Jag hatar dig din äckliga, vidriga idiot!!!!!

        DATUM: 2009-10-26 TID: 14:54:40

                                
                                          Ansiktet på ett barn som inte längre orkade....

                                 







Det här med meningen om livet och allt strunt som man går och funderar på dagligen, börjar rinna mig ur händerna.
Hur mycket jag än har funderat, vänt på saker och verkligen försökt att se det här med barncancer från olika perspektiv, så finner jag ingen mening.
Jag kan finna mening i en massa andra olika saker, om man dör i ålder, olyckor, tar självmord etc, men just meningen med barncancer... Det gör mig obegripligt frustrerad.
Jag vill ju förstå, hitta en MENING!

Och själva cancer klumpen i sig, den är ju helt vanvettigt meningslös.
Att orsaka så mycket plåga och smärta och verkligen göra allt i sin makt att för att ta kål på människan den invarderat, för att ändå sedan dö när kroppen gör det.

Det äckligaste med cancer, tycker jag är att det nästan är som en levande parasit och jag hittar ingen bättre jämförelse än tex fästingen.
Men fästingen, den gör ju ändå sitt, ramlar av för att sedan leva vidare. Men cancern... den lever ENDAST för att förgöra och bryta ner tills den också orsakar sin egen död...


Vi har pratat med läkarna som hade hand om Victor, lite om klumpen i magen, varför den inte gick att upptäcka i slutet osv.
Jag var tvungen att ställa frågan om hur länge de trodde att tumören fortsatte "livnära" sig på Victor efter att han dog.
Läkaren svarade att ungefär två till tre dygn efter att kroppen dött, så dör även tumören av näringsbrist.

FY FAAAN!! säger jag bara. Att den där äckliga vidriga knölen, levde kvar i lilla Victors kropp när han under så lång tid tagit ALLT liv han bara kunnat. Kunde inte det räcka???
Var den tvungen att så desperat krama ur varenda droppe av det som fanns kvar i honom!!??

Jag önskar nästan att cancer var en person, så att jag hade någon att slå ihjäl, hoppa på, tortera och ställa till svars... men det går ju inte... för det finns ju ingen mening.

Varför tvingas ett barn utöva en sådan rasande och plågsam kamp mot någonting som ändå är förutbestämt att de skall förlora?
Jag har så mycket hat och vrede som jag vill rikta någonstans... så mycket sorg och ilska...
Men hur kan man hata någonting som inte går att ta på? På ett gäng celler som bildats helt av slumpens obegripliga plan. 
Det går ju inte...

Så vi fortsätter att kämpa... Kämpa för att forskningen skall gå vidare och för att de en dag skall lära sig hur man förgör den här osynliga fienden utan mening eller mål.
För hur går du annars vidare`?















Kommentarer
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Sofie...

det smärtar så att veta var er fina kille fick genomlida...vad så många många andra barn oxå går tillmötes... utan någon mening,utan något svar å utan någon att beskylla..Oftast upptäcks den när den lyckas få ett stadigt grepp om de små kropparna..vissa gånger är det för sent.. Den smyger sej på,å ingen kan veta vad som lurar..

Det är så jävla orättvist,grymt...likt en tortyr!! Å man kan bara stå brevid,trösta å hoppas att läkarna ligger steget före "knölen" ... många gånger lyckas man tack å lov döda den... men andra gånger suger den varenda droppe liv ur de stackars små barnen.

Dessa små kämpare skulle alla ha vunnit..inget barn ska behöva genomlida det som victor gjort,Men man visste ju inte att cancern skulle "vinna".. skulle man ge upp direkt så skulle ju inget barn kunna räddas,ingen forskning gå framåt!!

Det är ingen tröst å ingen förklaring,det ger er inte victor tillbaka.

Men tack vare er.. tack vare dej sofie.Det du skrivit å det du/ni gör för barncancern så har många,många människor öppnat upp ögonen för något som ständigt sker..Victor har berört så många människor och ni har öppet visat upp det som skrämmer folk,vad många blundar för i ren rädsla och vad som faktiskt händer familjer..

Jag är övertygad om att förr eller senare kommer vi ligga steget före "klumpen" å kunna förgöra den.. jag tror verkligen det!!



Alla styrkekramar till er

2009-10-26 @ 15:18:32
Postat av: Tess

Åhh Sofie, jag vet inte vad jag kan säga.. När man ser Victors underbara lilla ansikte, jag vill bara skrika rakt ut..

Jaaaa vad ska ni göra klart ni måste fortsätta kämpa mot cancern er osynliga fiende, om vi alla hjälpa er att kämpa mot den så kanske vi en dag ser resultat... Victor kommer alltid fattas er & även oss andra på något sätt, det är ilskan och frustrationen över att han inte klarade sej som får oss andra att kämpa.. Jag kommer aldrig glömma honom & han har fått mej att vilja hjälpa alla andra barn som behöver hjälp & även sprida budskapet vidare, jag menar många bäckar små...

Han har fått upp ögonen på många att detta faktist är verklighet inget man kan skjuta ifrån sej, man kan inte längre säga det händer inte oss...

Vi måste kämpa vidare för Victor och alla de andra barnens skull..



Men visst fan är det orättvist så jävla orättvist & fel.. Underbara unge vilket öde, du va ju såå liten så älskad av så många..



Kram Tess mamma till 2 grabbar

2009-10-26 @ 15:26:57
Postat av: Anna

Fina lilla Victor...



Dumma dumma sjukdom, önskar jag kunde utrota denna äckligt vidriga sjukdom..



Många många varma kramar till alla er som kämpar

2009-10-26 @ 16:00:58
Postat av: Anna

ja det är en förjävlig sjukdom! man önskar verkligen att den inte fanns. Kram

2009-10-26 @ 16:11:12
URL: http://www.blomman-livet.blogspot.com
Postat av: Thilda

Kan inte fatta varför små barn ska behöva dö för cancer!

2009-10-26 @ 16:27:42
Postat av: Cicki

Det ni gått igenom är så overkligt övervidrigt och jag kan bara ana den enorma sorg och frustration ni måste kämpa med varje dag. Det ljusa i allt det mörka är ju att denna lilla människa satt så enormt många avtryck i så många människors hjärtan. Både för er som kände honom men även för sådan som jag som bara följt ert öde genom din blogg. Som mamma berör det så starkt och man får en sådan ödmjukhet inför vilken fantastisk gåva det är att få uppleva den gränslösa kärlek som väller över en med full kraft när man får barn. Victor var en stor människa i en liten kropp och stora människor glömmer man aldrig! Tänker på er! Många kramar!

Cicki

2009-10-26 @ 16:27:47
Postat av: Amanda

jag håller med dig sofie, dumma förbaskade jäkla cancer!!!! önskar jag kunde trolla o göra så all cancer i alla former försvann så ingen mer behövde bli drabbad :S men tyvärr, värker i mig när jag ser lille victors ansikte :( kramar till er <3

2009-10-26 @ 16:29:43
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Veronica Axelsson

Hej du fina kämpande Mamma.

Jag kikar titt som tätt in här på bloggen och beundrar din styrka och ditt arbete. Har självförlorat ett älskat efterlängtat barn, våran lilla Ebba blev 16 dagar innan hon somnade in i min famn här hemma. Jag känner igen mig så i det du skriver om att finna en mening... Dom där tankarna var nära att förgöra mig. Men så en dag kom vår fina präst på besök, jag berättade då för honom om hur jag ville ha svar, hur jag ville finna en mening med allt det hemska vår dotter och vi tvingats och fortfarande tvingas genomlida. Då sa han att jag skulle sluta upp med det genast för det finns ingen mening. Finns ingen mening med att ett litet barn ska vara sjukt och tvingas att dö innan dom ens knappt hunnit börja leva. OCh visst är det sant? Det finns ingen Mening. Barn ska inte behöva dö. Varma Kramar.

2009-10-26 @ 16:42:43
URL: http://veronicaaxelsson.blogg.se/
Postat av: anna

du sätter verkligen fingret på det!

2009-10-26 @ 17:24:12
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Det är verkligen vidrigt, och när jag läser ditt inlägg så slås jag verkligen av vilket monster cancern är. Har aldrig tänkt på det på det sättet, som en parasit, men det är ju verkligen precis så det är. Lilla Victor, så fin han är på bilden.

2009-10-26 @ 17:32:11
Postat av: isabella

så hemsk den jävla sjukdomen. så många liv den har tagiit! :'(

2009-10-26 @ 17:55:39
URL: http://isabellaiingvarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Varje gång jag kommer in å läser om er så kommer d så många tårar.

Beundrar dig att du e så stark å orkar!



1000 kramar till er

2009-10-26 @ 18:13:34
URL: http://annaholmros.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Ja, fy vilken vidrig & hemsk sjukdom som i stort sett "äter" små oskyldiga barn. Det finns absolut ingen mening med det som sker. Och det sker varje dag - att små barn som knappt börjat sitt liv blir drabbade av denna vidriga sjukdom. Hoppas, hoppas att forskarna snart hittar ett sätt att stoppa sjukdomen en gång för alla!

Kram

2009-10-26 @ 18:58:30
Postat av: annika

Fina, fina victor med syrgasnappen i munnen och handen om slangen. Åh, jag tänker på det som stod i artikeln att han tog den ut och in för att få luft. Som någon skrev här ovan; det finns ingen mening. Jag har också pratat med just en präst om det här och hon sa precis så. Det finns ingen mening. Det är vidrigt och fruktansvärt när ett barn dör. Och jag antar att det är där sinnesrobönen kommer in: att acceptera det man inte kan förändra även om det antagligen tar fruktansvärt lång tid att nå dit.

för cancer är ju precis så som du skriver: den livnär sig för att sen ändå dö. Helt bisarrt och meningslöst. Jag bara hoppas att ni orkar vidare.

Tänker på er och victor varje dag.

2009-10-26 @ 20:03:55
Postat av: Helena

Jag kan bara hålla med!

En vidrig och elak sjukdom som tar lust och liv ur människor. Människor man älskar, människor man känner, människor i hemmet, människor på gatan.

Jag försöker trösta mig med att forskningen går framåt och med din och vår hjälp kanske, kanske vi kan utplåna skiten en dag!

Men jag fortsätter ändå att sörja vad den tagit med sig på vägen.....

Ni finns ständigt i mina tankar.

Kämpa på

Kramar i massor Helena

2009-10-26 @ 20:27:26
Postat av: Emilia

Sofie, jag håller med dig om allt vad du har skrivit om denna äckliga, vidriga sjukdomen. Du har all rätt att vara arg på sjukdomen som har tagit ifrån dig din finaste och älskade prinsen Victor. Igår kväll har jag tagit reda på via din blogg om lille Eltons bortgång. Plötsligt tappade jag andan och min första tanke var:"Nej, INTE ett barn till som har lämnat livet pga. cancern!" Tillsammans med min lille son har vi tänt ljus till Victor, Elton och min mamma. Hoppas att min mamma hittar pojkarna och tar hand om dem! Igår kväll revs mitt sår upp igen. Har varit fruktansvärt arg på cancern efter min mammas död, fick se hur min mammas nästan alla organ ätits upp av sjukdomen. Hon kämpade ända till det sista sekunden medan hennes kropp höll på att ruttna. Jag kunde nästan höra cancerns äckliga segerskratt! Ville ha sjukdomens ansikte för att krossa det, långsamt och plågsamt.

Sofi,var arg, frustrerad men ge inte upp, håll ut!Tänker på Er dagligen och håller tummarna för er! För mig har det blivit ett behov av att läsa din blogg dagligen, se hur du/ni mår. Du och din Victor finns hos mig. Önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag kan bara vara en medmänniska som följer din saknad, sorg och ditt liv.

Kram E

2009-10-26 @ 21:12:51
Postat av: Elvira

Du har helt rätt det är en vidrig sjukdom.

Lilla fina victor allt som han fick stå ut med.

Ta hand om er kram.

2009-10-26 @ 21:22:25
Postat av: Jessica

Jag kan inte säga annat än att jag håller med dig helt och fullt. Cancer är fruktansvärt på alla sätt och vis, men speciellt när det drabbar barn. Det finns ingen mening, ingen rim och ingen reson. Jag förstår hatet, ilskan, frustrationen, att vilja sparka och slå, att känna behovet av att skrika tills man tappar rösten. Det är så lätt att bli destruktiv i din situation så jag måste säga att jag beundrar dig för hur konstruktiv du är. Du gör något med din ilska och ditt hat. DET är enormt modigt, DU är enormt modig. Jag är övertygad om att Victor är superstolt över sin mamma däruppe i himlen. Sköt om dig!

Kramar Jessica

Postat av: Tessan

Underbart fina Victor! Lilla hjärtat!



När man ser denna fina pojke hållandes i slangen och läser dina ord - precis som Tess skrev - jag vill bara skrika, och sparka och kasta saker. Det finns ingen mening. Ingen som helst mening! Utrotas ska denna hemska sjukdom. Var kommer den ifrån? Det är hemskt att små barn ska drabbas, fruktansvärt. Att de ska slåss och kämpa mot ett monster som äter dem. Det är fel, fel, FEL!!!



Jag har alltid hoppats att det på något sätt finns en mening med allt. Att det finns något större och mer meningsfullt som vi inte kan förstå så länge vi lever som människor på jorden. Men när man ser sådana här underbara barn slåss för sina liv allt vad de kan och ändå förlora, så försvinner den tanken och allt jag kan tänka är - VILKEN JÄVLA SKITSJUKDOM!!!!!!! (ursäkta svordomen)



Sofie, jag förstår din vrede och jag önskar jag visste något sätt att hjälpa...



Victor, du har för alltid en särskild plats i mitt hjärta, lilla gubben!



Många kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-26 @ 21:30:23
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Hanna

BIlden på victor berör. Ilskan mot denna osynliga fiende är alltför verklig. Och rädslan..har blivit så rädd att mina egna ska drabbas av cancer också. Hur ska man orka leva med rädslan? Jag förösker inte tänka på det men en sådan sak som hände lilla fina victor är de hemskaste man skulle kunna vara med om. Att du överlever själv..men jag har förstått att man nog är tvungen....

Varma kramar.



var Elton den lilla killen du skrev om tidigare på bloggen. Ett ljus i himmelen till honom. Victor och Elton kan krama varan...leka litegrann.



Ni ses du o victor. I hans värld är de bara ett ögonblick i väg. ett år känns som en sekund för honom.

Ingen evighet står mellan en mor och ett barn. Endast ett andetag iväg. Han lever i dej runt dej och i de som älskade honom.

Som sagt..ni ses snart igen. Snart för honom.



Fick bara för mgi att skriva dehär de kom ur hjärtat. Ber om ursäkt om de kankse uppfattas som dumt eller nått. Ignorera om du inte gillar de jag skrev.



/H

2009-10-26 @ 21:44:36
URL: http://alltisvart.blogg.se/
Postat av: Malin

Lilla fina killen....



Håller med dig Sofie...vidriga, äckliga sjukdom! Varför finns den? Det går inte att hitta någon mening! Det är bara så jävla fel!



Tänker på dig Victor...du kommer altid finnas i mitt hjärta...Önskar så att allt vore annorlunda...



Kramar

2009-10-26 @ 21:55:21
URL: http://idaoliver.bblogg.se
Postat av: Meli

Lilla fina Victor, varför fick du inte leva och bli stor? Och vara kvar hos dina föräldrar och syskon.... Du förtjänade ju att växa upp, upptäcka, leka och LEVA!!!!!



Med barncancer hittar du nog ingen mening, Sofie, det finns ingen mening, bara ett "cellfel" en så "enkel" sak, som blir så stor och farlig.

Ibland kan man tycka att det är kosntigt att man idag inte klarar att bota det.

Hoppas man klarar det snart, så att det inte fler barn dör.



Styrkekramar!

2009-10-26 @ 22:06:02
Postat av: Anne

Åh, stora styrke kramar till dej, du är så stark, så stark! Victor har verkligen en otroligt fin och stark mamma. Glöm aldrig det!

2009-10-26 @ 22:06:19
Postat av: Ammi

Det finns ingen mening, ingen mening alls! Den är bara nåt fruktansvärt, vidrigt, grymt, orättvist jävla elände som måste bekämpas!!

Vi är många som fått upp ögonen för hur sårbart livet är och tack vare att du orkar berätta om hur det ofattbara, orättvisa bara kan slå till, så hoppas man forskningen kommer få in så mycket pengar så att denna hemska sjukdom utplånas för alltid!!

Ljusen brinner här för fina lilla Victor och Elton.

Styrkekramar till er alla

2009-10-26 @ 22:14:12
Postat av: Ammi

Det finns ingen mening, ingen mening alls. Den är bara nåt fruktansvärt, vidrigt, grymt, orättvist jävla elände som måste bekämpas!!

Vi är många som fått upp ögnonen för hur sårbart livet kan vara, hur det ofattbara, orättvisa bara slår till, och tack vare att du orkar berätta om hur det är hoppas man forskningen nu kommer få in så mycket pengar att den jävla sjukdom utplånas för alltid!!

Ljusen brinner här ikväll för fina lilla Victor och Elton..ni har lämnat stora avtryck i mångas hjärtan

Styrkekramar till er alla

2009-10-26 @ 22:30:15
Postat av: ParadisFrida

Jag kan inte annat än gråta för eran lilla prins och för Elton.... Och för alla andra små krigare som just nu kämpar mot cancern för att bli friska och få leva!! Jag vet inte vad jag ska tro, finns det verkligen en mening med den här sjukdomen, finns det överhuvudtaget någon mening med att små barn blir sjuka och dör?? Orättvist eller livets gång? Vem är det som bestämmer det isåfall?



Jag skänker en liten slant då och då till Victors fond.. Även till Eltons minne, jag hoppas att det kan göra nån skillnad... Min dotter ska få den nya virkade nallen från barncancerfonden och årets julkort är även dom inköpta där, jag vill visa mitt stöd och att jag vill kämpa för att den här sjukdomen ska få ett slut!!!



Jag vet att det är för sent att rädda lille Victor, men andra barn kanske kan få en andra chans till liv genom eran insamling!



Stora kramar till dig och Peter!!



Victor för alltid i mitt hjärta....

2009-10-26 @ 23:04:29
Postat av: Hanna K

Du har så rätt! En så meningslös sak som cancer, varför finns det? För att plåga och förstöra. Det kommer tårar varje gång jag ser Barncancerfondens reklam på TV, hemskt att se men människor behöver påminnas om hur illa det verkligen är, 1 av fyra är för mycket, INGET barn ska dö i cancer, INGET barn ska ens behöva få cancer!!! Fruktansvärda jävla sjukdom...

Kramar till er.

Postat av: Anna

Jag hatar ochså canser, jag blir så ARG, LEDSEN och BESVIKEN på denna sjukdom, den har skördat 2 av de personer som stod mig närmast, min sons pappa (34 år) och min mamma (55 år) de var visserligen äldre men inte gamla nog, inte färdiga på jorden- liksom Viktor och alla andra barn. HATAR, HATAR, HATAR...



*KRAM*

2009-10-27 @ 05:43:46
URL: http://mammaannatill2.blogspot.com/
Postat av: Ida

Vet inte vad jag ska säga. Jag hatar den här sjukdommen som bara tar liv efter liv. VARFÖR? Det frågar man sig hela tiden. Varför den ens finns.. Som du skriver, vad är meningen..



Men vi ska kämpa, vi ska hitta ett botemedel mot denna hemska mördare! Vi måste! Det kan ju inte vara meningen att livet ska se ut så här för en del familjer..



Alla mina tankar går till dig och din familj. Och självklart lille Victor.



Kramar från oss

2009-10-27 @ 07:05:37
URL: http://petterssonida.blogspot.com
Postat av: Malin

Såg att det är sista dagen för Victors insamling i dag...

Tycker vi går in och ger en liten gåva allihop!



Kram

2009-10-27 @ 08:13:57
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Sofija

Du beskriver cancern så bra. Den är verkligen totalt meningslös och helt idiotisk. Så vidrig och lömsk. Jag hatar den mer än allt annat och det värsta är att jag är så fruktansvärt rädd för den. Den kommer när man minst anar det till personen som minst förtjänar det. Man kan inte göra någonting för att undvika den utan har den väl bestämt sig för att förgöra en person så gör den det.

2009-10-27 @ 08:47:50
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Kamila

Jag är inte alls religiös eller så men när jag får det svårt att fatta, liksom du, varför helt oskyldiga barn och vuxna inte längre får leva pga tex. cancern och så... brukar jag alltid tänka på vad min gammelmormor sa; Gud tar dom som inte förtjänar att leva på den här jorden. För livet är absolut inget paradis direkt, utan det är tufft och hårt att leva på jorden. Det är därför han tar dom som förtjänar att dö minst, just för att dom ska slippa "lidandet" på jorden.

Hon var definitivt religiös =) men oftast hjälper hennes meningar mig, trots att jag inte tror på annat än skyddsänglar ;D

Kramar Kamila

2009-10-27 @ 09:00:17
URL: http://milley.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kramar om

2009-10-27 @ 09:40:34
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag kan inte låta bli att gång på gång gå in och titta på den här bilden på Victor. Han är så underbart fin!!! Jag vill bara ta upp honom och snusa på honom och göra allt bra, oskyldiga lilla barn. Sofie och Peter, mitt hjärta värker så för er. Jag har skrivit det förut - jag önskar så att jag hade makten att ge er, er älskade Victor tillbaka!



Säger som Malin, gå in och ge ett sista bidrag till Victors fond!



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-27 @ 09:45:27
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: sofie

Victors insamling går ut 27 Oktober 2010, så nästa år =)



Men sätt gärna in en slant ändå, 20 kronor räcker för att många skall bli mycket.

Låt oss stoppa detta tillsammans,! Tack till alla er som bidrar, ni är änglarna här på jorden !



Kram Sofie

2009-10-27 @ 12:18:00
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: Tessan

Sofie, vad bra! Då blir det ännu mer pengar. Kanske 500 000 kr... Det kämpar vi för tycker jag.



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-27 @ 12:47:52
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj, läste lite fel =)

2009-10-27 @ 13:16:08
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Anna Clevesjö

Hej Sofie!



Mina tårar rinner på mina kinder varje gång jag går in till er och tittar! Jag beundrar verkligen er kämparglöd och styrka!! Bilden på Victor berör mig massor.. men framför allt blir jag så himla himla arg!! FAAN FÖR DENNA SJUKDOM!!! och sen gå på små fina barn som inte kan försvara sig alls.. usch.. jag skulle vilja stå bredvid dig och spotta och sparka på denna "person"..



Jag ska tända ett ljus för Victor ikväll..!



Skickar en mjuk kram till dig...



/Anna

2009-10-27 @ 14:31:45
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Åh, det hugger i hjärtat att se bilden på er lille prins och kämpe och det enda jag kan tänka är varför, varför, varför??? Det kan inte finnas ett endaste giltigt skäl i världen till att små liv drabbas. Lider så med alla ni som lever i den här mardrömmen.



Livet är så ofattbart orättvist. All styrka till alla er som livet har behandlat illa.



Kram / Yvonne

2009-10-27 @ 18:13:23
Postat av: Melissa

Gud jag förstår din vrede! Jag såg precis på Sjukhuset, har inte förmått mig att se på det tidigare, vilken oerhört mysig tillgivande son ni hade, en riktig charmör! Jävla skit sjukdom, livet är inte rättvist! Fy fan att barn kan drabbas! usch...

styrkekram till dig och all lycka till er i framtiden och stort grattis till barnet som kommer om inte alltför länge :)

2009-10-27 @ 19:55:44
Postat av: Anette

Hej på er igen...

Jag förstår att du HATAR cancer,den tog ditt barn...det finns inget gott med cancer,skulle helst vilja att dom hittar ett medel som kan utrota cancer,ta bort ordet,så vi inte behöver mista ett barn,mista en mamma,mista en man,mista någon vi älskar i just cencer...den gör ont att ha och det gör ont för dom som står bredvid.....

Jag jobbar på Akademiska sjukhuset,jag ser ner på lekterapins gård från mitt jobb och igår så genade jag genom lekterapins bakgård och då kom tanken på eran Victor,såg framför mig då han satt i sandlådan med pappa och lekte,såg hans underbara leende då han var ute och fångade solen som du visade på ngt kort...han var så närvarande på ngt sätt......

Kämpa på Sofie och det är helt tillåtet att HATA cancern,finns verkligen inget gott med den....

Kram på er och lilla pyret i magen

2009-10-27 @ 20:06:26
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Kära Sofie o Peter,



kan bara hålla med vad alla redan skrivit. Det är så fruktansvärt man hittar inte ord för det. Omöjligt att hålla tillbaka tårarna Er älskade underbara lilla Victor.



Varmaste kramar och många tankar från mig

Malin

2009-10-28 @ 00:10:35
Postat av: Nina

Ja denna vidriga äckliga sjukdom jag kan för mitt liv inte finna någon mening med den. Den bara krossar och förstör precis allt som kommer i dess väg. Varför? Den eviga frågan man aldrig får något svar på..

Det går inte en dag utan att ni finns i mina tankar! / kramar från oss i Köping

2009-10-28 @ 09:51:58
URL: http://ninni82sblogg.blogg.se/
Postat av: Tessan

Victor...!



Kram

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-28 @ 10:18:59
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

förstår precis hur du känner...

jag har många gånger försökt hitta en mening med varför man blir gravid och går en hel graviditet för att sen förlora sitt barn innan man ens fått chansen att uppleva det utanför magen.

många säger att "där finns en mening med allt", även jag själv trodde det innan jag fann min pappa död vid 48 års ålder och innan vi misste vår son i v34... man ser verkligen annorlunda på saker och ting.

kram

2009-10-28 @ 12:07:16
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag förstår ditt hat emot denna hemska sjukdom! En annan typ av den här idioten tog en av mina närmaste ifrån mig. Det är bara så orättvist! Små söta barn som Victor borde inte kunna råka ut för något liknande. Sjukdomen borde inte få finnas!



Eran lilla Victor var en riktigt söt liten kille. Många styrkekramar & lycka till med den lilla i magen!

2009-10-28 @ 12:54:21
Postat av: Caroline L

Det gör så ont i hjärtat att se er lilla underbara Victor, han som så tappert kämpade in i det sista.

NEJ det finns ingen mening med Victors död, det finns ingen mening alls...

Så snälla medmänniskor skänk pengar, starta ett autogiro till barncancerfonden, det behövs. Sjukdomen skall bekämpas!



Många kramar till er

2009-10-28 @ 22:43:04
Postat av: thisse

hej sofie , jag hittade din blogg om viktor av en ren slump , jag brukar aldrig lämna kommentarer på bloggar men den här bloggen om viktor är verkligen spicell. jag känner inte dig , eller di familj och bakgrund det enda vi har gemensamt är att vi båda är unga mammor . jag fick min dotter för 5 mån sedan och utan henne så är inte jag eller min man hel. jag sitter här en kväll ensam då min man jobbar och min lilla tös sover fridfullt och gråter. viktor hans ansikte och personlighet har verkligen rört mig och hur han kämpade. jag kan inte ens föreställa mig hur det var att se sitt barn försvinna och stå där och titta på. jag blir så jävla arg ursäkta att denna skitiga, idiotiska sjukdom var tvungen att ta ett litet barns liv. inget barn ska behöva gå igenom detta. Och du ger verkligen andra männsikor en inblick livet , vad man ska tänka på och värdera saker i livet. vad som är viktigt du är så modig. jag beundrar verkligen erat mod och starkhet om hur ni kan prata om viktor och minnas honom. och att samla in pengar till forskning. Enda sen jag har fött min dotter så har jag alltid tagit till vara på varje ögonblick med henne , men nu ska jag göra det ännu mera och bara vara med henne och säga hur mycket jag älskar henne och min min , familj. tack för att du påminner andra männsikor om vad som är viktigt i livet och värt att leva för. Jag önskar er all lycka i livet och även jag kommer inte glömma eran fina viktor. Kram från en 22 årig mamma

2010-02-03 @ 00:15:11
Postat av: Jenna

det finns ingen mening med att olyckor sker heller... Det är endast maximal otur...

2010-04-21 @ 20:37:49
URL: http://jennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback