Utkast: Juni 14, 2012

DATUM: 2012-06-19 TID: 12:15:04

Vi kom iväg till Malta iaf, trots att jag dagen innan var dålig och att mycket strulat.

Resan gick bra och det tog ca 3,5 timmar innan vi landade på betydligt varmare mark.

Hotellet, Paradise Bay, låg på en udde på norra delen av ön, och var tyvärr lite avsides från "staden", men bussar och båtar gick dygnet runt så att ta sig någonstans var inga probelm.

Hotellets strand...

Utsikt från hotellrummet =)

Vi hade redan innan vi åkte, bestämt att vi skulle göra en del utflykter för att få se något av Malta. På Torsdagen bar det av till några av de små stadsdelarna runt Sliemma.

Katthem i granna färger...

Efter att ha gått runt en hel dag i värmen så bestämde vi oss för att äta ute i stället för på hotellet, och fann en mysig restaurang nere vid vattnet i utkanten på staden.
Eftersom att inga restauranger serverar middag innan kl 7 så blev det först några fördrinkar i deras Beach Bar.

Peter beställde Fläskfilè och vi andra delade på en nyfångad "Red Snapper" som fått sätta livet till bara några timmar tidigare.
Denna avnjöts tillsammans med ett underbart gott rosè och i trevligt sällskap.

Servicen på restaurangen var utan tvekan en av de bästa vi upplevt (någonsin) och alla höll med om att hit ville vi tillbaka fler gånger. Lyxigt, god mat, trevlig personal och underbart läge ! Vad mer kan man begära ?!

Den andra turen vi gjorde var att åka ut till ett ställe som hette "The Blue Lagoon" och som tydligen var väldigt populärt bland både malteserna själva och oss turister.

Det tog oss 5/10 min med båt från vårt hotell, och vips så var vi framme i paradiset. Turkost, kristallklart vatten och vackra klippor. Vi stannade där hela dagen och lapade i oss både sol och saltvatten.

På tillbakavägen tog mannen som körde båten med oss till de många grottor som bildats i bergen runtomkring. Det var väldigt häftigt att åka in i de trånga, smala gångarna och låta sig omslutas av det kalla mörktret. Myysigt!!

Lite allmäna bilder nu bara....

Bläckfiskar på buffèn :9

Allt som allt så hade vi det jätte trevligt och det kändes skönt att få vila upp sig ett para dagar innan den långa sommaren av jobb. Är ledig denna vecka nu och börjar sen jobba efter midsommar.