimsan

Krya på er och försök vila i den mån det går!

Kram

2011-02-06 @ 18:09:53
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Felicia Kims Klasskompis

Krya på dig lilla Vilma<3

många kramar från Felicia<3

2011-02-06 @ 19:11:37
Postat av: Felicia

oj skrev visst fel!! =)

2011-02-06 @ 19:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback