Utmattad

        DATUM: 2011-01-19 TID: 22:33:56

Onsdag och mitten på veckan igen...

Vilma är visserligen bättre, men spydde två gånger igår och därav så är hon lite mör idag. Eftersom att solen lyste, vilket var ett bra ta sedan, så tog jag och klädde på henne trots lite feber, och satte henne i pulkan.

Vi gick en kort promenad utmed åkern så att hon fick känna lite friska vindar den lilla stackaren. Hon har ju suttit inne en mindre evighet nu.

När vi väl kom in igen så var hon märkbart piggare och beslöt sig för att kuta omkring med sin gåvagn. Hon har blivit riktigt stadig nu och kan stå helt utan stöd. Vågar dock inte ta egna steg utan något att hålla den lilla fegisen =)






En tärd liten tös...




Träna, träna, träna!!





Eftersom att hon har varit lite krasslig så ville vi inte lämna bort henne inför kvällens "Sorgemöte", så Peter blev den som fick stanna hemma och jag fick delta solo.
Jag var lika mentalt slut efteråt som jag alltid blir, då så många detaljer och dolda minnen rivs upp efter sin långa vila.
Kom på mig själv flera gånger med att jag satt och höll andan och drog in magen, när den andra mamman satt och berättade om olika händelser. Ja, allt som har med barn och sjukdomar att göra är jobbigt att ta in och påverkar så himla mycket mer än vad man tror.


Nej, som sagt så är jag efter allt i kväll ganska trött så jag får avsluta inlägget idag och fortsätta i morgon. Skall lägga in recepten på det jag bakade som några ville ha, så det får bli morgondagens uppdrag på nätet =)


Godnatt och Sov gott kära vänner!


Kommentarer
Postat av: Anna Haapala Silfver

Va skönt att ni alla verkar friska nu iaf...

Är det Ok om vi stannar till oss er imorgon fm, innan mötet på Akademiska?

Skitnevösa över vad vi ska få för svar är vi såklart, men jag vill så gärna träffa er en sväng och lämna Vilmas presenter...

Hoppas vi hinner ses en sväng vännen <3

Stora Kramar /// Anna

2011-01-19 @ 22:47:40
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Kristina

Krya på er!

2011-01-20 @ 00:29:40
Postat av: mli

stackars liten gumma! hoppas hon blir bättre snart!

2011-01-20 @ 09:58:07
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: Josefine

Hej Sofie!



Hoppas verkligen alla blir friska snart. Läser din blogg nästan varje dag o du skriver så bra.



Det står att man kan kontakta dig på din mailadress men jag hittar ingen sådan. Hur ska jag göra då? /Josefine

2011-01-20 @ 19:12:54
Postat av: morfar

Hej. Så tråkigt ätt Vilma är sjuk. Hoppas ni klarar er. Stor Kram från oss båda i Puerto Rico.

2011-01-20 @ 19:25:52
Postat av: Anonym

Ge henne lite färskpressad apelsin med socker i.thailändskt beprövat knep...Fruktsockret går rakt ut i blodet och dom får tillbaka både energi och får behålla maten!

2011-01-20 @ 19:45:52
Postat av: Anna R

Åhh vackrast lilla Vilma!!

Du är såå fin och jag hoppas du snart blir helt

frisk igen!!

JAA!! Vill gärna ha recepten!!!!

Kram på dig kära Sofie!!

Anna

2011-01-20 @ 20:33:39
Postat av: En medmänniska

Stackars liten, hoppas verkligen hon kryar på sig snart. Så kär o go med sin gåvagn och tofs i håret=)

Kram Malin

2011-01-20 @ 22:27:24
Postat av: Evelina

Hon är så gudomligt söt, Er Vilma!

2011-01-23 @ 13:05:39
Postat av: Mamma till wilmer

Gud vad söt hon är

2011-01-28 @ 02:01:24
URL: http://mamma-w1.bloggplatsen.se/
Postat av: Josefine

Men så söt hon är!!! Gråtbilden var ju bara såå fin! tävlingsbild!

2011-01-30 @ 10:33:39
URL: http://josefinkans.blogg.se/
Postat av: Emma

krya på er! bra blogg ochså :)

2011-02-24 @ 20:32:40
URL: http://emmamuggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback