Den14;de

        DATUM: 2013-04-14 TID: 00:44:21
Älskade älskade lilla prins... Jag ligger i sängen, försöker somna men jag kan inte...
 
 
Klockans digitala visare vittnar om att dygnet precis gått över till ett nytt, och att den 13 ;de nu blivit den 14; de.
Det är nu 4 år sedan det ofattbara inträffade, 4 år sedan jag sist höll dig tätt intill mig och viskade i ditt öra att det är ok... Du får släppa taget.
Jag minns timmarna och sekunderna då mitt inre var så fyllt av förvirring, rädsla och skräck - då jag för första gången i mitt liv på riktigt förstod innebörden av ordet maktlöshet och vad helvetet igentligen var...
 
I morgon för 28 år sedan föddes jag- Sofie, din mamma - en illröd liten skrikande varelse som precis lämnat allt det varma, allt det trygga för detta stora främmande nya.. . Vem visste att mitt barn, bara ett dygn innan det datum som jag tog mina första andetag - 24 år senare skulle ligga i en vit sjukhussäng och ta sina sista.
livets ironi, eller vad säger man? 
 
Ja livet är så skört så skört, vi om några vet det - och det är en bitter verklighet vi får leva med för resterande av våra liv.
Jag är dock SÅ tacksam att Vilma, din syster förhoppningsvis får uppleva allt det du inte fick chansen till, även om det sticker och bränner till i hjärtat då jag även skulle velat fått följa dig till din första inskolning på dagis, skoldag och student.
 
Jag är även tacksam för den otroliga närvaro som du överfört till mig, och hur jag genom resten av mitt liv kommer att bära med mig av den bit av den styrkan .
I allt jag gör finns du med... I luften jag andas, i musiken som spelas och i färgerna runtomkring. Du är det lilla varma som pirrar på stortån under täcket, den söta välbekanta känslan längst ut på tungspetsen och den ljuva brisen som sveper förbi. 
Du finns i våra skratt och i våra minnen, när vi är glada och när vi är argà och tårarna jag fäller tillägnar jag dig.
Jag bar dig inom mig i nio månader och gav dig liv - tack för att du återgäldar den tjänsten och nu bär mig när allt känns tungt. 
 
 
I morgon ska vi samlas vid ditt glada spöke, göra fint och tänka på dig... Precis som vi alltid gör. 
Jag får avsluta mina ord denna natt, denna sena timme eller tidiga beroende på vilken sida av vilket dygn vi tänker på. 
Jag älskar dig av hela mitt värkande, bultande modershjärta - och jag hoppas vi ses i mina drömmar i natt...
 
 
Godnatt min skatt, min prins och min gulle gulle gris.... 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin /En medmänniska

Tänker på er ♥ ♥ ♥ ♥

2013-04-14 @ 06:49:06
Postat av: Marie ( en mamma med tre barn)

Minns så väl inlägget sista timmarna.. När ni båda ligger i sängen...
Tänker extra mkt på er idag <3 alla kramar i världen till dig Sofie!
Finaste lilla prins,ikväll lyser många ljus för dig. // Marie

2013-04-14 @ 08:22:26
Postat av: Yvonne

Vi tänker på Victor och på er idag.Precis som ni gläds vi åt att Vilma finns....♥

2013-04-14 @ 09:19:21
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Tänker på er! <3

2013-04-14 @ 09:30:52
URL: http://julhaz.blogg.se
Postat av: Lotta Nyström

Styrkekramar <3

2013-04-14 @ 11:48:37
Postat av: Felicia

Jag tänker på er och sänder många varma kramar!!! ❤ ❤

2013-04-14 @ 13:32:04
Postat av: Annika

Så fint skrivet. Hoppas ni får en fin dag i dag vid er lilla pojkes viloplats.

2013-04-14 @ 17:43:49
Postat av: Hanna M

<3

Postat av: Malin

Tänker på Victor och er <3

Kramar

2013-04-14 @ 19:59:26
Postat av: Martin

Tänker på er och den starkaste stjärnan!

2013-04-14 @ 20:39:07
Postat av: Ulla

Tänker på er..Och Viktor hoppas ni har haft en fin dag vid Prinsens Viloplats...
Kramar till familjen..

2013-04-14 @ 21:30:19
Postat av: Anonym

Snälla.. Victor är Victor med C och ingenting annat!! Öppna ögonen hur svårt ska det va!

2013-04-15 @ 11:00:23
Postat av: Ulla

Förlåt....
För det blev felstavat!!!
Victor...
Kram!!

2013-04-15 @ 23:29:49
Postat av: Iréne

<3 <3 <3
Jag tänker ofta på Victor och hur han kunde ha sprungit över till våran tomt och hur jag hade kunnat vara barnvakt och han kunde ha sovit över hos oss när ni hade velat gå på fest eller något annat roligt. Livet blir inte alltid som man har tänkt sig. Kram på er !!!

2013-04-22 @ 23:06:13
Postat av: Ännu en medmänniska - mamma till 3

Kramar!!!!!!!!!

2013-04-23 @ 21:53:33
Postat av: Hanna Karlsson

Kramar!

2013-05-22 @ 07:18:42
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Lina Andersson

Jag glömmer inte er stjärna... När jag läser dina vackra ord känns det som att mitt hjärta går i tusen bitar.. Exploderar i tårar.. Och då vet jag att jag aldrig kommer ens i närheten av det ni kände den dagen och vad ni känner nu. Fina lillkillen. Önskar hans fina familj allt gott <3

2013-06-02 @ 21:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback