Vad hände?

        DATUM: 2012-06-02 TID: 14:00:43

En Tisdagskväll för ett par veckor sen så hände något konstigt.
Vid ca 21 tiden på kvällen så drabbas jag av svåra magsmärtor som känns ungefär som .. Ja typ som krystvärkar.
Dock satt mycket av det onda i vad jag trodde var tarmarna - så min första tanke var förstoppning eller ett överflöd av luft som packats.

Efter att gråtfärdig försökt sitta på toa och åstadkomma något, så svimmar jag sittandes, vaknar till, svimmar av igen, och lyckas tillslut kallsvettig ihopkrupen som en dubbelmacka ta mig till soffan i vardagsrummet.

Där ligger jag och våndas över vad som kan vara fel. Eftersom att jag är den typen som gärna väntar in i det sista så ignorerar jag smärtorna, med att ta mig upp till sängen för att sova bort det onda. 

På Onsdagsmorgonen känns allt lite bättre, och jag kliver upp för att göra mig i ordning för jobbet. Tyvärr så dröjer det inte många sekunder innan allt tar fart igen. 

Jag ringer sjukvårdsupplysningen, de säger åt mig att åka in till akuten, jag fixar med jobbet och ber Peter att väcka Vilma så att vi kan lämna av henne på dagis innan vi skjutsar in mig.


Vid halv tio på förmiddagen är vi framme i Enköping, och där tar det en EVIGHET innan jag får hjälp. Jag föklarar läget och får tillslut träffa en läkare som klämmer, hammrar och lyssnar på min buk.

Jag får åka in på skiktröntken och där konstaterar man att jag har någon form av vätska i magen. Morfinet som jag fått hjälper inte och nu börjar det göra så ont att jag gråter av smärta på den stela sjukhusbritsen.

Kortfattat så blir det nu bråttom. Illfart till Uppsala med ambulans, fler undersökningar, både där bak, där inne och utanpå. Bläää.

Jag är så borta av all smärtlindring så jag kan nu så här efteråt inte återberätta all info korrekt, men tydligen så måste jag opereras snabbt. Något med äggstockarna.


Efter operationen så berättar läkarna att de funnit 1,5 L blod i buken och att de inte riktigt begriper varför det blött så mycket. Äggstockarna klarade sig fin fint, men jag ska förbereda mig på att vara rejält trött ett tag.





Snygg man blir =)



En duktigt svullen mage skymtas därunder täcket och jag känner mig som att jag inte sovit på 100 år. Jaja, det blev 4 dagars sjukhusvistelse innan jag lyckades övertala dem att släppa hem mig.






Detta har jag inte saknat ...















Nu mår jag iaf bra igen och ser fram emot en 5 dagars semester på Malta på Tisdag. Har inte varit på en charter på 8 år! Jippi! =)


Ska bli skönt att åka ifrån detta heska väder också och bara vila upp sig. Har varit med om mycket nu känns det som =(


Kommentarer
Postat av: Anna Silfver

Som du själv skriver vännen, du har varit med om mycket, alltför mycket nu...!!!

Önskar ER en toppen resa till Malta, Njut o vila upp er ordentligt :-)

Kanske kan vi försöka få till en träff sen, när ni är åter ;-)



Varma Kramar <3

2012-06-02 @ 14:06:00
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Hanna K

Oj vad otäckt, vilken tur att ni for till sjukhuset!! Usch att de inte vet varför det blev sådär!

Hoppas ni får en fin chartersemester, det är du värd, jag har inte heller varit på charter på 9 år! ;o)

Ha det så bra!!

Postat av: Draken

Oj, vilken pärs du och din familj gått igenom men jag hoppas att du snart är helt återställd! Om ni inte redan varit på Malta så kan jag berätta att det är ett fantastiskt land med mycket att se och uppleva! =)

2012-06-03 @ 10:10:36
URL: http://drakenorebro.blogg.se/
Postat av: Lena

Krya på dig och ha en underbar semester!

2012-06-03 @ 15:14:49
Postat av: Anonym

Uch vad hemskt!

Jag drabbades av samma sak i september, fast det visade sig vara Utomkvedshavandeskap där ena äggledaren brustit och dom tog därmed bort den..

Ingen rolig upplevelse! Hoppas du mår bättre snart och att ni får en mysig utlandsresa.



Kram

2012-06-03 @ 18:40:55
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: En medmänniska /Malin

Så hemskt!! :( Verkligen skönt och lättad att läsa du mår bra igen Sofie. Jag önskar er en härlig semester. Va rädda om er!

Kramar ♥

2012-06-03 @ 18:55:40
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Oj,stackars dej Sofie,men du ska veta att när man har genomgått det absolut det värsta som du ,jag och många fler har gjort,nämligen att ha förlorat ett älskat barn så klarar man så mycket.Ta nu hand om dej och njut av din semestervistelse.Det är du verkligen värd.Kram och lycka till Kia

2012-06-03 @ 21:53:08
Postat av: Lotta Nyström

Usch, vad läskigt det låter!



Hoppas du snart känner dig piggare och att semestern och resten av sommaren blir bra!



Kramizar.

2012-06-04 @ 09:02:00
Postat av: Jenny - trebarnsmor

Hoppas du mår bra igen och verkligen tur att det gick så pass bra till slut! Kram

2012-06-04 @ 11:51:04
Postat av: Moa

satan vad otäckt :/ hoppas ni haft en fin semester och att du mår bra igen. kram

2012-06-12 @ 19:07:58
URL: http://dayviews.com/legobit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback