Din dag....

        DATUM: 2013-09-04 TID: 15:36:53
Idag är det tungt , och självklart så lägger jag in mina tankar och ord på bloggen - då det är vår prins 6 års dag.

Vaknade med magknip, lite hjärtklappning och en sorg i kroppen som fyllde rummet med en mörk osynlig rök.
Natten bjöd inte direkt på någon djup sömn , utan tankarna virvlade i stället runt som skrikande vildvittror , som ekandes vrålade ut sina hemska skrän. Lagom till gryningen hade fåglarna landat och tystnat, och nu hördes ingenting.

Tomhet... Ja det är vad jag känner idag. Helt tom.
Vilma är i Västerås hos mormor så jag har inte ens hennes lilla kropp att hålla om när jag slår upp mina ögon.

Tänder genast ett ljus i Victors lilla svarta lykta på bänken vid den stora spegeln. Återigen fylls hjärtat med sorg ... Så orättvist
Ljuset från lågan reflekteras på bilden i ramen där han sitter i full vinterskrud, på en bänk med sin pappa.
Så nära i minnet, men samtidigt så lång, långt bort.

Pratade med mamma på telefon i bilen på väg till jobbet, och hon berättade att Vilma hade sjungit " Vad är det för en dag" till sin änglabror vid frukostbordet. Brodern hon aldrig fick busa med, reta eller lära sig älska.
De skulle bege sig till Västerås Domkyrka under dagen för att tända ljus.


I kväll ska vi till graven som alla andra år, för att på bästa sätt hedra hans födelsedag. Peter har snickrat ihop siffran 6 som pryds av 22 st gravljus - redo att tändas när mörkret faller.
Igår planterade vi blommor och fixade i ordning så att det skulle vara lite extra fint natten till hans födelsedag.

Ja vad ska man säga, göra eller känna...
Hoppas i alla fall att han är med oss i kväll, vårt födelsedagsbarn...




Kommentarer
Postat av: Rikard

Grattis Victor!!

2013-09-04 @ 15:45:04
Postat av: Ninni

Grattis finaste Victor !!

2013-09-04 @ 15:49:01
Postat av: Carro

Grattis fina Victor!

2013-09-04 @ 19:10:26
Postat av: Martin

Grattis Victor. Hoppas många blåsbubblor når dig idag. Vi är många som tänker på er.

2013-09-04 @ 19:52:26
Postat av: Felicia

Grattis Victor!!! tänker på er och idag har jag och min lillebror (som förövrigt är 2 år mindre) blåst massa såpbubblor för prinsen.
Massa varma styrkekramar till er!!!! =)

2013-09-04 @ 21:02:35
Postat av: Hanna M

Grattis fina Victor!! <3

Postat av: Moa

Grattis i efterskott fina Victor. 6 år... Det är svårt att fatta hur åren går.

2013-09-05 @ 12:08:25
Postat av: Ulla

Grattis i efterskott Victor...

2013-09-08 @ 15:57:59
Postat av: Veronica

Grattis fina Victor i efterskott<3

2013-09-08 @ 16:13:06
Postat av: Anonym

Grattis i efterskott lilla söta Viktor.. Från mina 2 barn och mamma Cicci

2013-09-19 @ 13:54:30
Postat av: Anna

Grattis Victor i efterskott! Kram till dig !

2013-09-20 @ 13:45:44
Postat av: Anonym

Grattis fina Victor i efterskott
Många tårar har fallit ikväll då jag "råkade" snubbla över denna blogg jag läser inte blogg annars alls.
Du underbara starka kvinna jag skulle önska att du kontaktar mig då jag har förslag på något ;)
Mvh
Ina

2013-11-24 @ 03:21:36
Postat av: Ina

Glömde vist lämna e-post adressen
[email protected]

Ina

2013-11-24 @ 03:22:31
Postat av: Evelina

Går det inte att lyssna på Victors låtar längre? Jag som har gått och tänkt på "Another day" i flera dagar nu - längesen jag lyssnade på den. Men jag glömmer den aldrig. Så fin! Skulle gärna lyssna igen :)

Svar: Hej
Länge sedan du skrev här, men tänkte svara iaf. Hade helt missat din kommentar! Tyvärr så verkar det som att länken till låtarna strulat, men ska försöka få tag på skivan och lägga in på nytt.
Även nya låtar har spelats in, kika in på www.stalltomina.blogg.se så kommer de läggas ut där =)
Sofie Karlsson

2013-11-30 @ 17:55:25
Postat av: Ulla

Går in och önskar din familj en trevlig första advent.....Saknar dig här,dina fina bilder,,,
Kramar till er

2013-12-01 @ 21:09:16
Postat av: Emma

Jag hittade din blogg idag. Ord är så extremt fattiga ibland. Men du beskriver med så starka ord som går rakt in i magen. Tack för det.

2013-12-13 @ 15:04:09
Postat av: Angelica Telegin

Hej där. Grattis till lilla Victor. Många tankar går ofta till lill-pojken. Och till er såklart.
Jag hoppas du klarar dig okej och jag vill bara säga att jag beundrar din styrka, varje dag.
Din lilla tös är så lik Victor och det glädjer mig att allt gick bra med henne och att hon fick det bra.
Så en liten tanke till er ikväll, men framförallt till Victor.
Jag beundrar dig / er, på grund av styrka och välmening.
Jag hoppas att allting kommer att gå bra framöver också och jag VET att Victor alltid kommer att vara med er.

2013-12-20 @ 20:47:50
Postat av: Elin

Idag har Viktor namnsdag! Tänker på er och eran prins!

2014-01-22 @ 13:45:28
Postat av: Annika

Tänker på er idag, den 14 april. Vila i frid lilla Viktor.

2014-04-14 @ 13:17:05
Postat av: annika

Hej Sofie
bloggar du någonannanstans? Det var länge sen du skrev här och jag undrar om det går att läsa dig på något annat ställe?
Det vore fint att veta hur du och din familj har det.
Annika

Svar: Hej Annika!Vad lustigt att du frågade

>Har precis, efter mycket påtryckningar bestämt att blogga på www.stalltomina.blogg.se

Du är sååå välkommen att följa oss där. Ska försöka ta tag i ett långt inlägg och berätta allt som hänt under de senaste åren =)'

Sofie
Sofie Karlsson

2014-05-08 @ 17:17:18
Postat av: Lina Andersson

❤️ Tänker på er då och då och hoppas att ni har det bra.

2014-08-15 @ 21:49:48
Postat av: SKOLPROJEKT OM CANCER

Hej! Vi är två tjejer som går vårt sista år på gymnasiet och håller nu på med vårt gymnasiearbete. Arbetet handlar om ämnet cancer och det vi ska göra i arbetet är att göra en film och i den så ska vi intervjua ett antal personer som har varit med om cancer på ett närmare håll. Anledningen till att vi vill göra en film är för att sen visa upp den för folk och på så sätt få upp ännu mer av ämnet cancer.

Vi har läst lite av din blogg och vi blir väldigt berörda av din historia. Du får jättegärna mejla oss så vi kan berätta mer om arbetet och dessutom komma överens om något som känns okej för dig om detta är något som du skulle vilja medverka i. Vi skulle bli väldigt tacksamma om du skulle vilja bidra med din historia i vår film. Med vänliga hälsningar Elin och Fanny.

Email: [email protected]

2014-11-18 @ 14:12:10
Postat av: Frida

❤️

2014-11-27 @ 21:48:00
Postat av: Julia

Hej Sofie. Saknar din blogg. Tänker på er ibland. Hoppas allt är bra med familjen!
Kram ❤️

2015-02-04 @ 00:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback