Hög feber

        DATUM: 2011-10-10 TID: 21:09:03
Nu har dagarna bara rusat iväg igen.

Jag har ju, om jag inte nämnt det tidigare, fått jobb som lärarvikarie på Skolsta skolan, granne där Vilma går på dagis.

Jobbar väldigt mycket just nu och det är långa dagar. Trivs dock som fisken i vattnet och hoppas att jag får vara kvar.


I natt har Vilma varit jätte dålig och haft hög, hög feber. 41,5 landade tempen på när vi bytte till nattblöjan igår kväll och hon var het som en kamin.
Vi låg hela natten och blåste henne på ryggen och försökte få henne sval. Det är sådana smärtsamma och ångestladdade minnen som dyker upp när man ligger där bredvid en feberhet barnkropp.
Det jobbigaste är det lilla hjärtat som slår så snabbt, som på en panikslagen harpalt.

Peter har stannat hemma med henne under dagen, medans jag åkte och jobbade. I morgon är det min tur att vabba - men hon verkar redan piggare så jag hoppas att hon kan återvända till dagis snart igen.



Nu skall jag passa på att rita klart sista sidan i boken, medans hon sover. Ingen rast och ingen ro... =)

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Lillstumpan....41,5 är ju väldigt mycket:(

Tack för den fina kommentaren:)

Ska fota nu när händerna ligger på plats också,det har blivit jättefint.

Tjejerna tycker dom är så fina sakerna så dom vill ha in det på rummet;)

Väntar med spänning på dom nya sakerna som ni skrev om tidigare:)

Snart jul å då ska det handlas:)

Förresten....Grattis till jobbet...och krya på kråkan

2011-10-11 @ 22:52:22
URL: http://unggammalmamma.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Usch stackars liten vad man blir orolig då de mår dåligt! Hoppas hon är piggare nu!

Grattis till nya jobbet!

Kram!!

Postat av: Yvonne och Morfar

Hjärtligt grattis till jobbet,hoppas Vilma mår bättre nu.Spännande med din bok-lycka till ♥♥♥

2011-10-13 @ 10:37:57
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Hoppas att hon mår bättre nu.

2011-10-13 @ 15:51:09
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Heidi

Stackars Vilma, hoppas hon blir frisk snart! Och GRATTIS till jobbet! Vad roligt!

2011-10-13 @ 17:44:31
URL: http://heipan.blogg.se/
Postat av: En medmänniska /Malin

Hoppas verkligen att Vilma mår bättre nu!!! Grattis till jobbet Sofie! Glad att läsa du trivs så bra.

Kram ♥

2011-10-14 @ 17:12:50
Postat av: Lena

Hoppas att Vilma har blivit frisk nu!

Kramar

2011-10-16 @ 06:19:10
Postat av: Caroline

Det var ett tag sedan jag var här inne och jösses vad lilla Vilma växt. Supersöt och så stor tjej! Grattis till jobbet och hoppas att Vilma kryar på sig snabbt.

2011-10-16 @ 20:18:06
URL: http://lambisoft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback