Gerd

        DATUM: 2011-09-25 TID: 13:03:55




Nu är vi hemma igen efter den otroligt sorgliga men vackra cermonin som spelades upp i Strömbacka kyrka, invid sjön som Gerd älskade så mycket.

Det blir aldrig lättare med sorg, oavsett vilken ålder eller på vilket sätt den ter sig på, och jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att förlora min mamma.
Att få säga farväl det den person som gett en liv och att för evigt få uppleva tystnad av någon som man pratat med varje dag - ja det kan inte vara annat än tungt.


Hoppas nu att farmor och Victor får vara tillsammans där de är och att det är vi som är kvar som bär den tyngsta sorgen. Jag tror inte att de känner saknad över oss, inte på samma sätt. Snarare så har de sten koll på varje steg vi tar, vakandes och iaktagande... =)



Har lagt in några bilder från fikat efteråt, på minnesbordet som barnen dekorerat. Korgen på sista bilden är fylld med saker och ting som hon älskade och som symboliserar Gerd. Mycket vackert....






















Kommentarer
Postat av: Felicia

Ursch och fy för att förlora sin mamma :( jag kan inte tänka mig något värre. Min kompis sa till mig en gång "ta vara på din mamma och pappa" och det kommer jag göra.



Tänker på er!! Kraaam :)

2011-09-25 @ 19:51:00
Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Kram till er, nej sorg är aldrig lätt. Men det var som jag sa åt min man, för mig har det värsta hänt. När Lova dog. Då hade jag redan förlorat min mamma (och pappa), fast mamma och jag hade en riktigt mamma-bästis relation så var sorgen mer lätt att ta till sig och förstå och gå genom därför att det är mer naturligt att föräldrar dör, inte ens barn. Men jag drömmer ofta om min mamma. Och tänker på henne nu och då. Sorg är alltid unik och individuell. <3

2011-09-26 @ 09:52:35
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: En medmänniska /Malin

Tänkt på er. Så hemskt, så hjärtslitande. Gerds minnesbord så vackert. Har svårt att hitta orden men hoppas också innerligt att Victor och farmor Gerd är tillsammmans och precis som du skriver Sofie att de iakttar och vakar över Peter och er alla ♥

2011-09-26 @ 17:19:44
Postat av: Iréne

Både er fd och vår fd granne, Margareta och jag pratade så sent som idag om Peters mamma. Och vi tänker på honom och och er jättemycket. Stoor styrkekram till er alla. Margit har mist sin son i torsdags så hon vet hur det känns :(

Bamse-kram till er alla <3

2011-09-27 @ 00:32:54
Postat av: Johanna(jojo75)

vilket fint minnesbord!! Ja, att förlora någon är hemskt...Min pappa gick hastigt över för ett år sedan, och en del av ens trygghet och identitet försvinner när en förälder går bort... Förstår om det river upp mycket känslor för er som redan genomgår en så stor sorg... Handlade lite saker på hemsidan (var en av de första att beställa och fick en fin liten ängel - TACK!) och nu pryder de fina fjärilarna min pappas gravplats. Känner er inte alls, men känner med er!!! Kram

2011-09-28 @ 06:44:32
Postat av: Bodil

Så sorgligt, men ändå vackert och värdigt på något vis! Hoppas att ni hade en fin och minnesvärd dag. Kram!

2011-09-28 @ 09:46:23
URL: http://odilasfina.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback