Öden

        DATUM: 2009-09-09 TID: 14:01:53

Jag vet ju själv hur skönt det kan vara att lätta hjärtat när man varit med om något traumatiskt. Hur skönt det kan vara att bara få prata av sig och veta att någon lyssnar.
Precis som att ni alla har varit här för mig, så vill jag att ni skall veta att jag är här för er.
Det vore väldigt intressant om några av er läsare har en spännande historia eller ett gripande öde att berätta.
Det behöver inte alls bara handla om cancer, sjukdom eller död utan vad som hellst.

Så ni som känner att ni har något att berätta, maila mig på [email protected] 

Jag finns här och lyssnar =)


Kommentarer
Postat av: Ida

Men Sofie så gulligt av dig, du visar än en gång vilken fin människa du är!!!



Kramar från Norr

2009-09-09 @ 14:18:12
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken fin gest Sofie, jättegulligt av dig!

Hoppas allt är bra med dig och magen!



Kram



2009-09-09 @ 14:38:23
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad generöst av dig, Sofie!!

Jag hade planerat att åka och besöka Victors plats nästa vecka och lägga några små saker där. Hade begärt semester och allt några dagar. Och så dyker hux flux upp högar av arbete så nu får jag ställa in det. Vill verkligen åka dit nu i september. Älskar den månaden. Luften är klar och lite härligt kylig. Vill gärna se graven när den är som finast med alla utsmyckningar. Innan regn och snö kommer. Hoppas jag hinner ändå nu under september. Bor egentligen rätt nära men har inte bil.

Har du hört något om Mama-artikeln?

Ska bil jätteintressant att läsa om dig och de andra mammorna.

2009-09-09 @ 14:44:37
Postat av: Elin o Robert Larsson

Som dom skrev innan, du är verkligen en fin människa Sofie!

Jag fick precis ett sms av min mamma som jag lånade ut din bok till, hon skrev så här "Nu har jag läst ut boken :´( Jag har bölat hela boken igenom. Måste se Victors grav nu. Stenen ser ut som spöket laban"

Jag grät också när jag läste den. Har inte åkt o tittat på stenen ännu, men varit där några gånger innan. Ska åka förbi någon dag med mamma.



Kramar

2009-09-09 @ 14:48:06
Postat av: Anonym

Köpte tidningen men du var inte med där... köpte jag fel dag? kan man läsa artikeln på internet?

2009-09-09 @ 15:55:18
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Du är en varm, generös och stor medmänniska, Sofie.



Kram / Yvonne

2009-09-09 @ 16:07:11
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Håller med övriga, du är verkligen en ovanligt omtänksam medmänniska!

Kram

2009-09-09 @ 17:13:01
Postat av: Anna Spiik

Du är verkligen en bra medmänniska, mina barn och jag har gjort en present till Victor. Tyvärr bor vi så långt ifrån er, kan vi kanske skicka den på posten?

Kram

2009-09-09 @ 17:21:08
Postat av: sofie

Hej Anna!

Vad otroligt gulligt av er.

Vår adress är;

Skogs.v 4, 74693 Bålsta



Kramar

2009-09-09 @ 17:41:20
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Du är helt otrolig Sofie!!

Inte nog med allt ni går igenom du har ändå energi att att se andra,det är helt fantastiskt!!

Jag blir mållös :)



Många kramar

2009-09-09 @ 18:57:04
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Va fint att du tänker på, och bryr dig om oss läsare så mycket!=)

Jag såg dig och Peter på vivo här för nån timme sen. Men jag såg inte att det va ni förrän jag stod i kassan å ni precis va klara att gå ut. Jag vet inte om du såg mig innan, (eller om du ens minns mig från föräldragruppen alls?), men om du såg och minns mig så hejjade jag inte för att jag helt enkelt inte såg er. Va bara tvungen att skriva det. För jag minns det du skrev i ett tidigare inlägg om folk som kanske vänder bort blicken för att dom inte vet vad dom ska säga... Jag är INTE en av dom. Jag bara råkar vara väldigt inne i shoppingen så jag missar folk runt omkring mig...;)



PS: Jag kunde inte undgå att se Peters tatuering på vaden. Jag hann se att det stod Victor. Väldigt fint!



Kram

2009-09-09 @ 19:43:51
Postat av: Caroline L

Kan inte annat än att hålla med de andra, du är en fantastisk person.



kramar till er...

2009-09-09 @ 21:11:58
Postat av: Jessica

Du är en fantastisk människa Sofie. Jag blir faktiskt mållös. Ditt hjärta är STORT och din styrka gränslös.

Sköt om er båda

Kramar Jessica

Postat av: Anki

Jag måste hålla med alla andra, vilken fantastisk människa du är. Jag blir också helt mållös, du är helt otrolig!



Kramar

2009-09-09 @ 21:31:21
Postat av: Kajsa

Underbara människa.. =). Din bok är fantastisk, Du är fantastisk.

2009-09-09 @ 21:49:10
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig det senaste från Freestreet. Var med och tävla om en rosa laptop.



Gå in här bli medlem och läs vidare.

100% gratis

http://www.freestreet.se/?r=135

2009-09-09 @ 22:04:30
Postat av: Henning

Hej!

Victor är inte en sorglig historia som de flesta inte direkt berörda nog ser det som. För mig är det ändå en tragisk påminnelse om varför vi tog våra hojar och körde i lördags.



Den finaste grevsten jag sett!

Jag hade velat ha en likadan om jag varit Victor.



/Henning! Initiativtagare Barncancermilen.se

2009-09-09 @ 22:06:03
URL: http://www.barncancermilen.se
Postat av: Amanda

ååh sofie, du är verkligen en underbar person. du bryr dig verkligen om allt och alla. fantastiskare person får man leta efter :)

2009-09-09 @ 22:22:55
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Du är så fin Sofie. Om Peter läser detta vill jag verkligen också säga till dig hur fin jag även tycker att du är!

Undra om ni förstår själva hur viktiga ni är för oss.. går inte en dag utan man tänker på Victor och er.

Varma kramar från mig, Malin

2009-09-10 @ 00:03:38
Postat av: Anna Spiik

Måste bara säga att jag håller verkligen med -En medmänniska- i det hon skriver. Det har inte gått en dag utan att man tänkt på er.

2009-09-10 @ 07:22:35
Postat av: Tessan

Åhh Sofie, vad du är gullig! Tänk att du orkar tänka på andra, det är nog inte många som skulle gjort i din/er situation.



Tänker på er, alltid!



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-10 @ 07:44:25
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är underbar du, att du orkar vara så omtänksam.



Jag väntar fortfarande på din bok, beställde den för 3 veckor sedan.

2009-09-10 @ 11:39:37
Postat av: ParadisFrida

Sofie, du är en fantastisk kvinna! Så omtänksam och gullig. Blir rörd över att du orkar med att stötta andra människor i din egen sorg, det är sann styrka!!

Kramar till dig och Peter.



Victor för alltid i mitt hjärta!

2009-09-12 @ 14:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback