April väder....

        DATUM: 2011-03-25 TID: 14:19:32

"Äntligen Fredag !!"  säger jag med en viss ironi i rösten...

Fredag är för mig, som vilken annan dag som hellst i veckan - mammaledig som jag ju är. Nej skall jag vara helt ärlig så har jag ibland väldigt svårt att hålla reda på dagarna överhuvudtaget. Som igår till exempel. Jag var heeelt säker på att det var Fredag en dag för tidigt och satt och funderade på vad jag skulle laga till barnen till de anlände.

Sen blev jag lite osäker då jag tyckte veckan gått väldigt fort. Kollade datorns almanacka och såg att det mycket riktigt var Torsdag som var gällande för stunden och att jag gått händelserna i förväg.


Just nu sitter jag och tittar ut genom köksfönstret och förvånas över det totala väderomslag som just inträffat.
För ca 15 minuter sedan strålade solen ute och fåglarna sjöng i träden. Det var vår helt enkelt, och jag gick ut i ca fem minuter för att fota tranorna som har slagit sig ner på vår åker utanför huset.

Jag har precis hunnit in, satt mig vid datorn, skrivit orden ovan och nu så är det en rasande snöyra utanför. Eller en mindre storm faktiskt och den nyss ljusblåa himmlen har förvandlats till en mörkgrå hotande massa med stora svarta moln som tornar upp sig.

Jag undrade just varför tranorna - strax innan snön kom - helt plötsligt lyfte från marken och i full fart gav sig iväg. Trodde de blev skrämda av något, men de måste helt enkelt ha kännt på sig att det skulle bli oväder.





        




       










Ja ja, lite April väder har väl aldrig skadat någon =)





Kommentarer
Postat av: Gabriel

Hej.. Trevlig blogg du har och snygg design.. Gillar ditt sätt att skriva.. Jag är själv ny pappabloggare och tycker att det är riktigt kul. Samlar inspiration från andra förlädrar som bloggar.. Kram Gabriel..

2011-03-25 @ 14:41:41
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/
Postat av: pappa

Härligt när tranorna kommer, Våren är här och snart blir det varmare och fler flyttfåglar anländer.



Vi ser ljuset i tunneln... :-)



kram alla och trevlig helg

2011-03-25 @ 16:24:27
Postat av: Paris Oscars mormor

Hej Sofie!

Sâ trevligt att du fotat tranorna hos er,kul att fâ se dessa "vârliga varelser"!!

Det finns hopp!

2011-03-25 @ 18:06:52
Postat av: Paris Oscars mormor

Hej Sofie!

Sâ vackra bilder pâ "vârens hopp"!

Kul att fâ se tranorna,dâ âr det snart riktig vâr

i Uppland!

Ha det bra!

2011-03-25 @ 18:12:19
Postat av: Oscars mormor

Trodde inte att min kommentar gick in,sâ det blev

dubbelt upp,det var fôrstâs inte meningen!

2011-03-25 @ 23:53:17
Postat av: Maria

Ja, visst blev man förvånad när det plötsligt började snöa! Tur att helgen bjöd på lite bättre väder.



Tranor? Häftigt!



Kram

2011-03-27 @ 14:48:20
Postat av: Hannas pappa

Har ni tranorna tanför husknuten?



En sak som jag funderar över Sofie. Hur känns det när du ser "BCF-reklamen" med dig själv? Känns det på något sätt förtröstansfullt eller hajar du till varje gång - stannar upp - du hör dig själv uttala tragedin. Jag kan fortfarande inte uppleva den (oavsett vilken variant de kör på TV:n)

Massmis med

Niklas

2011-03-27 @ 16:22:34
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Sofie

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 10:21:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback