Lite bättre nu....

        DATUM: 2011-02-06 TID: 21:51:47
Lilla gumman...

I dag så har febern legat lite lägre och hon spydde faktiskot ingenting under förmiddagen. Pappa och Gisell var förbi en sväng och fikade, men så fort de hade åkt så började hon spy igen.

Det son kommer är mest slem då det varit fruktansvärt svårt att få i henne vätska. Så fort jag närmar mig med saftglaset eller en sked så får hon kväljningar och börjar hulka...

Vi ringde återigen till sjukvårdsupplysningen och de gav oss samma råd som sist, men de skulle höra av sig senare på kvällen för att se hur hon mådde.

Man kan tydligt se tecken på uttorkning i ljumskarna på den skrynkliga och slappa huden. Tydligen så är det ingen fara (säger de kunniga) och det räcker tydligen med att få in en tsk vätskeersättning i munnen, så tar kroppen upp saltet och det söta.
Personligen så tycker man ju att det är läskigt...


Mellan spyor och sömn så är hon dock ändå ganska pigg, och jag passade på att ta några bilder på henne i köket när hon var på gott humör.


Tänk om man vore lika söt på bild efter tre dagars kräksjuka =)






Kommentarer
Postat av: Moa

Ok, bra att du har ahft kontakt med sjukvårdsrådgivningen. Det är sannt, finns vissa yttre tecken att gå på (tex. om hon kissar, kräks hon efter vätskeersättning, hur hudkostymen ser ut, allmäntillståndet m.m.)Men samtidigt kan bara ett blodprov visa på saltbalansen i kroppen. Är ni oroliga och Vilma inte mår bra så skulle jag rekommendera ett sjukhusbesök extra.



Kram

2011-02-06 @ 21:59:36
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hej hej.



Hoppas kråkan kryar på sig snart.

Hade jag varit dig och om tecknen på uttorkning redan har börjat så skulle jag åkt in till sjukan.

Jag ringer inte sjukvårdsrådgivningen längre,dom är helt inkompetenta....förlåt.

Men har haft kontakt med dom delvis när min son hade spräckta revben..rådet vi då fick var..att ligga på den sidan han hade ont,tryck en kudde mot revbenen och ta djupa andetag..och ge alvedon var 4de timme.

Detta hade kunnat leda till att han tryckt hål på lungan.

Läkaren blev tokig när vi ändå åkte in och sa att jag inte skulle lyssna på dom.

Även ambulanspersonal som jag haft kontakt med säger att man inte ska ringa dom.

Lyssna på din magkänsla.

Lycka till och hoppas hon blir bättre snart

2011-02-06 @ 22:06:24
URL: http://unggammalmamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Söt som få :)... men vart har det mysiga babyhullet försvunnit??



Förstår om ni är orolig så hoppas hon piggar på sig snart!



kram

2011-02-06 @ 22:07:07
Postat av: Lena

Hoppas hon blir frisk snart! Kram

2011-02-06 @ 22:14:49
Postat av: sofie

Jag vet Maria!!!



Hon har gått ner massor i vikt efter att hon först var sjuk för tre veckor sedan, och nu igen.!!

Vi är så glada att hon hade så mycket hull att ta av så att hon inte försvann helt!



Nej hon ser ut som en liten sparv nu... Snyft...



Hon äter som tur nog snart upp sig igen =)

2011-02-06 @ 22:25:17
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: KRISTINA

Sötnosen då.

Tänk på att alla mjölkprodukter är extra slembildande så hoppa det och ge klara vätskor och isglass ist.



Krya på sig lilla gummsan.

Kram

2011-02-06 @ 22:57:17
Postat av: En som bryr sig

Var observant! Små barn torkar ut väldigt snabbt när det väl har börjat så! Åk in med henne. Hellre en gång för mycket! Hoppas hon kryar på sig!! Men som sagt, riskera ingenting, det är det inte värt!!

2011-02-07 @ 08:10:13
Postat av: Småbarns mamma till 2

Hoppas din fina flicka mår bättre idag. Inget kul när dom små är sjuka. Håller med ovanstående, åk hellre in en gång för mycket än en gång för lite. Min son var riktigt sjuk i december, även om han fått vätska i sig var han riktigt hängig.När vi kom in på Astrid Lindgrens var hans blod surt och det visade sig att han var uttorkad ockaå.

Stor kram till er

2011-02-07 @ 08:25:05
Postat av: Sara

Så söt hon är i sin klänning. Håller tummar och tår att hon är på väg och blir frisk.

2011-02-07 @ 08:47:32
Postat av: Charlotte

Välkommen in i min smyckesblogg! Unika & Handgjorda smycken av mig. De är helt unika och det är garanterat ingen annan på stan som har dom!

Vackra Skyddsänglar, örhängen (även i äkta silver), Mamma/gravid-smycken, armband mm.

Kika gärna in hoppas Du hittar något kul eller bara låt dig inspireras! :)



/Charlotte

2011-02-07 @ 15:27:04
URL: http://enelfindelmar.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Välkommen in i min smyckesblogg! Unika & Handgjorda smycken av mig. De är helt unika och det är garanterat ingen annan på stan som har dom!

Vackra Skyddsänglar, örhängen (även i äkta silver), Mamma/gravid-smycken, armband mm.

Kika gärna in hoppas Du hittar något kul eller bara låt dig inspireras! :)



/Charlotte

2011-02-07 @ 15:28:40
URL: http://enelfindelmar.blogg.se/
Postat av: Elin

Ett tips är att ge henne Piggelin :) Det brukar funka på barn. Hoppas att sötnosen kryar på sig snart!

2011-02-07 @ 22:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback