Tankar skall vara värda att tänkas...

        DATUM: 2011-05-23 TID: 22:12:32

Det har varit fullt upp de senaste dagarna... Inte igentligen med något speciellt arbetsmässigt, utan av livet själv.
Det händer så mycket nu och Vilma växer för varje dag för att sakta men säkert bli en stor tjej.

Försöker stanna upp så ofta jag kan och ta in intryck, stunder och ögonblick. Vill inte att dessa små dyrbara skatter gås om miste bara för att man stressat skyndar vidare till nästa sak.

Nej, jag har lärt mig mer än så under de senaste åren och vill inte finna mig själv ståendes med en massa ånger, då allt är försent och tiden inte kan dras tillbaka.

Jag suger in omgivningen som en svamp och varje sinne är ständigt på helspänn efter nya intryck. Det är så skönt att för första gången på väldigt länge verkligen se vad som finns runtomkring.
Min kropp och själ har varit så van vid det skal jag byggt upp runt omkring mig - att jag har missat alltför mycket under en aldeles för lång tid.

Man kanske lätt kan tro att någon gått vidare eller att man klarat sig Ok från vissa tragedier i livet, men faktum är att det sitter mycket djupare än så.
Det är otroligt hur hjärnan kan skydda vissa delar av sinnet genom bariärer och tjcka ogenomträngliga murar.



Jag vill börja leva igen, för Victors och Vilmas skull. Inte bara fungera i vardagen, utan verkligen LEVA.
Jag har så mycket att vara tacksam för och det ser jag verkligen nu, och i stället för att gräva ner mig över det jag än gång förlorat - så vill jag i stället resa mig på stadiga fötter och göra något bra med de år jag har framför mig.

Jag är säker på att det är Victor som är bränslet till de stunder då jag känner mig stark, och att det är han som lyfter mig då benen sviktar.


Var tacksam och rädd om det du har och vårda det som komma skall. Ångra ingenting som varit - utan lär istället och bli starkare.
Minns både det svåra och det fina i livet och utvecklas av det du upplevt. Bara du kan välja hur du skall leva resten av DITT liv...











                          Lite bilder från Fredagen med syster och Vilma. Såå mysig dag med bus och sol!






















Det är inte bara Vilma som kan busa....Mamma kan också!


Det som igentligen skulle bli en oskyldig bild....










... blidde plötsligt detta... Hmmm...


 


Vem säger att lekparker bara är till för barn ??

































 Ja, som sagt. Detta var bara början på helgen. Resterande har varit lika fin med massvis med skoj! Veckan som kommer är ganska lugn faktsikt. Skall springa Vårruset på Torsdag, det är det enda fasta planer som jag har, och vi får väl se hur det går.

Är ju som jag nämt tidigare - inte direkt i mitt livs form =)

Ja ja, vid gott mod nu Sofie. In med hänget, ut me pattarna och lyft på benen så kör vi!!! 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Underbara bilder! Å filmsnutten gjorde min dag.

2011-05-23 @ 22:56:36
URL: http://strandbyudd.blogspot.com
Postat av: Anna R

Så underbart fin Wilma är!!

Tack för tankvärda ord!

Stor kram Anna

2011-05-23 @ 23:31:15
Postat av: Maritha

Hon är så fin din Wilma! :)

Var rädd om er och njut av livet!

Kram

2011-05-24 @ 09:01:32
Postat av: Anonym

söta bilder :D

2011-05-24 @ 09:14:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Sandra!

Klockrent gumman ;) njut av varje sekund!! <3

2011-05-24 @ 10:36:46
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Så sant det du skriver Sofie, mycket tänkvärt. Åh ja, vilken stor tjej Vilma börjar bli. Så underbart söt =) Jättefina bilder som alltid! Tycker det är himla trevligt med videoklippen du börjat lägga upp.

Kram Malin

2011-05-24 @ 15:59:04
Postat av: Ewa

Så himla söt hon är er lilla tjej.

2011-05-24 @ 21:00:18
Postat av: Anonym

Jätte fina bilder på Vilma, hon är verkligen hur söt som helst!! :)

2011-05-24 @ 21:11:11
Postat av: Emilia

Tack för att du delar med dig dina tankar och känslor! Vilka fina bilder du har tagit på din dotter! Hon är verkligen lik sin bror, Victor!

2011-05-25 @ 07:27:08
Postat av: Cecilia

Hej. Ja du har helt rätt, man ska verkligen stanna upp och se det man har, fastän det är svårt. Just nu genomgår jag en cellgiftsbehandling efter att ha drabbats av tjocktarmscancer 41 år gammal med tre barn. Men jag känner igen det du skriver, jag ser också de små tingen och njuter, samtidigt som man nästa stund kan ramla ner i ett svart hål.

Din blogg är jättefin/ Cecilia http://blogg.passagen.se/alvfa/

2011-05-25 @ 16:52:38
URL: http://blogg.passagen.se/alvfa/
Postat av: susse

Otroligt fina bilder på Vilma =) Och jösses vad jag skrattade till filmklippet, tycker att du är störtskön som vågar bjuda så på dig själv =D

Själv "sprang" jag vårruset när det gick av stapeln i Göteborg, har inte sprungit på flera år men tog mig runt iallafall. Så tror att det blir en baggis för dig :)

2011-05-25 @ 23:54:43
Postat av: Felicia - julies morsa

kram på dig! <3

2011-05-26 @ 07:27:05
URL: http://chickmama.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

HAHAHAHA den filmen på dig! Jag dör! haha :D Galopp =) Så söta bilder på Vilma på fåret :) kram på er!

2011-05-27 @ 10:26:35
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Så fint du skriver, du kan verkligen konsten att få ner dina fina känslor och tankar i skrift. Och givetvis jättefina bilder på otroligt söta Vilma!

2011-05-27 @ 15:13:57
Postat av: Yvonne och Morfar

Du har så rätt i det du skriver,livet är för kort för att inte tas vara på.Underbara bilder på Vilma

2011-05-28 @ 10:14:06
Postat av: Nina

hahaha vilket skönt filmklipp, du är tokig :)

2011-05-30 @ 11:50:21
URL: http://www.metrobloggen.se/moreira

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback