Sten & Flisa

        DATUM: 2011-05-16 TID: 22:06:22

Har nu efter mycket diskutioner, valt att kalla de små frisarna för STEN OCH FLISA.


För er som kanske inte vet vart namnen kommer i från, så är det från den underbara serien Barna Hedenhös.

Berättelserna handlar om den stenåldriska familjen Hedenhös, bestående av pappa Ben, mamma Knota, barnen Sten och Flisa samt deras hund Urax. De har också en häst som heter Hårfagre och en ko som heter Mura.




Jag älskade den boken när jag var barn och tyckte direkt att Sten var ett urskönt namn på en gris och att Flisa faktiskt är rätt vackert i största allmänhet.



Så GRATTIS Ida som kom med det fina förslaget. Du får tavlan hemskickad inom en vecka.
Maila mig ditt fullständiga namn och adress så fixar jag resten!


 





Tack till alla för otroligt påhittiga och underbart roliga förslag på namn. Så småningom skall vi kanske ta en kull på Flisa, och då kanske en hel hög med grisar måste döpas!



Kommentarer
Postat av: Ida

Ååå, Tack!! =)



Den kommer passa jättebra här hemma hos oss =)



Kram

2011-05-17 @ 07:58:15
Postat av: En medmänniska

Sten och Flisa blir kanon =)

Grattis Ida!



Kram Malin

2011-05-17 @ 20:46:53
Postat av: delsbostintan

Åååh vilken nostalgi, jag älskade också dessa böcker! Måste leta fram mina böcker och introducera mina barn för denna härliga familj!



Grattis Ida till din fina vinst!

2011-05-18 @ 12:24:18
URL: http://www.delsbostintan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback