Klipp från graven

        DATUM: 2009-09-05 TID: 16:29:55

Kommentarer
Postat av: En medmänniska

de går inte att titta för mig :( Men jag är säker på att Victor fick världens finaste födelsedag!

Hoppas ni har det bra, tänker på er.

2009-09-05 @ 17:00:36
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

jag kan inte heller se... :/



Tänkte på er hela dagen igår!!

Ni finns med idag med



kramar till er underbara människor

2009-09-05 @ 17:09:34
Postat av: Anna

jag kan inte heller se den

2009-09-05 @ 17:10:25
Postat av: anna

jag kan inte heller se...

tänkte på er och vicke dagen igår!

ni är guld värda kraaaam

2009-09-05 @ 17:10:54
Postat av: Frida

Fungerar inte för mig heller. :(

Fina bilder ni lade upp, är säker på att Victor ser er och blir så glad för allt ni gör för honom... :)

Jag får nog snart hem boken...



Massa kramar till er!

2009-09-05 @ 17:21:29
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Sofie

Testa nu. Har ändrat klippet.



2009-09-05 @ 17:24:39
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: mirka

det var verkligen vackert, det var det. Och som dom andra säger, Victor är glad för allt ni gör för honom!



Var rädd om er, massa kramar!

2009-09-05 @ 17:30:28
URL: http://miiirkaruuska.blogg.se/
Postat av: Anna

nu kunde jag se den, så så fint..

ni finns i våra tankar

2009-09-05 @ 17:30:37
Postat av: Angelica

Gud, vad fint!

ni finns i våra tankar

2009-09-05 @ 17:35:38
Postat av: åsa

gud vad fint ni gjort!



jag har läst nästan hela din blogg idag! de va inte ett öga torrt! ni har fått en att tänka till!

tänker på er!



och ta hand om er! stor kram!

2009-09-05 @ 17:53:33
URL: http://aerikes.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vad fint ni hade ordnat på Victors 2-årsdag :)

2009-09-05 @ 18:11:42
Postat av: Anna

Vilken fin dag Victor fick av er... Mycket fina ljus och grejer på sin grav som lyser upp för han

2009-09-05 @ 18:32:40
URL: http://familjenpersson.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Nu kunde jag se!!!

Guuuud så fint ni gjorde det för Victor..Förstår att gårdagen måste varit extra tuff!

Just nu finner jag inga ord... sänder istället massor med styrkekramar. // marie

2009-09-05 @ 18:39:15
Postat av: Elin

Jätte fint! Så vackert!

2009-09-05 @ 18:40:02
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Ni hade verkligen gjort det fint för Er Älskade Prins. Förstår att gårdagen var jobbig och saknaden stor. Många styrkekramar och varma tankar till Er alla.

2009-09-05 @ 18:51:43
Postat av: Stephanie

vad underbart vackert! tårar i ögonen som rinner ned för kinderna! er prins blev verkligen firad! WOW! jag gick just in o köpte boken, ditt sätt att vara och skriva berör. Tack för att du delar med dig.

2009-09-05 @ 18:53:21
Postat av: En medmänniska

Otroligt Vackert ni gjorde för er käraste Älskade lilla Victor igår finns inte ord... tack för att vi fick se klippet! Sitter här rörd och tagen.



Ser att det dykt upp en ny som också kallar sig En medmänniska. Bäst jag skriver mitt namn här på slutet så man kan hålla isär oss.



Varmaste kramar från Malin



2009-09-05 @ 19:07:21
Postat av: Linda, mamma till 2

Gud vad fint det blev med 2:an! I mörkret lyste det nog väldigt klart hela vägen upp till Prins Victor där han sitter på sitt moln och säkert sätt allt ni gjort för honom på hans dag.

Förstår att det måste ha varit en väldigt omtumlande dag känslomässigt. 2-årskalas skall ju vara fullt av stoj och stim och inte fullt av människor vars hjärtan håller på att brista av saknad...

Livet är så orättvist!

Jag hoppas att ni i all saknad ändå hittade ljusglimtar och minnen som fick er att le och skratta och tänk på att nästa gång det är Victors dag, då har han även en lillasyster som kommer att komma och blåsa blåsbubblor för honom!!!



Kram i massor till hela familjen!

2009-09-05 @ 19:20:03
Postat av: ida

så otroligt vackert, tände ljus å blåste bubblor för Victor igår, de måste ha varit så otroligt jobbigt för er, tårarna rinner... lilla Victor så orättvist...

tänker på er

kramar från hela familjen i Norr

2009-09-05 @ 19:27:19
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Elin och Robert Larsson

Gud vad fint ni gjort!

2009-09-05 @ 19:29:53
Postat av: Hanna K

Åh vad vackert ni gjorde för Victor!!

Jag tände 2 ljus för honom igår, Victor-liten... Som vår son kallar ljus, "varm"! Det är namnet för ljus det...=)

Kramar!

Postat av: sunrisee

Fint ni gjort för eran lilla victor blev tårögd när jag kolla på klippet han måste vara stållt över sina föräldrar. =)

2009-09-05 @ 20:05:27
URL: http://sunriseee.blogg.se/
Postat av: Annika

Så fint gjort för Victor. Jag hoppas, hoppas att han ser allt ni gör för honom. Jag tittade på bilderna till vänster på bloggen samtidigt som filmen från graven.

Bilderna med nyfödde victor i din och peters famnar sida vid sida med hans grav. Allt blir bara så ännu mer obegripligt och allt känns bara ännu mer orättvist.

På något sätt känns Victor så levande och nära här på bloggen men emellanåt - som nu - står det så klart att han inte finns med er här. Men förhoppningsvis någon annanstans helt nära.

Jag hittade en dikt i en begravningsannons som jag tycker var så fin och som jag tycker passar. Sofie, du skrev ju för ganska länge sen att vi gärna fick skicka dikter som du kanske också skulle samla i en bok sen:

Jag finns inom dig alltid

Du kan ta fram mig när du vill

Allt som finns kvar av mig är inom dig

så är vi jämt tillsammans.

2009-09-05 @ 20:57:02
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Så otroligt fina ni är allihopa. Så fruktansvärt att Victor inte fick uppleva det lite längre. Har länge haft svårt att läsa och kommentera här inne. Vet inte om det är för att jag är där du borde vara. Jag läser och stänger ner fort. Tänker på er ofta. Du vet att jag finns här även om jag inte alltid visar det. Många kramar till er alla. Å STORT grattis till Victor på sin 2-årsdag, i efterskott. Du är verkligen en älskad kille.

2009-09-05 @ 21:07:30
URL: http://melkerostman.blogg.se/
Postat av: Kajsa- 2 barns mamma

Gud vad fint ni gjort för er lilla prins på hans 2 års dag!

Inte ett öga tort här...

Fy... Lilla fina Victor, han måste vara så glad över allt ni gör för honom.

Kan se framför mig hur han sitter på sn labansten med stora vita vingar och klappar händerna och skrattar!



I mina tankar, alltid!

2009-09-05 @ 21:27:11
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Tessan

Så underbart fint och så otroligt sorgligt! Vill säga så mycket men finner inga ord.



Ni finns i mina tankar hela tiden!



Många och stora kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-05 @ 21:51:49
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

Har följt eran historia nu i många månader har till och me gått tillbaka i tiden, så läst allt från början, många timmar och många tårar vart de.... kan inte sluta följa erat liv och kampen tillbaka.. man kan nog inte förstå hur svårt de är om man inte varit där själv.. men vill ändå att ni ska veta att ni är några otroliga och starka människor... fortsätt kämpa..ååå så fint ni hade gjort de på hans födelsedag han satt nog me er och sjöng me och blåste bubblor medans ni var där.. tack för en underbar blogg!!!! många kramar från Elin

2009-09-05 @ 22:19:21
URL: http://frufransson.blogg.se/
Postat av: Teza

Riktigt riktigt vackert o såå fiint..

Ni finns med mig i tankarna varje dag..

Ni är så underart fina människor=)!!



Kram till er

2009-09-05 @ 22:30:37
Postat av: Amanda

åååh så fint ni gjort. helt underbart med alla ljus, ballonger och såpbubblor. victor skulle ha älskat det. jag är så säker på att han är sååå glad och tacksam för det ni gör för honom.

mina tårar rinner när jag såg klippet. ni är såå underbara människor. ni finns i mina tankar varje dag. Kramar!

2009-09-05 @ 22:39:27
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jessica/mamma till 2

Så otroligt vackert ni gjorde för er älskade lilla Victor. Fick tårar på en gång för det är så vackert och sorgligt, finner inga ord.

Lilla Victor är så glad över allt ni gjorde på hans 2 årsdag och han fanns med er hela tiden.

Tänkte så mycket på er och lilla prinsen igår, hade ljus tända för eran älskade prins Victor.

Ni och fina Victor har berört mig så mycket och jag kommer aldrig att glömma eran fina kille.

Massor av kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-09-05 @ 22:50:11
Postat av: Malin

Fin text.....tänkte på er



You walked with me

Footprints in the sand

And helped me understand

Where I'm going



You walked with me

When I was all alone

With so much unknown

Along the way



And just when I

I thought I'd lost my way

You gave me strength to carry on

That's when I heard you say



I promise you

I'm always there

When your heart is filled with sorrow

And despair



And I'll carry you

When you need a friend

You'll find my footprints in the sand

When I'm weary

Well I know you'll be there

Cause I can feel you

When you say



I promise you

I'm always there

When your heart is filled with sadness and despair

Oh, I'll carry you

When you need a friend

You'll find my footprints in the sand



When your heart is full of sadness and despair

I'll carry you

When you need a friend



I promise you

I'm always there

When you need a friend

You'll find my footprints

In the sand

2009-09-05 @ 23:01:52
Postat av: Veronica (med 3 små)

Så himla fint ni har gjort - finner inga ord! Ni är så underbara. Beundrar er för allt ni orkar göra för Victor och att ni vill dela med er av det.

Stort Grattis till Victor på hans 2 års dag. Mer underbara föräldrar kunde han aldrig ha fått.

Styrkekramar från mig //Veronica (med 3 små)

2009-09-05 @ 23:02:00
Postat av: Veronika

2009-09-05 @ 23:26:51
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Jag är säker på att han hade en underbar födelsedag där uppe med de andra änglarna, underbara lilla Victor

2009-09-05 @ 23:36:34
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Anki

Guuuud så vackert! Jag blir alldeles tårögd när jag ser klippet.

2009-09-05 @ 23:50:11
Postat av: Sandra

Men gud så fint ni har gjort..jag gråter...hans två systrar ser ut som två änglar.

Varför ska det vara så här???

Vilken stolt prins ni ska ha där uppe bland änglarna han kommer alltid att skydda er från allt ont.

Ni finns alltid i mina tankar!!!

2009-09-06 @ 00:11:38
Postat av: Johanna

Jättevackert! Jag har läst om Victor och är som alla andra djupt berörd. Du skriver jättebra och tårarna vill inte sluta rinna... Du har alldeles säkert fått många människor att vara än mer tacksamma för det man har. Ni finns i mina varmaste tankar! Många styrkekramar till er :)

2009-09-06 @ 00:11:43
Postat av: Johanna

Många styrkekramar till er! Du skriver jättebra!

2009-09-06 @ 00:16:40
Postat av: Frida

Nu gick det.. Så fint ni gjorde det för Victor... :) Massa styrkekramar.

2009-09-06 @ 00:34:40
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Såå fint! Tände ett ljus för den lilla prinsen igår! Kram

2009-09-06 @ 00:46:44
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Jojo

vad fint ni gjort det! För 2 månader sen firade jag själv min yngste sons 2 års dag. Jag kan inte ens börja föreställa mig hur det skulle vara att behöva göra det vid en grav...

Önskar er allt gott!!! Kram!!!

2009-09-06 @ 09:05:08
URL: http://jojo75.bloggsida.se/
Postat av: Angelica

Underbart! Det där gillade han nog. Med bubblor och massor av ljus :o)

2009-09-06 @ 09:35:54
URL: http://ejlila.blogg.se/
Postat av: Elvira

Hej sofie..

Jag har inte skrivit till dig tidigare men nu måste jag. Det är så att vi alla på jobbet har beställt din bok och min kom i fredags. Men jag har varit bortrest så jag läste inte den förrän igår. Sträcktläste hela boken med tårar rinnande hela tiden och en klump i magen pga att jag visste hur det skulle sluta. Du skriver oerhört fint det verkligen berör. Victor är nu jätteglad och stolt över sin mamma och pappa ni har alltid varit vid hans sida och än idag kämpar ni för honom. Jag vill önska er det allra bästa i framtiden. Ta hand om er och eran lilla bebis i magen Victor vakar över er.

Många kramar.....jag önskar bara att jag kunde hjälpa er på något sätt....

2009-09-06 @ 10:58:31
Postat av: ParadisFrida

Såå otroligt vackert! Han Fick en fin 2-årsdag lilla gubben, trots att han inte fanns hos er fysiskt så fanns han med er ändå! Det är jag övertygad om, någonstans där bland ljusen, blåsbubblorna och ballongerna fanns Victor! Han fanns även i mina tankar hela dagen, på morgonen blåste jag upp flera tusen blåsbubblor mot himlen och tände ljuslyktan under äppelträdet. Och när mörkret föll tog jag in en ljuvlig ljusrosa ros från trädgården och tände 2 ljus för Prins Victor!



Även att jag inte känner er, Sofie och Peter eller att jag inte kände er lilla Victor så är det så oerhört viktigt för mig att tända några ljus och prata lite med Victor ibland.... Han är ju trots allt en liten hjälte som har fått mig att slå upp ögonen för en annorlunda värld, där prylar inte är viktigt.. Det viktigaste för mig är min dotter och min familj! Hoppas du vinner priset som årets mamma hjälte Sofie, det är du värd!!!



STORA KRAMAR till er alla..



Victor för alltid i mitt hjärta <3

2009-09-06 @ 11:23:16
Postat av: Anna

Vilken fin dag ni gjorde för Victor. Han satt med er hela tiden från morgon till kväll. Han satt med ett leende och vakade över er när ni sjöng vid hans grav och alla ljus tändes.



Han är så fin eran Victor!

2009-09-06 @ 12:12:46
URL: http://familjenpersson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ryser! Jättefint ni hade gjort det vid graven!

2009-09-06 @ 13:12:56
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Zanna mamma till Theo

Så underbart fint ni gjorde det:D Och jag är säker på att Victor fanns med er hela tiden:D Och glädjades åt sin 2 års dag! Grattis till stora killen:) Den starkaste stjärnan av dom alla<3

2009-09-06 @ 13:20:23
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Elin Thor

Jättefint!

2009-09-06 @ 13:39:30
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Så underbart vacker födelsedag er lille prins fick - så gripande. Tankarna fanns hela dagen hos er - bubblor för Victor steg i skyn och ett ljus brann under kvällen för en fantastisk och saknad 2-åring.



Kram / Yvonne

2009-09-06 @ 13:43:27
Postat av: Veronika

Otroligt fint ni gjorde det för Victor!



Hur ska det gå att vara glad? Hur firar man ett liv som är över?

Dessa frågor har din syster skrivit i sin blogg och orden river stora sår i mitt hjärta.

Jag beundrar Er styrka för hur ni hanterar er djupa sorg och är otroligt tacksam för att ni delar med er och får mig att inse att tiden är viktig här och nu.

Man kan inte ändra på det som varit men man kan försöka göra det bästa framåt istället. Och det är precis det Ni gör. Ni lyfter fram alla goa och underbara minnen och kämpar er framåt. Sorgen och saknade finns alltid kvar men jag hoppas en dag att ni kan leva en dag i lycka och lyfta fram alla glada minnen av Er underbara Prins och leva med sorgen än i den.

En sån otrolig kämpe som Er underbara ängel kommer jag aldrig att glömma.

2009-09-06 @ 14:03:33
Postat av: Helena

Så fint, så rörande, så underbara, så alldeles speciellt.....Victor ler i himmelen:)

Jag ler men tårarna kan inte sluta rinna.

Vi finns här!

Kram Helena

2009-09-06 @ 17:46:31
Postat av: Malin (mamma till Lucas)

Så vackert det var.. Mina tårar rinner..



Stor kram

2009-09-06 @ 21:44:24
Postat av: Ida

Ååh vad fint. Jag gråter. Så fint så fint. Ni är så starka och fina föräldrar <3

2009-09-06 @ 22:13:35
URL: http://petterssonida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Finner inga ord.. Vilken otroligt fin 2årsdag ni gav er prins!



Helt underbart vackert..

2009-09-06 @ 22:38:16
Postat av: Anonym

Victor har verkligen den finaste gravplatsen jag någonsin sett! Gud vad fint ni hade ordnat till hans 2-årsdag! Hur vackert som helst! Jag är helt säker på att han fanns där hos er och skrattande och lycklig firade födelsedagen med hela sin familj...

2009-09-07 @ 01:17:32
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Nåt hände, mitt "namn" försvann... Skriver igen, vill ju inte vara "anonym" med inlägget!;)



Victor har verkligen den finaste gravplatsen jag någonsin sett! Gud vad fint ni hade ordnat till hans 2-årsdag! Hur vackert som helst! Jag är helt säker på att han fanns där hos er och skrattande och lycklig firade sin födelsedag med hela sin familj...

2009-09-07 @ 01:20:26
Postat av: Caroline L

Oj oj oj vad vackert ni gjort det för er prins.



tänker på er...

2009-09-07 @ 08:39:26
Postat av: Caroline L

Oj oj oj vad vackert ni gjort det för er prins.



Tårarna rinner ner för mina kinder, livet är så fruktansvärt orättvist...



Tänker på er

2009-09-07 @ 08:43:52
Postat av: Jessica

Gud va fint. Det går inte att hålla tårarna inne.

Jättefint har ni gjort. Kram till er.

2009-09-07 @ 10:48:19
Postat av: Sofija

Jag klarade inte av att titta på hela. Min lilla dotter fyller 2 år nu på söndag och jag vill inte ens föreställa mig hur det måste vara för er. Det är så fruktansvärt orättvist! Ingen ska behöva fira sitt barns födelsedag på kyrkogården. Även om ni hade gjort det fruktansvärt fint och underbart på alla sätt för lilla Viktor så är det ändå inte rättvist. Han skulle ha fått sitta där på golvet i en hög av paket, rivandes och skrattandes med tindrande ögon.



Lilla fina Viktor, vilket fruktansvärt öde du gick tillmötes. Jag hoppas så att du har frid där du är nu.



Kram

2009-09-07 @ 12:54:04
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Emma

Jag blir så arg och förbannad och ledsen. För jag förstår inte, jag fattar verkligen inte varför han inte kunde få vara kvar hos sina älskade föräldrar. Vissa barn far illa, vissa föräldrarna utnyttjar och misshandlar sina barn, vissa föräldrar tycker inte om sina barn och vill inte ha dom kvar. Det finns barn som far så illa så att dom tillslut önskar att livets låga ska slocka, men den gör inte det utan dom får leva kvar i sin misär. Men eran lilla viktor som var (och är) så älskad, och ville leva och växa upp.. varför i helvete fick han inte det? Och när jag tänker på hur arg och ledsen och orättvist jag tycker det är så förstår jag ju att ni tycker det miljoner gånger mera. Vissa säger att det finns en mening med allt, men vad fan är meningen med detta. Finns det en gud så är det han jag är arg på nu. Åh förlåt för mitt arga inlägg men kära ni, vad jag tänker på er!

2009-09-07 @ 20:06:04
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Åhh vad vackert, Jag ryser genom hela videon,

Månda kramar M, ♥

2009-09-07 @ 22:24:46
URL: http://mathiiiiiiiilda.blogg.se/
Postat av: Malin

Guud va fint! Victor var garanterat där och såg hur fint ni hade gjort till han och jag är säker på att han log och skrattade =)

Fick tårar i ögonen då jag såg att du tog Labans hand! Riktigt vackert var det med alla ljus :)

Många styrkekramar / Malin

2009-09-08 @ 00:28:41
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Theres

Åh, så fint!!

2009-09-11 @ 11:18:03
Postat av: Annelaij

SÅ vackert!! Finns inte ord, för ni har säkert hört allt redan! Men sitter iaf med tårar i ögonen då detta bara är galet! Som man säger"En mamma/pappa ska aldrig behöva begrava sitt eget barn" och så är det. sänder över en liten tanke till er och massor med värmande kramar. /Mvh Anneli

2009-09-17 @ 20:12:57
URL: http://annelaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback