Vårruset

        DATUM: 2011-05-30 TID: 21:53:50
I torsdags så var jag ju med i Vårruset som jag nämde i tidigare inlägg.

Alla tjejer möttes i Uppsala klockan 6  och före loppet så åt vi en sallad tillsammans.
Eftersom att jag fått väldigt dåligt med sömn under natten - tack vare kyckling resan - så kände jag mig inte alls i form att springa.

Det blev en hel del diskussioner om vilka som skulle gå alternativt jogga den 5 km långa rundan.
Tillslut så bestämde sig jag och två andra att vi skulle göra ett försök i alla fall, så efter en helt galen och osmidig uppvärmning så gick vi och ställde oss i startfältet.

Starten var delad i fyra olika delar.
"Springa snabbt" "Springa" "Jogga" och "Strosa".
Vi valde "springa" och slöt tillsammans upp i den täta klungan av taggade tjejer.
När nedräkningen började så fick jag en liten klump i magen. Detta skulle aldrig gå!


Tre... Två.. Ett.. GÅ!!!!


Långsamt rörde sig den täta massan av kvinnor framåt, och likt en lång orm ringlade klungan sig framåt på den slingriga gångvägen.
Efter ca fem minuter så började det glesna lite, och de som ville springa fortare, kunde nu ta sig förbi med större lätthet.


Jag kan stolt erkänna - trots olidligt håll vid två tillfällen - att jag GREJADE LOPPET!! Jag klarade av att springa 5 km utan att sakta av en enda gång!
Jag var sååå stolt över mig själv och riktigt kände glädjen bubbla i mig när jag gick förbi målsnöret på 34 minuter och 28 sekunder
Visst det kanske inte gick fort eller var någon speciell prestation för andra, men för mig var det stort. Jag har ju inte tränat ALLS innan =)


Efter loppet delade vi alla på en picnic korg med en massa godsaker i. Mätta och belåtna över den fina kvällen, begav vi oss sedan hemåt igen.
Gissa om jag hade träningsvärk dagen efter ! =)





Bra gjort tjejer!!!


Kommentarer
Postat av: En medmänniska

Verkligen bra kämpat, jättebra :)

Kram Malin

2011-05-31 @ 19:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback