Mår pyton...

        DATUM: 2009-06-03 TID: 12:07:42
Usch, har legat i sängen och soffan hela dagen igåroch mått pyton. Lyckades inte att ta mig upp för att äta ens.
Jag är ständigt yr, mår lilla och har huvudvärk. Har därför inte orkat skriva något inlägg igår, men Peter har iaf varit inne på bloggen och läst upp alla inlägg ni skrivit för mig. Så fort jag känner mig bättre skall jag fortsätta på del 2 på Victors berättelse och även lägga in lite bilder från Morsdag så att ni som inte kommer in på facebook kan se dom i alla fall. Mycket lättare så.

Vi hade en bokad tid med vår läkare i morse kl 8.45, angående vår sjukskrivning/Allmännatillstånd osv. Jag hade faktiskt sett fram emot det då jag hade tänkt frågat om det är normalt att må så här dåligt och vad det kan bero på.
Kl 07.45 ringde telefonen. Det var en sköterska på vårdcentralen som berättade att Gunilla tyvärr var sjuk idag och förmodligen skulle vara hemma hela veckan. "Attans" tänkte jag och suckade att ja ja, vi får väl boka om då.
Tisdag nästa vecka fick vi tid, så jag får väl ge mig tåls tills dess och härda ut.
Fy fan för att må så här. Orkade inte ens åka till graven igår, jag som är där varje dag när vi är hemma. Peter fick åka själv, så Victor hade åtminstonde honom där.

Vi hörs lite senare idag, skall försöka orka lägga in bilderna då.

Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny Viklund

Hej! Jag halkade in här av händelse och har läst eran blogg. Tårarna rann i en timmes tid när jag satt och läst allt ni hade skrivit. Ingen kan förstå eran sorg, den måste vara outhärdlig. Men jag vart glad och läsa att ni verkar ha en så omtänksam familj som fixar en resa till er. Det är ni så väl värd. Ni kommer bli starka igen och må bra det är jag övertygad om och med den stöttning ni har från eran familj kommer ni att klara allt. Kramar från Jenny Viklund i Jämtland

2009-06-03 @ 12:13:57
URL: http://minbebis.com/blogg/jennfy
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Usch, hoppas du mår bättre snart... men antar att din djupa sorg kanske ligger bakom??

Ta hand om dig /er!!



Ni är ständigt i mina tankar..

2009-06-03 @ 12:18:56
Postat av: Anna Karlsson

Hoppas att du mår bättre snart..Det är säkert allt som ni/du har varit med om som kommer efter. Jag läser eran blogg varje dag och tänker på er..

Kram anna









2009-06-03 @ 12:22:18
Postat av: annika

Jag hoppas också att du mår bättre snart och får träffa din läkare. Vet inte riktigt vad jag ska skriva men det är roligt att veta att ni läser alla inlägg. Att ni orkar att både skriva och läsa allt. Helt otroligt. Men klart du ska vila dig och inte känna dig pressad att skriva när du mår dåligt. Ni är jätteduktiga och så jättestarka som orkar med vardagen. Ville också berätta att jag beställt ett armband där 25 procent av summan går till barncancerfonden. Vimmelmamman har designat armbandet. Såg himla fint ut.

2009-06-03 @ 12:27:16
Postat av: Victors morfar Christer

Krya på dig gumman.. tänker hela tiden på er...och Victor..



Älskar dig



kram pappa

2009-06-03 @ 12:34:16
URL: http://mckillen.se
Postat av: Ulrika

Klart att du/ni faller ihop med jämna mellanrum. Tror faktis att du har drabbats av en form utav ångest, och är väl inte så konstigt med tanke på vad ni genomlider just nu. Men ta hjälp av varandra i er sorg, med myrsteg kommer ni sakta men med all säkerhet komma ur denna värsta mardrömm och se det mer ljusare. Kram

2009-06-03 @ 12:53:29
Postat av: En medmänniska

Usch då du får krya på dig, håller med, inte alls konstigt att du mår som du gör efter allt ni gått igenom i så många månader. Skönt Peter kunde åka till Victor iallafall.

Känn ingen press du måste skriva, Vi finns ju här ändå!!

Typiskt läkaren oxå var dålig. Som sagt hoppas du är på benen snart.

Många kramar till dig och Peter din.

2009-06-03 @ 13:18:03
Postat av: annika

Med risk för att bli tjatig: det är något som inte funkar när jag försöker med den där hotmail-adressen på FB för att se mc-filmen. Något lurt är det. Den säger att jag ska bjuda in den personen själv:-)

2009-06-03 @ 13:23:54
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Annika - jag har exakt samma problem.. =/

2009-06-03 @ 13:51:54
Postat av: Therese

Skulle så gärna vilja hjälpa dig på något sätt. Erat öde har berört mig så mycket. Livet är så skört! Kämpa på! Du är Victors fantastiska mamma. Hoppas vartefter att du får ett litet underverk att ge all kärlek till. Önskar er all lycka och hoppas ni finner glädjen igen!!!!!!!!!

2009-06-03 @ 14:00:56
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Kanske har ditt illamående något med situationen att göra - vet att stress kan framkalla de symptom du har.

Känn ingen press att skriva - det viktigaste är ta det i din takt. Vi finns här alltid.

Krya-på-dig-kram / Yvonne

2009-06-03 @ 14:11:02
Postat av: christina

Skickar en stor KRAM till er.

Läser eran blogg varje dag och tänker på er.

2009-06-03 @ 14:13:29
Postat av: Victors morfar Christer

Ni som inte kommer in kan också gå till min "egen" sida och bli vänner där..

[email protected] men där måste ni bli vänner tror jag för att kunna se.

annars finns jag på 070-2633126 för hjälp



//Ch

2009-06-03 @ 14:29:13
URL: http://mckillen.se
Postat av: Sofie, en till saknad mamma.

Jag har lagt upp bilderna på bloggen nu, så ni som inte kommer in behöver inte leta mer.

Jag lägger in en länk sen också på Victors MC tur så att ni kan gå in på den härifrån..



Kram Sofie

2009-06-03 @ 14:41:22
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Usch då, krya på dig och hoppas du blir bättre.! Kram

2009-06-03 @ 14:45:34
URL: http://hannaakh.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du har inte övervägt om det skulle kunna vara något annat som kan ge liknande symtom...? Känner igen det du skriver om eftersom jag själv haft liknande symtom i ett par månader nu... bl a denna vansinniga trötthet som slår ut en helt. Vad det än är behöver du säkert inte oroa dig. Det är helt naturligt om det skulle visa sig vara någon form av ångest efter allt ni tvingats gå igenom. Hoppas du blir bättre snart!

2009-06-03 @ 15:17:36
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Linda, mamma till 2 barn

Jag önskar det fanns nåt jag kunde säga eller göra för att få dig att må bättre. Jag tror som flera andra här att det bara är kroppens sätt att reagera på allt som hänt runt omkring er, vore konstigt om kroppen inte reagerade med tanke på vad ni går igenom eller hur.

Ligg kvar i soffan så länge du behöver, vi som väntar på del 2 väntar och den kommer när den kommer...

Krya på dig kram!



Linda

2009-06-03 @ 16:05:01
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Hoppas att du mår bättre, men som flera redan skrivit är det inte så konstigt med tanke på vad Ni gått igenom. Jag har ganska nyligen kommit hem från mitt besök hos Victor. Vilken fin plats ni valt åt honom alldeles under trädet. Det var i full blom med massor av rosa blommor. På vägen dit växlade vädret mellan regn, moln och solsken. När vi var hos Victor sprack himlen upp för en stund och solen kom fram. Jag blåste lite bubblor (hade tagit med egna ifall det var slut) och lämnade kvar burken. Hängde också upp en "Spöket-Laban" i trädet som en liten hälsning. Kändes fint att ha varit där! Tänker på Er idag med.

2009-06-03 @ 17:16:11
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Tack, Sofie att du lägger upp Victors mc-tur som länk. Får bara error-meddelanden när jag är inne på FB. Är nog något fel på vårt internet.

Kram / Yvonne

2009-06-03 @ 17:27:07
Postat av: marianne

Du hade ju en sån fin

Mors Dag iallafall!

2009-06-03 @ 17:28:22
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

jag hoppas du kryar på dej snart.. eller iaf får svar av läkaren..

Ett steg fram och två steg bak....ibland backar man mer å ibland kanske man lyckas ta ett extrasteg framåt..

Då har man i slutändan iaf gått nåt steg!!



Känn ingen press el stress på å skriva..vi finns kvar här å kommer inte sluta läsa :)



tänker på er hela tiden!!! mååånga varma kramar

2009-06-03 @ 21:13:59
Postat av: Maria

Känner så med dig, hoppas du kommer att må bättre snart. Jag tror nog att det är väldigt normalt att må så pest, det har inte gått så lång tid sen ni förlorade er Victor. När jag läser får jag en känsla av att Peter just nu är lite starkare än du, känn dig inte stressad över det. Du har känt Victor längre tid,i magen och det var trots allt inte så länge sedan den tiden var.

Krya på dig

Kram Maria

2009-06-03 @ 21:34:39
Postat av: Tessan

Hoppas du känner dig bättre! Det är ju inte konstigt om kroppen reagerar med att sparka bakut i denna svåra sorg. Men kolla med läkaren också så du inte går och drar på någon bakterie eller något virus. Synd att ni inte fick träffa läkaren idag. Jag håller tummarna för att det inte blir något strul med er sjukskrivning hos Försäkringskassan.



Jag tänkte åka till Victors grav på lördag (tillsammans med Malin) och har precis som "Ännu en medmänniska/", köpt en spöket Laban till den finaste prinsen.



Sofie, krya på dig och stor kram till er båda!



Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-03 @ 22:23:32
URL: http://tessanova.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Det låter verkligen inte konstigt att du mår som du gör tycker jag. Sorgen kan nog manifestera sig på mängder av olika vis, inte minst kroppsligt. Jag hoppas dock att du snart mår lite bättre. Fantastiska bilder på er underbart söta Victor på stödsidan som du länkar till i inlägget ovan.



Kramar från en trogen bloggläsare.

2009-06-03 @ 22:25:08
Postat av: Frida

Hoppas att du snart känner dig lite bättre! Och vilken go pappa du har :) Han fixar och donar så att alla bloggläsare ska kunna gå in på "fejjan" och titta på lille victor när han åker motorcykel. Inte undra på att lillkillen såg så stolt och lycklig ut när han fick åka med morfar!

2009-06-03 @ 22:32:49
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej Sofie!

Det är nog inte konstigt må så här, du bearbetar en STOR sorg. Mycket blandade känslor och tankar ,det ni går igenom är obeskrivligt om man inte har varit med om det. Det värsta som kan hända en,

förlora sitt älskade barn. Sofie , känn inte att du måste skriva ta en dag i taget när du orkar.

Victor har berört mitt hjärta och själ-en sann prins och kämpe. Jag vet att eran lill prins ha det bra,leker och skojar med andra änglabarn, tittar ner på er och kramar om er så hårt om natten. Han finns och hör er hela tiden. Jag önskar er all lycka i framtiden det är ni värda.

Ta hand om varandra.

Många varma kramar till er och eran PRINS Victor

2009-06-03 @ 22:46:40
Postat av: Tenderee

Att må så är helt normalt,bättre nu än att kraschlande om något år eller så när tiden ändå börjat läka såren lite grand.



Nu är ni uppe i sorgen och att må på något annat sätt vore konstigt.

Jag önskar er all lycka i framtiden och lille Victor i ljust bevarat minne för alltid.

Varma Kramar

Lotta

2009-06-04 @ 08:45:15
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Lizette

Halkade in här då en gammal vän från mig länkat till er blogg på sin blogg. Och fast att jag aldrig träffat vare sig er eller Victor så har ni rört vid mitt hjärta. Jag önskar av hela mitt hjärta att er vackra son funnit frid i himlen, att han dagarna igenom leker med alla de andra vackra barn- änglarna och att han äntligen får vara en liten oskyldig pojke, utan tårar och smärta.



Finns en dikt på engelska som ni säkert hört, men jag väljer att skriva den åt er ändå.Den är så vacker och man kan bli styrkt av att tänka att det är så.



An angel looked at the date of Victors birth. Closed her book and said -Too good for this earth.



I ljus och kärlek önskar jag er allt gott. Kram Lizette (Skåne)

2009-06-11 @ 12:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback