Gör som familjen Ohlsson - bidra till att rädda ett liv!!!

        DATUM: 2012-01-25 TID: 19:08:06

Jag ville uppmärksamma en sak idag, ja lyfta fram bra saker och goda gärningar som människor gör- för är det något som jag lärt mig under Victors sjukdomstid- och speciellt efter han dog , så är det att vissa faktiskt genuint bryr sig.


Vi har ett par stycken i vår vänskapskrets som vi verkligen kan kalla " vänner ".
Vissa träffar vi ofta och umgås flitigt med, medans vi träffar vissa mer sällan.
Goda vänner är sådana som ställer upp och finns där, oavsett hur många gånger i veckan man hörs av, eller oavsett hur många middagar man delar tillsammans.
Goda vänner är sådana som genuint bry sig ändå och som man vet finns där.

Sen har vi också människor som jag brukar kalla "själsänglar" och det är de människor som man aldrig har träffat, aldrig har sett ansiktet på, men som ändå skickar tröstande ord, upplyftande kommentarer och tonvis med ren kärlek. De känner oss på ett annat sätt och är precis lila genuina och äkta som en nära vän.

Idag skulle jag vilja uppmärksamma familjen Ohlsson i Uppsala.
De är nära vänner som är ett perfekt exempel på att man inte behöver träffas eller höras flera gånger i veckan, bara för att hålla vänskapen vid liv!

Vi träffas varje midsommar och har hur roligt som helst, och jag vet att de alltid finns där om de skulle vara något.

I julas gjorde deras företag Maicon AB något som jag tycker att alla borde fundera över.
De struntade i att ge julklappar till alla anställda, och satte i stället in pengarna på Victors fond.
Det finns alltid en förening eller fond som behöver pengar, och man kan faktiskt rädda ett liv med en liten insats.

Nu var detta så nära inpå jul att vår tanke om att sprida detta till andra företag, förmodligen skulle vara försent - men till nästa år så ska vi utmana andra firmor att göra samma sak!
En osjälvisk handling betyder SÅ mycket i det stora hela, kom ihåg det :)


Men det känns inte som att jag behöver predika ytterligare för er här på sidan, jag vet ju att de flesta av er redan är riktiga "själsänglar" och riktiga vänner!!!


Love ya!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback